Ga naar inhoud

Telenet blundert?

Gast teletubbie

Aanbevolen berichten

Gast teletubbie

Na talloze problemen bij Scarlet heb ik besloten om naar Telenet over te gaan. Sinds een week maak ik gebruik van hun Express Digipack (internet, vaste telefonie en digitale televisie). Er is echter een probleem met internet en telefonie. Hoewel ik van Belgacom bevestiging kreeg dat de telefoon werd afgesloten, kan ik nog steeds bellen en gebeld worden. Ik sloot daarnaast een nieuwe telefoon aan op mijn telenet modem. Daarmee kan ik bellen maar zelf kan ik niet gebeld worden. Bij telenet zeiden ze dat er een probleem is met de activatie. Naar ik hoorde, zou er een algehele panne zijn waardoor men de nieuwe leden niet kan activeren op het telefoonnetwerk.

Daarnaast heb ik al een aantal keer op internet gesurft en de verbinding bleek bedroevend slecht. Volgens hun helpdesk ligt het probleem bij mijn netwerkkaart of is het softwarematig. Nu wil het geval dat ik bij scarlet ook dergelijk probleem had. Er zijn 4 technici langs geweest. Die zeiden dat het probleem niet bij mijn pc lag. Toch bleef scarlet volhouden dat de oorzaak niet bij hen lag. Na twee (!) maand had ik opnieuw verbinding.

Het is triest om vast te moeten stellen dat het bij telenet niet veel beter lijkt. Ook hier gebruikt men het excuus dat de oorzaak bij de klant ligt. Ook hier intimideert men met de dreiging dat je 75 euro zal moeten betalen als de technicus constateert dat het probleem bij jou ligt.

Zijn er hier ook mensen die met dergelijke praktijken werden geconfronteerd? Ik koos voor een volledige installatie door telenet. Wanneer dan blijkt dat ik nauwelijks kan surfen dan vind ik niet dat zij de oorzaak bij mij kunnen leggen. De installateur ondervond geen problemen, zei dat alles in orde was. Dan is het toch wel toevallig dat er opeens een probleem is met mijn netwerkkaart of dergelijke? Temeer omdat Scarlet dit excuus ook al onterecht gebruikte.

Wie heeft dergelijke bevindingen meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast teletubbie

Het gaat om een laptop, zo'n twee jaar oud, met xp. En een draadloze modem.

Maar het is me niet om het technisch probleem te doen. Ik wou graag weten hoe dikwijls internetproviders van die leugen gebruik maken. Als er al iets scheelt met die netwerkkaart dan is dat door de slechte instellingen van de technicus van telenet (of door andere oorzaken die bij telenet liggen).

Wie heeft dergelijke ervaringen met zijn provider meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je pc bij iemand met goede verbinding.

Als belgacom je telefoon niet vrijgeeft kan telenet je niet activeren, anders risceer je dubbel te betalen.

Maar je post is onvolledig.

Scarlet heeft niets te maken met belgacom, ze zijn niet afhankelijk van belgacom, maar gebruiken enkel de koperdraad ervan.

En telenet gaat via de kabel dacht ik.

Wat zoek je dan bij belgacom, je hebt die niet nodig voor de bovengenoemde providers.

Heeft scarlet je telefoon afgesloten?

Als zij niet aangetekend verwittigd zijn en telenet sluit je aan, dan betaal je straks dubbel.

Zet je post hier eens wat duidelijker neer, ik snap er niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast teletubbie

Het is inderdaad wel een goed idee om de laptop ergens uit te proberen.

Ik zal het probleem wat verduidelijken. Het gaat om een telenetabonnement voor mijn ouders. Die hebben belgacom en sinds een week telenet. Ikzelf heb scarlet en begin maart komt men ook bij mij telenet installeren. De rest blijft hetzelfde. Ze konden nog bellen/gebeld worden met belgacom, ze konden tegelijk ook bellen met telenet (andere telefoon uiteraard) maar niet gebeld worden. Belgacom werd na een week afgesloten, nog steeds geen volledige werking van telenet telefonie, toen werd belgacom weer aangesloten (bij telenet gaven ze toe dat er een probleem was met de activatie).

