Ga naar inhoud

Englishman

Lid
  • Items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Englishman's prestaties

  1. Nog een vraagje i.v.m. het probleem: Ik heb eens verifier laten uitvoeren, en daaruit kwam het volgende naar voren: IO SYSTEM VERIFICATION ERROR in STREAM.SYS (WDM DRIVER ERROR 22e) [sTREAM.SYS+7322 at F8393322] Weet iemand wat ik met die "stream.sys" kan doen om te updaten of zo? Want ik vermoed dat het probleem daarmee te maken moet hebben...
  2. Heeft er al iemand tijd gehad om naar het Speccy-logje te kijken?
  3. Ik heb sfc /scannow uitgevoerd. Naar de cd werd niet gevraagd. Er kwam wel op dat hij aan het zoeken was naar fouten. Na een kwartier of zo (toen ik even kwam checken hoe ver het al stond) was het blijkbaar al klaar. Een resultatenoverzicht of een verwijzing naar CBS-logbestand kwamen er niet bij. Er werden dus ook geen fouten of zo vermeld in het zwarte opdrachtprompt-kadertje. Dit is de Speccy-snapshot: http://speccy.piriform.com/results/wMCYYM2DsnG1c2VKER0CKg6
  4. Ik blijf helemaal niks "naast me neerleggen"... Maar je moet me wel de tijd geven om die checks te doen hé... De computer heeft niet aangelegen sinds gisteravond. Vanmorgen kreeg ik die melding, eerst heb ik die gepost (het verstandigste om alles te melden lijkt me?) en toen ben ik meteen gestart met de schijfcontrole. Die is nu net afgerond ("geen fouten op het volume"). Bij apparaatbeheer staat geen enkel geel driehoekje. Het tweede dat je voorstelde, heb ik nog niet gedaan omdat er nog geen antwoord is op de vraag: "Kan het kwaad als ik geen windows installatie cd/dvd bij de hand heb? Want ik zou niet graag de boel plots zien blokkeren..."
  5. Bedankt! Die Repair-dingen heb ik niets laten uitvoeren omdat het niet veilig was. Ik zal de acties die je vermeldt uitvoeren. Wel even een vraag over dat tweede: kan het kwaad als ik geen windows installatie cd/dvd bij de hand heb? Want ik zou niet graag de boel plots zien blokkeren... Vanmorgen kreeg ik trouwens het volgende te zien: Een probleem met uw your video device driver oplossen U krijgt deze fout wanneer een hardwareonderdeel in uw computer ervoor zorgt dat Windows onverwachts afsluit en opnieuw opstart. Dit is een ernstig probleem, dat meestal wordt aangeduid als een "stop-fout" of "blauw scherm". U kunt het probleem op twee manieren proberen op te lossen. Als de eerste manier niet werkt, probeert u de tweede. Het recentste stuurprogramma voor uw videokaart installeren Verlaag handmatig de hardwareversnelling voor uw videoadapter. Wat is een stuurprogramma? Technische informatie Foutbericht: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)
  6. Edit: ter aanvulling, vandaag weer twee keer een blauw scherm: 24/03/2012 20:31:39 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0xbf8046bb 0xa18046b8 0x00000000 win32k.sys 24/03/2012 10:10:25 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x8057106c 0xa19149dc 0x00000000 BHDrvx86.sys
  7. Ik heb dit even uitgevoerd en dit waren de eerste 5 (er stonden er nog 3 in): 23/03/2012 19:12:35 DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL 0x100000c5 0x00000004 0x00000002 0x00000001 0x8054bc34 ntoskrnl.exe 22/03/2012 10:16:28 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x804e8630 0xa0df8b9c 0x00000000 ntoskrnl.exe 21/03/2012 19:37:12 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x100000d1 0x00000000 0x00000002 0x00000001 0xf88fd9f7 PartMgr.sys 21/03/2012 19:30:13 KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e 0xc0000005 0x80566877 0xa156096c 0x00000000 ntoskrnl.exe 21/03/2012 19:20:19 NTFS_FILE_SYSTEM 0x00000024 0x001902fe 0xa17d31d8 0xa17d2ed4 0xf836f9eb Ntfs.sys
  8. Herinstallatie is niet gebeurd. De test heb ik nog niet kunnen uitvoeren omdat hij veel te lang duurt en ik hem 's nachts niet durf laten draaien. Misschien dat ik dat binnenkort wel eens zal moeten doen, maar hopelijk niet Bestaat er nergens een of andere site om écht de oorzaak te weten van die stopcodes? Want anders zijn die toch ook niet nuttig
  9. En daarnet weer een ander blauw scherm met als code: ***STOP: 0x000000c5 (0x00000004, 0x000000002, 0x00000001, 0x8054BC34). Hoe kan dat toch dat er altijd maar andere codes gegeven worden? :s En heeft er iemand een passende oplossing voor die codes? Thanks!
