Ga naar inhoud

rsk

Lid
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

rsk's prestaties

  1. Ik heb de formule =AANTALLEN.ALS($A$5:$A$46;"<="&$B4;$E$5:$E$46;"="&"x") in cel E48 gezet en hij werkt voor de maandag. Ik heb B48 in B4 veranderd en in cel B4 de formule =vandaag() erin gezet en de tekst wit gemaakt, want die hoeft niet zichtbaar te zijn. Ik heb in alle lege cellen van kolom A ( vanaf A5 t/m A44 ) 1-1-2012 ingevuld, omdat jij dat ook heb gedaan anders werkt de formule niet. De datums van 1-1-2012 heb ik wit gemaakt en de andere datums zijn gewoon zwart v.w. het moeten printen van de lijst als die in excel gemaakt is. Zodat iedere collega het kan zien welk kind er wanneer komt. Maar als een kind helemaal niet meer komt dan wis je het kind uit de lijst ( rij verwijderd ) en dan blijft de formule werken, net geprobeerd of je wist het kind en zet er een nieuw kind ervoor in de plaatst. Stel dat kind komt later dan kan je dat nog in de bijhorende cel A zetten en daar de tekst zwart van maken. xD !!! Heel erg bedankt voor alles !!! xD
  2. dat heb ik allemaal al gedaan. Ik moet dus nu wat ik al eerder begreep vandaag, de formule uit cel E52 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 maart 1 kind extra erbij te tellen op de maandag. Als het 15 maart is moet ik dus de formule uit cel E54 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 april 1 kind extra erbij te tellen op de maandag. Als het 15 april is moet ik dus de formule uit cel E56 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 mei 1 kind extra erbij te tellen op de maandag. Dat begrijp ik eruit. Of begrijp ik het volkomen verkeerd? zo ja mijn excuses. Zou je het me dan op een andere manier willen uitleggen?
  3. Ik zie b.v.nergens dat excel zegt, he het is 15 april en ik moet de inhoud van cel A32 wissen en in E48 1 kind erbij optellen ( geheel automatisch ) en dat moet excel het hele jaar door doen. Dit alles moet dus met 1 formule. voor de maandag. een aparte formule voor dinsdag een aparte formule voor woensdag een aparte formule voor donderdag een aparte formule voor vrijdag Alles moet geheel automatisch want anders kan je toch net zo goed het aantal kinderen handmatig tellen en invullen. Ik wil dat je alleen de namen van de kinderen ,datum dat ze komen en x-jes handmatig moet invullen en verder dat excel alles geheel automatisch doet.
  4. Nou het originele bestandje kan ik je niet sturen, want daar staan de echte namen en geboortedatum's in. Ik stuur je wel een voorbeeld met uitleg wat excel nou moet doen. Er staan 3 kinderen die nog niet op de kinderopvang komen, omdat het vandaag 25 februari is. Kind 23 komt pas 15 maart, kind 28 die komt pas op 15 april en kind 32 komt pas op 15 mei. De kinderen zijn aangegeven met groene cellen om voor jouw het makkelijker te zien. WAT EXCEL MOET DOEN: 1. In cel E48 moet excel 16 kinderen aangeven in het begin. Kind 23 komt pas 15 maart. Stel nou is het 20 maart en ik open excel dan moet excel de inhoud automatisch van cel A27 wissen, omdat het dan al 20 maart. Kind 23 komt op 15 maart, in cel E48 moet automatisch 17 kinderen komen te staan. 1.1.Nou is het 15 april dan moet excel automatisch de cel inhoud van A32 wissen omdat kind 28 pas op 15 april komt, dan mag excel pas vanaf 15 april in cel E48 18 kinderen aangeven. 1.2. Nou is het 15 mei dan moet excel automatisch de cel inhoud van A36 wissen omdat kind 32 pas op 15 mei komt, dan mag excel pas vanaf 15 mei in cel E48 19 kinderen aangeven. LET OP PUNTEN 1 T/M 1.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE MAANDAG ! 2. In cel F48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel 24 kinderen aangeven in cel F48. 2.1. In cel F48 moet excel 25 kinderen aangeven vanaf 15 april. 2.2. In cel F48 moet excel 26 kinderen aangeven vanaf 15 mei. De inhoud van cel A36 moet excel automatisch wissen. LET OP PUNTEN 2 T/M 2.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE DINSDAG ! 