Ga naar inhoud

j.snijder

Lid
  • Items

    158
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

j.snijder's prestaties

Meewerkend lid

Meewerkend lid (7/14)

  • Eerste post
  • Actief
  • Gespreksstarter
  • Week één klaar
  • Een maand later

Recente badges

0

Reputatie

  1. dank u wel, zodra ik even meer tijd heb ga ik dit invoegen. groeten, Jan
  2. Hi Sorry voor het late antwoord, de griep heeft ons allen hier geveld afgelopen vrijdag en dus de hele partij plat onder de wol Nee dit is niet wat ik bedoel en ik kan het helaas niet gebruiken, de gegevens moeten worden overgebracht naar een word document óf pdf en mogen daarna niet meer wijzigen, anders zou de dagboek functie die het document heeft niet werken zoals het is bedoeld. Elke maand moet er namelijk een volledig dagboek worden opgeslagen over het insuline gebruik, de metingen van het bloedsuiker en de hoeveelheid genuttigde koolhydraten per dag, tesamen met nog een paar andere gegevens zoals; insulineratio, insulinegevoeligheid en een aantal totalen. U snapt wel dat die gegevens niet telkens mogen wijzigen als er weer een andere regel wordt ingevoerd of een formulier opnieuw word gebruikt voor een volgende maand
  3. Ik ben met een excel werkmap bezig voor diabetici en wil een knop plaatsen op het werkblad die de geselcteerde cellen opslaat in een Word document (of tekst dokument met kale opmaak) stel de cellen A1 r/m K1 met rijnummers 9 t/m 25 bevatten de gegevens die ik wil opslaan (is een lijst met gebruikte voeding per dag met daarbij hoeveelheden en koolhydraten) Dan zou ik graag een knop boven het formulier hebben die als ik die indruk de gegevens opslaat in word, dus een document aanmaken en vragen naar de naam van het document. In het document moet dan in de kop van de gegevens de datum worden aangegeven (in lang formaat, dus "maandag 12-feb 2014" om maar even een datum te geven) Is dit mogelijk ? en wie zou mij daarbij kunnen helpen. Als de spreadsheet klaar is mag je hem hebben en publiceren, er is veel te weinig te vinden in de NL taal en dat vind ik persoonlijk een groot gebrek.
  4. Dank voor je snelle antwoord, ik ga het direct proberen. Overigens is de excel versie 2013 Beide werken, dank je voor de oplossing
  5. Hallo allemaal Ik heb een heel domme vraag (dom omdat ik het zou moeten weten maar heel veel kennis vergeten ben in de afgelopen jaren ) Ik wil een berekening uitvoeren op een cel die een waarde bevat =500/D17 Maar als de cel D17 leeg is dan krijg ik #WAARDE! in de cel en dat werkt dan door bij alles wat ik verder wil met die cel, bijv. autosom enz. Hoe kan ik er voor zorgen dat als de cel géén waarde bevat deze fout verdwijnt. Hetzelfde probeer heb ik als ik een cel met een 0 waarde heb, dan is de fout #DEEL/0 en ook dan kan ik niet meer verder rekenen met die cellen. Mijn verontschuldigingen als dit té simpel is voor u en een oplossing wel erg voor de hand igt maar door diverse omstandigheden is mijn geheugen de laatste tijd vér achteruit gehold en weet ik de meest simpele dingen soms niet meer naar boven te halen Wie kan mij helpen op korte termijn ?
  6. De oplossing is gevonden hoor: =ALS(G7>30,5;"BEL 112 !";ALS(G7>27,5;"8";ALS(G7>25;"7";ALS(G7>22;"6";ALS(G7>19,5;"5";ALS(G7>16,5;"4";ALS(G7>14;"3";ALS(G7>11;"2";ALS(G7>7,9;"1";ALS(G7>0;"Basis Spuiten";"-")))))))))) En het lijkt goed te werken
  7. Hallo, ik heb een dringende vraag over excel: In een werkblad wil ik van bijvoorbeeld cel B4 de waarde gebruiken als voorwaarde om een andere cel te vullen met een waarde. cel B4 bevat de waarde 15, in cel D4 wil ik weten of de waarde in cel B4 tussen 4 en 12 ligt, als dat zo is moet de waarde van cel D4 het getal 3 bevatten. Ik wil dit gaan gebruiken om een diabetes werkblad te maken die aan de hand van meetuitkomsten een insuline bijspuit advies afgeeft. Wie kan me helpen ? Ik gebruik Office 2013 maar een lagere versie zal wel compatibel zijn ?
