Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zit met een zeer groot probleem:

na een error-checking van windows xp met mijn externe harde schijf, zijn zo goed als al mijn bestanden verdwenen en zijn er verschillende mappen met vreemde namen (zoals "タ・・ハ.{フツ" en "^*jル羡o.チ"), die ik niet eens kan openen, en vreemde file-bestanden in de plaats gekomen!! :(

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ervoor een partitie willen aanmaken op deze schijf en heb hem dan gecanceled. Maar elke keer als ik het opnieuw probeerde, kwam er direct een error. Vandaar dat ik die error-checking heb ingevoerd...

Weet er iemand hoe dit gekomen is en hoe ik dit moet oplossen??

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Die vreemde bestanden komen waarschijnlijk niet van de error checking , maar van het verkeerd partitioneren...

Wacht de reactie van anderen, want dit is niet zo mijn ding.:-)

Geplaatst:

Het is me niet erg duidelijk of het over je windows- schijf gaat waar het probleem zit of je externe schijf?

Op welke schijf wou je een partitie maken en hoe heb je de bewerking onderbroken?

Geplaatst:

Ik wou dus op mijn externe harde schijf (dus niet mijn windows-schijf) een partitie maken. Dit deed ik met het programma EASEUS Partition Master Home Edition (voor zover dit belangrijk is). Toen het ongeveer aan 62% zat, heb ik het gecanceled... en nu zit ik dus met dit probleem op mijn externe harde schijf.

Geplaatst: (aangepast)

Doe eerst dit:

- start het programma Easeus Partition Master Home Edition 8.0.1

- ga dan op je externe harde schijf staan (bijvoorbeeld d:))

- bovenaan gaat u naar het menu Partitions en kiest u Check Partition.

- laat alle drie de vinkjes staan en druk op OK.

- laat hem nu even doen.

Als dat niet lukt, doe hetvolgende:

- ga naar het startmenu

- klik op Uitvoeren...

- typ het commando cmd

- typ in het zwarte venster chkdsk d: /f

(als u externe harde schijf een andere driveletter heeft, vervang dan d: door die andere driveletter!)

- laat hem nu even doen, en laat hem de errors repareren. (dit zal automatisch gebeuren)

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Neen het lukt niet... :(

Ik heb het allebei geprobeert:

bij het eerste, liep het bij de derde stap vast

en bij het tweede is er een onbekende fout gekomen, weer een error dus.

Geplaatst:

Heeft er iemand nog een oplossing?

Misschien kan ik maar beter mn bestanden terughalen met een recovery-programma en mn schijf formatteren...

Geplaatst:

Je bestanden op je externe schijf kunnen door het onderbreken van je bewerking namelijk een partitie aanmaken beschadigd zijn.

Probeer eens met recuva om bestanden te redden en dan inderdaad je schijf formatteren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.