Ga naar inhoud

Foutmelding over SSD

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Sinds vanmorgen geeft mijn Windows 7 af en toe een foutmelding over de harde schijf C:. Dit is een 40 GB SSD, type: INTEL SSDSA2M040G2GC.

Windows adviseert meteen een backup te maken, maar dat lukt niet wegens "een interne fout".

Welk risico loop ik nu met deze pc, zolang ik niets aan die foutmelding doe?

Wat kan ik ik nu het beste doen:

• Systeembackup maken met een ander backup-programma (welk dan)?
  • Windows7 opnieuw installeren op deze SSD?
  • Een nieuwe SSD kopen en daar Windows opnieuw op installeren? (Maar hoe doe ik dat in deze Medion-pc?)
  • Windows 8 op deze SSD installeren, die dan Windows 7 vervangt?

Alvast bedankt voor jullie deskundige adviezen.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak best een back-up van je systeem, dat kan eventueel met deze software.

Dan mag je onderstaande uit voeren:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze reacties. Die garantie ga ik zeker checken. Deze pc is gekocht bij de Aldi, dus 3 jaar garantie. Maar dan ben ik de pc wel een tijdje kwijt, vrees ik

En de adviezen van Clarkie ga ik ook uitproberen.

Er doet zich opeens nog iets ongewoons voor bij het opstarten: Er komt een melding: "AHCI port 0 device error. Press F1 to resume." Als ik dat doe, start de pc verder gewoon op.

Kan dit iets te maken hebben met het probleem van de C-Schijf?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die EasUS Todo Backup Free geïnstalleerd en opgestart. Het kwam niet verder dan "Initializing, pleas waite." Toen ik heel lang gewacht had en er niets gebeurde, heb ik het pgm gestopt via taakbeheer. Daarna pc opnieuw gestart en weer geprobeerd het pgm te installeren. Dat wil nu niet meer, het meldt dat er een eerdere versie geïnstalleerd is geweest en dat er opnieuw moet worden opgestart. Dat heb ik een keer of wat gedaan, zelfs de pc helemaal uit gezet, maar het pgm wil niet meer installeren.

Inmiddels heb ik wel een kopie van C:\ gemaakt op een externe harddisk (althans de bestanden die gekopieerd konden worden, evenals een kopie van D:\.

Wat staat mij nu te doen? Helpdesk Medion bellen of eerst nog iets anders? Bijvoorbeeld de pc herstellen naar de staat bij aankoop?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand anders die hier iets verstandigs over kan zeggen?

Hoe kan het dat Windows steeds meldt dat er een probleem met de SSD is, maar dat een scan met HD-Tune geen fouten meldt?

En hoe komt het dan dat ik bij het opstarten die device error krijg van AHCI Port0? (Zie ook mijn post van 20 juli, 15:07.)

Is er hier een hardware-probleem, of kan het ook liggen aan een fout (of meer fouten) in de installatie van Windows?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.