Ga naar inhoud

Lucky

Lid
  • Items

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Lucky

  • Verjaardag 28-04-1935

Lucky's prestaties

  1. Gegroet Kurtt en clarkie! Ondertussen de oplossing toch zelf gevonden: alle tussenliggende mappen kan men op het Bureaublad inkijken en bewerken via menu Extra - Mapopties - Door mappen bladeren - Elke map in eigen venster openen. Niettemin van harte dank voor jullie spontane hulp Lucky
  2. Het gebeurt dat men van een bepaalde map vertrekt en trapsgewijze vrij ver afdaalt naar de zoveelste ondermap om er een bepaald werk uit te voeren. Tot nu toe kwam ik bij het sluiten van die map automatisch in de map net erboven terecht. Thans is dit echter om een onverklaarbare reden niet meer het geval. Ik kom terug in de allereerste map waarvan ik vertrokken ben. Telkens ik "beneden" nog even iets wil bijwerken, moet ik gans de weg opnieuw afleggen. Een irritant tijdverlies! Hoe dit euvel herstellen? Dank bij voorbaat voor het bereidwillig antwoord Lucky
  3. PROFICIAT, Angel!!!! Het heeft gewerkt!!! Ook al blijf ik heel voorzichtig! Het is voorheen nog gebeurd dat ik mijn bericht mocht herbeginnen met "Slecht nieuws!" Nu heb ik speciaal nog allerlei pc-werk verricht alvorens mij aan dit verslag te wagen. Een chronologisch overzicht? Na zorgvuldig je instructies te hebben opgevolgd, is het programma vlot gestart. Zonder enig hiaat is na een tijdje onderaan links "READY" verschenen en kon ik met de knop "EXIT" afsluiten. Het belangrijkste moest dan uiteraard komen: de knop "Toon alle errors" activeren!!!!…… En waar het voorheen anders was, werden nu geen errors getoond. Ook niet, je weet wel… Voor alle zekerheid heb ik het tweemaal gedaan!!! Dan maar voorzichtig wat beginnen typen, tot ik het gele icoontje "updates gereed" bemerkte. Schrikken, natuurlijk! Met een bang hart geactiveerd. Resultaat: 68 updates (15' mogen toekijken hoe zij één voor één voltooid werden). Geen 10' later, terug het icoontje, alweer een update, en nog één…En ten slotte niets meer EN OOK GEEN FOUTMELDINGEN MEER! Een lange lijdensweg behoort blijkbaar tot het verleden…… Mag ik jou, Angel, speciaal danken voor de vondst van DE remedie? Maar ook Jürgen, kape en kweezie wabbit, voor alle inspanningen die ook zij geleverd hebben om mij te helpen. AAN ALLEN MIJN HARTELIJKE DANK!!!!
  4. Dank, Angel, danzij je info heb ik de "Windows Update Agent 2.0." versie 32bit geïnstalleerd. Althans een poging daartoe, want onmiddellijk kwam de mededeling: "De installatie is niet nodig want de Agent 2.0 is al op je pc geïnstalleerd" Dus de problemen blijven! Ik denk dat " terug naar de fabrieksinstelling" de enige toekomst is. Groetjes, Lucky
  5. Dag kweezie wabbit, In bijlage vind je het gevraagde text-bestand Er werden twee keys gevonden en verwijderd: In SYSTEM de Windows Product key In Software de Microsoft Word 2002 key Van oordeel dat het geen echte key was, heb ik niet gereageerd op het blauw oplichtend woordje"key" inbegrepen in "Startup: AllUsers: CHotkey (mHotkey.exe) Mijn dank bij voorbaat voor wellicht de ultieme poging die je zult bedenken Lucky VerbeterdeTekst Free PC Audit.txt
  6. Dag kweezie wabbit. Dank voor het toesturen van de link Free PC Audit + instructies. Mag ik vragen: - Na de opdracht "Open het txt.-bestand en verwijder volgende regels": wijst het dubbelpunt erop dat die regels hier ontbreken? Of hoefde die lijn niet? - De opdracht die later volgt luidt : "Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn" Bedoel je vanaf "Klik nu op de toetsen Ctrl + F"? Of vanaf een latere lijn? Wellicht zal ik het zelf wel ontdekken als ik eraan kom? Je tussenkomst geeft mij de indruk dat je positief staat t.o.v. de poging via "support microsoft" waarover ik het met Angel had. Heb je daar ervaring mee? Steeds dankbare groet van Lucky