Daarnaast is de internetverbinding slecht, ik heb een drietal keer gesurft bij mijn ouders, af en toe goede verbinding, de helft van de tijd tergend traag of vastlopend...

Ik zal die laptop komend weekend eens bij mijn thuis aansluiten. Ik laat mijn bevindingen horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het door de draadloze router.

Maar omdat telenet je PC heeft nagekeken is de kans wel klein maar je kan de laptop best gewoon eens direct in steken.

Of het kunnen de kabels zijn(niet de kabels van je huis maar onder de grond).

Wij zaten eerst bij Belgacom en nu bij telenet en alles is vlot verlopen.

Telenet zei dat Belgacom automatisch zou worden afgesloten en dat is ook gebeurt.

Alleen vind ik wel dat Telenet soms héél traag download.

Dan download hij een bestand van 20MB en dat duut hij met een snelheid van 10KB/s dus dat is toch wel traag.

Maar Telenet heeft op de knop gedrukt en misschien is het daar bij andere mensen wel beter door?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van de kabel is dat, hoe meer mensen in dezelfde lus zitten en gelijkertijd surfen, hoe meer de snelheid daalt.

Via de telefoon heb je een constante snelheid.

Dus afhankelijk van waar je woont zal je je wel/niet verbeteren.

Via de telefoon is de afstand tot de centrale dan weer van belang, je kan ver van een scarletcentrale wonen, maar dichter bij een belgacomcentrale, dan kan je opteren voor de kabel, of voor een provider die werkt via belgacomlijnen, dommel, edpnet, euphonynet, er zijn er nog veel meer.

Voor de afstand tot de centrale van belgacom volstaat een telefoontje, aangeraden word een afstand van max 4 tot 6 km.

Wat aaron zegt is ook juist, draadloos gaat vaak wat moeilijker.

Als je een oudere woning hebt met veel gewapend beton, of je woont dicht bij andere storingsbronnen (hoogspanningscabine of leidingen, zendmasten v tv, gsm of andere) zou ik draadloos afraden.

Wij wonen in een oude woning met veel ijzer in het beton, en op minder dan honderd meter van een ziekenhuis, draadloos is hier onmogelijk, ook een draadloze bel kan hier niet, geprobeerd met vanalles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euphony !!! spreek me daar niet meer over, en zeker niet over belgacom

Bij mij komt Belgacom niet meer binnen, jaren geleden heeft belgacom de vaste telefoon gepromoot, iedereen moet kunnen telefoneren was hun slogan, en als er vele een telefoon hadden hebben ze gezegt, bellen of niet iedereen moet 50 gesprekken betalen, een gedetalleerde faktuur was niet mogelijk !!!!

Via de telefoon heb je geen constante snelheid,2 comuters + digitale tv ,probeer maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euphony !!! spreek me daar niet meer over, en zeker niet over belgacom

Bij mij komt Belgacom niet meer binnen

Via de telefoon heb je geen constante snelheid,2 comuters + digitale tv ,probeer maar.

Ik heb 2 pc via een provider die een belgacom discoverylijn gebruikt, geen digitale tv.

Over mijn snelheden heb ik geen klagen.

Als de snelheid verdeeld word over 2 pc die aan hetzelfde kabeltje hangen hebben ze uiteraard elk de helft, maar ik heb het over constante snelheid in de telefoonkabel, niet per pc, of denk jij dat als je 2 pc aan 1 kabel hangt er plots het dubbel uit die kabel komt om elke pc te voeden die hangt te melken?

Blijf een beetje realistis graag.

Als je geen belgacom wil is het telenet, maar tijdens piekmomenten daalt de snelheid, niet via telefoon.

Dan kan je adsl hebben zonder belgacom via tele2 en via scarlet.

Het beheer en onderhoud van de telefoonlijn blijft toch belgacom.

En van telenet is teletubie ook niet te spreken.

Wat wil je hem dan zeggen? blijf van het net af en verkoop je pc??

Er is geen ander alternatief over zoals jij het stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.