Ga naar inhoud

Internet verbinding valt steeds weg

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe het kan, maar een paar keer per avond valt de internet verbinding weg. Er staat dan alleen lokaal toegang. Bij het netwerkcentrum staat dan op de plaats van de speedtoch: onbekend netwerk en een kruis tussen het onbekende netwerk en Internet.

Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik het oplossen.

Internet provider: Online

Draadloze modem: Speedtouch733F82

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende eens doen ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd het onderstaande uit te voeren, maar als ik enter geef gebeurd er niets.

Kan je het volgende eens doen ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt een draadloze verbinding, dus hoogstwaarschijnlijk is radio storing de oorzaak van het probleem.

1) Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een tijdelijke kabelverbinding ?

2) Hoe los je het probleem op als je nu je verbinding verliest, komt hij na verloop van tijd gewon terug of herstart je ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt een draadloze verbinding, dus hoogstwaarschijnlijk is radio storing de oorzaak van het probleem.

1) Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een tijdelijke kabelverbinding ? Ja, zal ik doen

2) Hoe los je het probleem op als je nu je verbinding verliest, komt hij na verloop van tijd gewon terug of herstart je ofzo ?

Ik verbreek de verbinding met het draadloze netwerk en maak opnieuw verbinding en dan doet ie het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is het inderdaad een radio signaal probleem. Als het signaal verbreekt verlies je ook je IP adres ... . Door de verbinding terug te starten krijg je een nieuw en kan je weer even verder.

Met deze tool kan je wat meer zien over de kwaliteit van de verbinding.

Als je wil laat post dan eens een screen van de grafiek die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-31883-1417704799,7882_thumb.jpg

Waarschijnlijk is het inderdaad een radio signaal probleem. Als het signaal verbreekt verlies je ook je IP adres ... . Door de verbinding terug te starten krijg je een nieuw en kan je weer even verder.

Met deze tool kan je wat meer zien over de kwaliteit van de verbinding.

Als je wil laat post dan eens een screen van de grafiek die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je signaalsterkte ligt rond de -60 db, dat is in principe zwak maar voldoende (vandaar dat het soms werkt).

Vermoedelijk verzwakt het signaal nu en dan en dan valt je verbinding weg ... .

Probeer als je kan om een sterker signaal te krijgen door eens te experimenteren met de plaatsing van de router, PC antennes ...

Hou ook je GSM, draadloze telefoon etc uit de buurt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe ik een sterker signaal kan krijgen. De router staat in de meterkast en dat is 4 meter van de laptop verwijderd. Welliswaar ook een muur, maar dat lijkt me logisch. ik heb wel geprobeerd om de antennes op de router iets te draaien, maar dat gaf geen verbetering. Het is wel zo dat er in ons huis 3 mobiele telefoons en nog 2 laptops gebruik maken van hetzelfde signaal en dat is waarschijnlijk te veel.

Is er nog een andere manier om een sterker signaal te krijgen? (andere router, zo ja welke - steunpunten)

oMind;284419]Je signaalsterkte ligt rond de -60 db, dat is in principe zwak maar voldoende (vandaar dat het soms werkt).

Vermoedelijk verzwakt het signaal nu en dan en dan valt je verbinding weg ... .

Probeer als je kan om een sterker signaal te krijgen door eens te experimenteren met de plaatsing van de router, PC antennes ...

Hou ook je GSM, draadloze telefoon etc uit de buurt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.