Ga naar inhoud

MSN Virus uitbraak: Waarschuwing


Aanbevolen berichten

Beste leden,

sinds gisteren gaat er een virus rond op msn. U krijgt een bericht met link (zie verder) en deze link haalt maar liefst 180 trojan.vu binnen. Mijn pc met virusscanner (Symantec, een van de toppers). Heeft er enorm veel moeite mee gehad maar verwijderd zijn ze. Echter ken ik al een paar slachtoffers waarvan de pc om zeep is.

Het volgende bericht verspreid zich met het virus (probeer de link aub niet uit!):

ben jij dat op deze foto? http ://www . hothotpics .com /photo 8.php 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds gisteren?? ik heb deze een half jaar gelden ook al gezien hoor :S heb hem al zo vaak binnen gekregen via andere mensen, maar ben er zelf nooit mee besmet geraakt, zou wel mooi zijn ale iemand een manier weet om er vanaf te komen want een gewone virus scanner schijnt niet te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds gisteren?? ik heb deze een half jaar gelden ook al gezien hoor :S heb hem al zo vaak binnen gekregen via andere mensen, maar ben er zelf nooit mee besmet geraakt, zou wel mooi zijn ale iemand een manier weet om er vanaf te komen want een gewone virus scanner schijnt niet te werken

Ahja, ik vond er niet eens 1 iets van op google van deze, er zijn er genoeg die op dees manier werken maar van deze wast het echt 0.

Mijn virusscanner heeft alles proper weggewerkt :D => http://www.symantec.com/enterprise/products/overview.jsp?pcid=1322&pvid=805_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, even rekening houdend met de omgevingsfactoren. Als ge staat te programmeren in Visual Studio 2005, msn, skype , opera (dat soms zuipen kan), photoshop, 6 mappen, media player, en nog paar verslindende progie's en je krijgt dan een attack dan is het kwestie van de eerste te zijn. Symantec was snel maar men msn zette men pc on-hold :s .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De truc is om in veilige modus (bij opstarten F8 en Veilige Modus selecteren) in je processen te snoeien, als je er iets van afweet tenminste! Ik zelf heb het gehad en via Taakbeheer, heb ik de processen die ik vreemd vond verwijderd en met succes:cool::cool::cool:

:thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.