  7. Dank, Angel, voor de instructies. Ondertussen heb ik ook nog een wanhoopspoging gewaagd: via, via, ben ik terechtgekomen bij de Nederlandstalige http://support.microsoft.com/gp/errormessage/nl waar ik de foutmelding heb ingevuld. Mits in de zoekresultaten "Windows XP" aan te stippen komt men uiteindelijk bij http://support.microsoft.com/kb/924092/nl terecht.. Daar wordt als oplossing voorgesteld: "Windows Update Agent 2.0" installeren! Afhankelijk van het besturingssysteem moet hiervan echter de juiste versie gebruikt worden. Mijn Medion dateert van 2004. Ik vind nergens welke versie Windows XP Home Edition erin geïnstalleerd werd. Twee vragen, Angel; - meen je dat die poging de moeite waard is, of is die Agent gekend als nep-oplossing? - indien wel de moeite: hoe kan ik in mijn pc de juiste Windows XP-versie ontdekken? Met blijvende dank, Lucky
  8. Gegroet, Angel De "default" uitvoering is zonder hindernissen verlopen. In Configuratiescherm – Internetopties - ¤ Automatische Updates, de knop OK gedrukt. Gewacht tot de hoorbare reactie in de pc gestopt was. Dan "ToonAlleErrors.reg" terug geactiveerd; GEEN FOUTMELDINGEN. Snel een herstelpunt gemaakt waar ik merk dat er reeds een recent herstelpunt staat: "Installed Microsoft Fix it 50202" Mijn hoop groeit nog feller….. Een ganse tijd allerlei verrichtingen op de pc gedaan: GEEN FOUTMELDINGEN Dit bericht beginnen typen om je het goede nieuws te melden… en daar waren ze terug!!!! Dan maar de "aggressive" uitgevoerd . Alles verloopt zoals voordien tot in het venster "MicrosoftFixit 50202" – Please wait – de blauwe evolutieband na een tiental minuten stopt en het bericht verschijnt: Service "Automatic Updates"(WUAUSERV) could not be stopt. Verify that you have sufficient privileges to stop system services" Twee keuzeknoppen: "Try again" en "Cancel". Uiteraard de eerste gedrukt. De blauwe evolutieband beweegt niet. Na een vijftal minuten dezelfde tekst. Toch nog koppig opnieuw geprobeerd, maar ten slotte "Cancel" gedrukt. Na een venster "Rolling back action"- Please wait" dat nadien uitnodigt de knop "Close" te drukken….waarop ik dan maar moedeloos ben ingegaan…. Heb dan "verbergAlleErrors.reg" geactiveerd om storingvrij te kunnen typen… Einde verhaal dat zo mooi begonnen was. Heb ik voorheen ook al meegemaakt. Wellicht heb je dit al gelezen in de vorige pagina's van deze discussie. Angel, mijn dank dat je mij laat volharden, maar ik vermoed dat jij en al je medewerkers, niet eindeloos willen blijven docteren. Jullie hebben nog vele anderen te helpen. Ik heb daar alle begrip voor. Nog één zaak zou ik dan durven vragen: wil je me dan op een praktische manier uitleggen hoe "terug naar de fabriekstoestand" moet uitgevoerd worden? Ik hou mijn vier schijfjes binnen handbereik: "Application & Support CD" – Medion Product Recovery DVD ROM Windows XP Home Edition SP2 – Medion Recovery DVD-ROM Works Suite 2005 – cd Microsoft Windows XP service pack 2. Met mijn diepe erkentelijkheid aan jou en ook aan al de andere hulpverleners Lucky
  9. Gegroet, Angel Wat de voorgeschreven procedure betreft in je eerste alinea: geen enkel probleem. Alles prima verlopen. Tijdens het uitvoeren van je tweede alinea liep het echter fout. Eerst dacht ik dat ik de twee spaties niet geëerbiedigd had in je opgave: een spatie na cd en spatie tussen d en c Maar zelfs met toepassing van alle combinaties is de reactie op de opdracht steeds: "Windows kan het bestand cd niet vinden". Wat nu? Dank voor je spoedige reactie, Lucky
  10. Dag Jürgen, De oplossing "terug naar de fabrieksinstellingen" is uiteraard het laatste wat men kan doen. Het herinstalleren van vele, vele programma’s houdt mij voorlopig toch tegen! Ondertussen merk ik iets nieuws: bij het opstarten van de pc, net voor het welkomscherm verschijnt, flitst een zwart-wit bericht voorbij, dat het heeft over "Recovery …" Meer kan ik op die seconde tijd niet lezen. Doet me denken aan de Recovery-cd die bij de aankoop van deze Medion (zes jaar geleden) hoorde en ik natuurlijk bewaard heb. Maar ik vermoed dat die precies dient om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen…. Je tip "Updates downloaden, maar ik bepaal…" laat geen "geel schild" verschijnen, waaruit ik besluit dat er geen updates te installeren zijn. Toch onderaan de link gebruikt naar "Updates van de website Windows Update installeren" maar