Ga naar inhoud

melding niet-legitieme Windowsversie

anniem

Aanbevolen berichten

Als ICT-coördinator gebruik ik een volumekey voor de installatie van Win XP pro.

Op een HP d530 USDT krijg ik nu de melding: validatie legitieme Windowsversie kan niet worden voltooid.

Niettegenstaande die melding worden toch een aantal updates uitgevoerd, maar dan stopt het en het valideren lukt evenmin.

Nadien heb ik met diezelfde key de Win XP pro installatie nog op andere pc's uitgevoerd, zonder problemen.

Ik weet niet wat er aan de hand is. Hoe krijg ik die melding weg want het is een legitieme versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, na de sysprep was het weg. Maar ik begrijp niet hoe het er komt. De validatie lukt niet niettegenstaande het een legitieme key is en als het verschijnt kunnen de updates niet meer binnengehaald worden.

Rechtsonder komt er een blauwe ster, windows genuine advantage notification - de validatie kan niet voltooid worden.

Kun je me eventueel doorgeven welke update ik dan manueel moet installeren om die melding te overbruggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Anniem,

Ik kan uit post 3 even niet opmaken of je dit probleem gehad hebt maar nu niet meer of juist vanaf een bepaald punt de WGA notificatie krijgt. Mocht het probleem nog bestaan dan beginnen we met een MGAdiagnose. MGAdiag.exe vind je hier:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Nadat de tool klaar is kun je de details kopieren met 'copy' en posten in deze thread. Mogelijk weten we met deze gegevens al iets meer. Des gewenst haal je de naam details even uit het logje.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het er gisteren over gehad met onze contactpersoon, zie dit quasi analoge topic waarin er gewacht wordt op een actuele stand van zaken... ;-)
Dat topic had ik nog niet gezien maar ik heb sterk de indruk dat het hier om dezelfde pc gaat.

Aan anniem: kan je dit bevestigen of weerleggen zodat we geen dubbel werk doen.

In dat geval begrijp ik de "HP d530 USDT" in tegenstelling tot de "Die Win XP pro was klaargezet door Dell" even niet. We zullen zien.

Het zijn toch 2 verschillende pc's.

Ik heb me laten misleiden door doordat beide toestellen D530 in de naam hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn idd 2 verschillende topics over 2 verschillende events die wel gemeenschappelijk hebben dat de Win updates niet meer lukken.

Als ICT-coördinator beheer ik een 450-tal pc's, vandaar dat ik al eens iets voor heb wat ik niet begrijp en waarvoor ik op het forum hulp zoek.

Die genuine melding heb ik nog niet veel voor gehad maar ik begrijp het niet en heb nog geen oplossing gevonden om dit snel te verhelpen.

Ondertussen heb ik op die bewuste HP d530 USDT een nieuwe ghost gezet en met de minisetup van sysprep heb ik de volume key ingesteld en is de melding verdwenen. Mijn vraag is dus hoe kan ik die melding sneller oplossen (zonder een reïnstall)

Die Dell Latitude D520 is eigenlijk mijn master voor het ghosten e.a. en misschien was ik niet voldoende duidelijk.

Die Dell kreeg ik met een reeds geïnstalleerde Win XP pro, een OEM-versie. Een tijdje geleden wou/kon ie geen win updates meer installeren en ik weet niet hoe dat komt en zou dat graag verhelpen.

Tijdens mijn zoektocht naar de key merkte ik dat ik, niettegenstaande ogenschijnlijk beheerder, deze computer - beheren niet kon openen en als ik bij uitvoeren services.msc intikte, kreeg ik de melding MMC is of niet geïnstalleerd of je hebt onvoldoende rechten.

Met Trinity rescue kon ik het verborgen ww van administrator verwijderen maar nog steeds geen toegang.

Ik vraag me af hoe dat komt en ben bang om bij herstellen met Win XP CD (met een andere key-volumekey) vanalles kwijt te zijn want mijn ervaring met het gebruik van recoveries is dat instellingen en extra programma's weg zijn.

Ik heb nood enerzijds aan info over wat er precies aan de hand is en anderzijds aan hulp om op te lossen zonder verlies.

Dit had ik misschien wel in een ander topic moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.