Ga naar inhoud

Schrijfstructuur is beschadigd en onleesbaar

Stormpie007

Aanbevolen berichten

Beste, De laatste tijd heb ik elke keer als ik bijvoorbeeld een document van Teach2000 wil opslaan de volgende foutmelding: Schrijfstructuur beschadigd of onleesbaar. Dit is erg vervelend, aangezien ik dus op dit moment mijn bestanden niet kan opslaan. Na enige surfen op het internet ontdekte ik meer mensen die dit probleem hadden, en daar werd ervoor gewaarschuwd dat je harde schijf kapot kan zijn. Ik hoop dat het allemaal nog niet zo erg is, maar heel graag zou ik zsm hulp willen! Alvast heel erg bedankt, Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja sorry ik bedoelde inderdaad schijfstructuur. Ik zal het nu uitvoeren, en oja, ik heb nu ook bij sommige sites zoals nu.nl een slechte opmaak. Dus de lay-out is helemaal weg.. Ik heb dit wel is eerder gehad en toen heb ik het kunnen oplossen met jullie hulp, zou u me daar ook bij kunnen helpen?? Heel erg bedankt alvast!

- - - Updated - - -

Ik heb uw stappen gevolgd, en de schijf kon niet nu worden gecontroleerd, ik heb voor mijn beide schijven daarom gekozen voor de optie dat bij de volgende opnieuw opstarten de schijf wordt gecontroleerd! Ik ga mijn computer daarom ook nu opnieuw opstarten! Tot zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijfcontroles laten uitvoeren. Ik liet de computer gisteravond opnieuw opstarten en toen ik naar bed wilde gaan was mijn laptop nog steeds bezig met het uitvoeren van schijfcontroles. Ook zag ik dat ie sommige problemen had gevonden. Vanochtend was de laptop in stand-by. Toen ik hem aanzette deed de computer helemaal niks (zwart scherm) . Dus ik heb hem uitgedaan en opnieuw aangedaan en hij startte nu wel gewoon op. Tevens kan ik weer documenten opslaan, dus dat probleem is ook verholpen! Alleen blijft het wel dat ik op sommige sites dus geen lay-out heb, kun jij me hierbij helpen? Heeeeel erg bedankt voor je hulp!!

- - - Updated - - -

En ah ik zie zojuist je reactie, ik heb geen flauw idee of ik dat heb en waar ik dat kan vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Positieve evolutie dus: Windows heeft de onbetrouwbare sectoren op je harde schijf als "slecht" gemarkeerd, zodat ze niet langer worden gebruikt.

Voor de harde schijf mag je nu een volgende test uitvoeren:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test ?...kan je er met het knipprogramma (klik er op) een afbeelding van maken en die in een volgend bericht hier op het forum plaatsen (klik er op)?...

Wat betreft de problematiek met de lay-out: indien je met Internet Explorer surft mag je het onderstaande uitvoeren:

Breng IE eens terug naar zijn standaardinstellingen:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Ik heb de HD tune 2.55 de hele dag de tijd gegeven, door de laptop de hele dag aan te laten staan met dat programmaatje. Maar toen ik net van school terug kwam, was de laptop al na 4 minuten scannen vastgelopen. De laptop deed helemaal niks meer alleen de muis kon nog bewegen, maar er kwam dus geen reactie van de laptop zelf! Toen heb ik de computer met de aan/uit knop uit en aan gezet. Zal ik nu nogmaals die HD tune zijn gang laten gaan in de hoop dat ie nu wel gewoon goed functioneert, en niet al na 4 minuten vastloopt?

Met vriendelijke groeten en nogmaals veel dank,

Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat op dit moment hoofdprioriteit is, is het veiligstellen van al je persoonlijke bestanden (documenten, afbeeldingen, bladwijzers, contactpersonen, ... , ... ) op een externe geheugendrager.

NADAT je dat hebt gedaan heb je nog weinig te verliezen en kan je HD Tune opnieuw laten runnen: de schijfcontrole in Windows was een tijdelijk lapmiddel, maar ik vrees er voor dat je harde schijf wel degelijk aan vervanging toe is...:dong:

Voor je Firefox: herinitialiseer deze eens.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Er is ineens iets heel raars en vervelends met mijn laptop aan de hand. Mijn CPU gebruik is voortdurend 100% en de een na andere programma reageert niet meer en loopt vast. Ook mijn laptop loopt geregeld vast! Ik denk dat ik een virus of iets dergelijks te pakken heb!

AUB HELP!!

MVG,

Storm

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.