dit leidt na ettelijke tussenstadia naar : Foutnummer [0x80248011] [Foutnummer: 0x80248011] De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. Voer de volgende stappen uit om het probleem te verhelpen: · Vernieuw de pagina. · Verwijder tijdelijke internetbestanden in Internet Explorer via Internetopties in het menu Extra. · Sluit Internet Explorer en open het programma opnieuw. Als deze stappen niet werken, bezoekt u de site later opnieuw of gebruikt u de onderstaande bronnen. Ga voor zelfhulp naar: · Veelgestelde vragen · Oplossingen zoeken · Windows Update-nieuwsgroep Geen resultaat, evenmin bij "Veelgestelde vragen" en de rest. Om af te ronden: onder de voormelde link blijft de tekst "Eerder verborgen updates opnieuw aanbieden" steeds inactief. Sorry voor de langdradigheid, maar ik dacht dat ik best zo volledig mogelijk mocht zijn. Dank voor je blijvende hulp Lucky
  11. Angel, gegroet! Blij dat ik je terug kan bereiken, want deze morgen was er, door een "hapering" hier of bij jullie, geen mogelijkheid om je bericht van gisteravond te lezen. Terzake: dank voor de toelichting. Ik ga het uploaden onmiddellijk proberen. Het zijn er zes . Hopelijk lukt het….want ik zie drie balken, dus afwachten of zij zich vernieuwen. Zoniet hecht ik de laatste drie aan een volgend bericht. Met hoopvolle groet, Lucky Foutmelding 5 appcompat.txt Foutmelding 6manifest.txt
  12. Dank zowel aan Angel als aan kweezie wabbit voor de verdere begeleiding Ben begonnen met het uploaden van het gevraagde. Na "Bladeren" tracht ik de eerste jpg op te roepen: ik krijg het volledige pad er naartoe: "C:/../../Foutmelding 1". Wellicht mag ik daarvan in het venstertje enkel "Foutmelding 1" overhouden en wat er voor komt schrappen? Kan jij daarmee de jpg dan openen? Ik vermoed van wel, want het pad lijkt mij voor niemand relevant. Dank.
  13. Uiteraard ook mijn dank aan kweezie wabbit (sorry voor de typfout in je naam in de reactie aan Angel). Hierna hoop ik de screenshots te kunnen toevoegen, ook al heb ik dit nog nooit gedaan. Ze volgen elkaar op, na het gebruik van de link "Klik hier" en het openen van de errormap zelf. De nummers na "WER" zijn bij elke foutmelding anders; Dus de screenshots zijn niet van dezelfde foutmelding. Wellicht idem in de "txt"-mappen Via "zoeken" heb ik gevonden dat de "wuauclt.exe" voorkomt in C:/WINDOWS/ in de ondermappen i386, Prefetch, systeem32, ERDTN/cache, service packs/i386 Ik durf zo maar niet in die wellicht belangrijke mappen, de "exe" wijzigen in "ex0" Daarvoor reikt mijn pc-kennis niet ver genoeg! Ten slotte, terwijl ik dit typ, GEEN FOUTMELDINGEN. Wat een verademing!!! Maar of de (voor mij zo mooie) oplossing van Angel mag blijven, baart mij zorgen. Wat kan een foutieve "wuauclt.exe" en later misschien een andere haperende toepassing, voor onheil uitrichten als er niets aan gedaan wordt??? Is "Wat niet weet niet deert" een leidmotief, of een lijdmotief? Nogmaals dank voor je gewaardeerde hulp. Lucky P.S. Ik stuur je alvast dit bericht. Met "kopiëren" en "plakken" de vier "bmp" en de twee "txt"mapjes hieraan toevoegen lukt niet. Ik zoek wel op hoe het moet...
  14. Graag een reactie voor Angel. Tot op dit ogenblik geen foutmeldingen meer. Dit is alvast voorlopig een irriterende zorg minder. "Voorlopig", omdat het voorheen ook het geval was. Hiervoor van harte dank. Neem het mij echter niet kwalijk dat ik hierna ook inga op het voorstel van kweezie wabbie, hopelijk leidend tot een definieve oplossing voor het probleem. "Nooit errors meer tonen" is wellicht toch geen goed idee voor de toekomst. Maar nogmaals DANK. Ik heb tenminste dit kunnen typen zonder telkens foutmeldingen te moeten wegklikken....
  15. Inderdaad, altijd maar dezelfde foutmelding "wuauclt.exe" zodra de pc opstart. Komt om de x seconden terug. Rapport versturen (?) of niet, geeft nooit een verschil. Je hebt waarschijnlijk wel de roman gelezen die deze vierde bladzijde voorafgaat? Dank voor het zoeken naar een oplossing. Ik ben het wegklikken van de foutmelding grondig beu....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.