  8. Ik heb intussen ook niet stilgezeten en hierbij een update van waar ik gebleven ben met zowel uw veranderingen alsook mijn laatste werk, zo bent u ook weer up-to-date WerKopie 25-09-2013.zip downloaden Kijk ook naar HulpFormulier waar ik mijn experimentjes inazake totalen en sommen aan het proberen ben, kan ze alleen nog nit filteren op de juiste vijver en in het Voeradvies formulier krijgen, daar is acces me wat moeilijk in helaas. - - - Updated - - - En nu slapen
  9. Als ik dit gebruik dan krijg ik bij het afsluiten (als ik NEE kies) ook een foutmelding dat het record niet kan worden opgeslagen, klopt dat ? Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer) If Me.NewRecord Then If MsgBox("Klik ja om te bewaren, Nee om te annuleren", vbYesNo) <> vbYes Then Cancel = True Me.Undo End If End If End Sub
  10. Ik loop bij het maken van een selectiequery aan tegen een probleem waarvoor ik een oplossing zoek. Ik heb een query gemaakt waarin ik de velden, leeftijd, lengte, en gewicht gebruik om totalen en gemiddelden te berekenen. Dat lukt voor zover goed en word ook goed weergegeven in een formulier. Nu heb ik ook in de query opgenomen de Id velden voor vijver en Koi gegevens uit beide tabelle Ik wil nu alleen de totalen zien van het openstaande vijverformulier, dus VijverGegevensId id een waarde die in alletwee tabellen voorkomt. Hoe krijg ik nu dan zoiets als " Where[VoerTabel_T_VijverGegevens_Id]=[Vivergegevens_T_VijverGegevensId]" werkend ? zodat ik alleen de records uit de juiste vijver te zien krijg ?? - - - Updated - - - - - - Updated - - - Moet ik alleen nog even uitzoeken waar ik dat moet plaatsen ? ik ben namelijk niet zo heel erg goed in dit soort dingen
  11. Aha, een Annuleer en formulier sluiten optie heb ik met een macro opgelost en heb nu een annuleerknop op het formulier , nu alleen nog een foutmelding als het formulier gesloten wordt met het kruisje zónder dat er data is ingevoerd, hmmmm Ik maak het iedereen wel moeilijk geloof ik
  12. Oke ik snap het en het werk, hetzij iets anders dan ik in mn hoofd had, en eerlijk gezek=gd ziet het er beter uit zonder al die knoppen. in plaats van die records voor een overzicht gebruik ik nu een rapport wat ook weer overzichtelijker is. Komt alleen een klein probleempje bij; Als ik uw oplossing gebruik voor het toevoegen van een record (wat goed werkt hoor) en ik vul geen enkel gegeven in dan wordt er een leeg record toegevoegd. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het record niet kan sluiten tenzij ik gegevens heb ingevoerd (zeg maar ziekteveld verplicht) of hoe krijg ik een "annuleren" knop (of optie)
  13. Ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt, moet ik deze code gebruiken om een nieuw record aan te maken en daarvoor een knop op het gezondheidformulier zetten ?
  14. Na wat stoeien ben ik tot het volgende resultaat gekomen; Private Sub OpenGroeiForm_Click() Dim sWHERE As String sWHERE = "[Vijvergegevens_F!Koigegevens_F!KoiGegevensID] =" & Me.KoiGegevensId 'Open the form DoCmd.OpenForm "GroeiTabel_F", acNormal, , sWHERE End Sub Als ik dit gebruik krijg ik een foutmelding dat de haakjes rond het argument verkeerd staan maar als ik dit gebruik; Private Sub OpenGroeiForm_Click() Dim sWHERE As String sWHERE = "[KoiGegevensID] =" & Me.KoiGegevensId 'Open the form DoCmd.OpenForm "GroeiTabel_F", acNormal, , sWHERE End Sub Werkt het wel maar wordt nog steeds niet automatisch het koigegevensID ingevuld wanneer ik een nieuw record toevoeg, en dat is wat er nou juist moet gebeuren.
  15. The OpenForm method carries out the OpenForm action in Visual Basic. expression.OpenForm(FormName, View, FilterName, WhereCondition, DataMode, WindowMode, OpenArgs) expression Required. An expression that returns one of the objects in the Applies To list. FormName Required Variant. A string expression that's the valid name of a form in the current database. If you execute Visual Basic code containing the OpenForm method in a library database, Microsoft Access looks for the form with this name first in the library database, then in the current database. Dit vond ik op de MSDN base maar hoe vertaal ik dit naar mijn situatie ? Ik kan een paar dingen ontdekken waar ik een en ander van snap maar niet alles, wie wil en kan mij verder helpen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.