3. In cel G48 moet excel 7 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 7 kinderen aangeven in cel G48. Kind 23 komt niet op de woensdag 3.1. In cel G48 moet excel 8 kinderen aangeven vanaf 15 april. 3.2. In cel G48 moet excel 8 kinderen aangeven vanaf 15 mei. Kind 32 komt niet op woensdag LET OP PUNTEN 3 T/M 3.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE WOENSDAG ! 4. In cel H48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 24 kinderen aangeven in cel H48. 4.1. In cel H48 moet excel 25 kinderen aangeven vanaf 15 april. 4.2. In cel H48 moet excel 26 kinderen aangeven vanaf 15 mei. LET OP PUNTEN 4 T/M 4.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE DONDERDAG ! 5. In cel I48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 19 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 20 kinderen aangeven in cel I48. 5.1. In cel I48 moet excel 20 kinderen aangeven vanaf 15 april. Komt niet op vrijdag. 5.2. In cel I48 moet excel 20 kinderen aangeven vanaf 15 mei. Komt niet op vrijdag. LET OP PUNTEN 5 T/M 5.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE VRIJDAG ! !!! Alvast hartelijke dank voor alle moeite die je doet voor me dat waardeer ik enorm !!! nieuw voorbeeld.xlsx
  5. dan zeg excel dat de formule niet klopt :S Maar in b49 moet 15 mei staan en niet maart.
  6. heel aardig van je dat je nog 2 verschillende heb geprobeerd maar het komt gewoon niet uit op het goede antwoord
  7. oke dank je wel. Als ik toch iets anders vind dan geef ik het wel door aan je. Ik waardeer je hulp heel erg, maar het is niet wat ik wil. Ik weet wel dat ik ver in het verleden ergens op een site had gelezen dat het op zo een manier kan hoe ik het wil hebben. Nogmaals heel erg bedankt
  8. ja ik weet dat je dat gezegd heb, maar alle cellen in kolom A die mogen alleen ingevuld worden als daar een reden voor is. b.v. als een kind op 15 maart komt of andere datums. De cellen moeten dus niet standaard ingevuld zijn, want dat is zeer overbodig en onoverzichtelijk.
  9. hoi popipipo, De bijlage die je op dit forum en helpmij heb geplaatst daar heb ik niks aan. Want de uitkomst klopt totaal niet. Als ik deze formule =AANTALLEN.ALS($A$5:$A$46;"<="&VANDAAG();E5:E46;"="&"x") in cel E48 plaatst dan krijg ik als uitkomst 1 en het moet 16 zijn. Tel het aantal kruisjes maar is in kolom E van boven naar beneden. 16 dat is min de 3 kinderen die pas op 15 maart, 15 april en 15 mei komen. Zie bijlage genaamd nieuw voorbeeld en als ik deze formule =AANTALLEN.ALS($A$5:$A$46;"<="&$B49;E5:E46;"="&"x") in cel E48 plaatst is de uitkomst 0 De formules die in de cellen van rij 49 staan die moeten niet veranderd worden die werken perfect. xD Heb je misschien dan iets anders ? Alvast bedankt nieuw voorbeeld.xlsx
  10. Ja dat klopt bucky, dat ben ik er vergeten in te zetten. Je heb gelijk ! en over dat je het idee heb dat als het niet naar me zin is, dat ik dan naar een ander forum ga dat klopt niet. Ik dacht misschien kan iemand mij op dit forum helpen, want tot nu toe ben ik niet geslaagd op het ander forum en daarmee bedoel ik dat er geen oplossing gevonden is.
  11. Goedendag mensen, Ik heb een lijst gemaakt voor me vriendin in excel voor haar werk met welke kinderen wanneer en op welke dag ze komen, maar nu zit ik nog met een vraag waar ik niet uit kom. Ik heb op google gekeken of iemand al zoiets gevraagd heeft maar kan er niks over vinden, heb het met als formule's geprobeerd maar ik snap er letterlijk niks van. VRAAG: In cel E48 moet komen te staan het aantal kinderen die op maandag komen ( 16 stuks ) voor 15-3 ,15-4 en 15-5. Dus als het na een tijdje 15-3 is en ik open excel dat excel automatisch de inhoud van cel A27 wist en dat excel dan automatisch in cel E48 1 kind erbij op telt ( dus 17 kinderen op 15-3 ) en dat moet excel met alle datums doen die in kolom A staan, vanaf cel A5 t/m A46. Welke formule moet ik in cel E48 zetten dat excel letterlijk doet wat ik hierboven heb beschreven. Alvast heel erg bedankt voorbeeld 2.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.