  10. Hier ben ik nog eens (spijtig genoeg). Ik heb even de instelling van de computer veranderd zodat hij niet meer uit zichzelf opnieuw mag opstarten bij problemen. Bijgevolg zou ik nu bij problemen altijd de echte foutmelding te zien moet krijgen. Daarnet was dat: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter. Raadpleeg de hardware-leverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus. Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x804E8630, 0xA0DF8B9C, 0x00000000) Bezig met starten van de fysieke geheugendump De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning voor hulp)
  11. De test van Clarkie heb ik door tijdsgebrek nog niet kunnen uitvoeren, maar ik wil toch even een update geven van het probleem. Vanmorgen kreeg ik plots een blauw scherm met het volgende te zien: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde startopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen. Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x00000050 (0x835D1233, 0x0000001, 0x82951236, 0x00000000) Bezig met starten van de fysieke geheugendump Aangezien ik niet wist wat het betekende, heb ik na een tijdje de computer maar uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten en toen werkte alles perfect. Gisteren had ik de Windows-update-website bezocht en gezocht in mijn overzicht naar updates die vroeger eens misgegaan waren en dus niet geïnstalleerd waren. Die heb ik gisteren handmatig geïnstalleerd maar ik weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben :/
  12. Dankjewel! Ik hou deze tip zeker achter de hand. Gisteravond heb ik nog eens een foutcontrole op de harde schijf laten uitvoeren, en toen herstelde de pc toch een paar zaken. Dus misschien is er zo ook weer een stap in de goede richting gezet.
  13. CCleaner gebruik ik al regelmatig. (Werd hier in dit onderwerp al nog eens aanbevolen). Ik heb het nog eens uitgevoerd nu, maar niks bijzonders gevonden. Antivirus is Norton 2012. Al sedert de aankoop van de computer gebruik ik Norton. Andere antivirusprogramma's kan ik me niet meer herinneren. Wel eens een soort demo van McAfee, maar die is er al lang weer van. Soms krijg ik na opstarten wel het bericht "Er is geen firewall ingeschakeld". Even later verdwijnt dat bericht en is de Windows Firewall gewoon ingeschakeld.
  14. Installatie is perfect gelukt, maar vanmorgen startte de pc andermaal opnieuw op. Zucht. Enorm frustrerend. Nu kreeg ik weer dit te zien: [h=2]Een probleem met uw antivirus software oplossen[/h] Vanwege een probleem met uw antivirus software is de computer plotseling automatisch uitgeschakeld ter bescherming tegen mogelijke beschadiging of verlies van gegevens. Ga als volgt te werk om te proberen het probleem op te lossen. Iedere stap kan uw probleem mogelijk oplossen. Als het probleem met een stap niet wordt verholpen, gaat u naar de volgende stap. Uw antivirussoftware bijwerken Controleren of er meerdere antivirusprogramma''s worden uitgevoerd op uw computer Contact opnemen met de leverancier van de antivirussoftware Weet er iemand een handige manier om te checken of er geen resten achtergebleven zijn van andere virusprogramma's dan mijn huidige Norton? Misschien dat het probleem toch daaraan ligt dan :/ Er kwam na verzending van het foutenrapport ook een kader op met het volgende: Windows kan het bestand Microsoft Windows Error Reporting niet vinden. Controleer of u de naam juist heb ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op Zoeken.
  15. Hallo. Het probleem is enkele dagen weggebleven, maar sinds gisteren start de pc weer af en toe opnieuw op. Daarnet kreeg ik bij verzending van het foutenrapport het volgende: Een probleem met Windows ® WDM driver for Realtek AC'97 (ALCXWDM.SYS) oplossen Windows ® WDM driver for Realtek AC'97 (ALCXWDM.SYS) werkt niet meer naar behoren. Er is een update beschikbaar waarmee dit probleem wordt opgelost. Klik hier om naar de website van Realtek Semiconductor Corp. te gaan Zoek Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP for Driver only en installeer het. Ik vind dat echter niet terug. Zou iemand van jullie even een linkje kunnen geven met wat ik exact moet downloaden? Ik ben namelijk niet zeker of ik anders wel de juiste update zal downloaden :/ Merci!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.