Ga naar inhoud

frigooke

Lid
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over frigooke

  • Verjaardag 04-09-1986

frigooke's prestaties

  1. Niemand een idee? Lijkt me toch niet onmogelijk...
  2. [h=2]Ik zou graag een map vol pdf's inscannen op de tekstelementen die in de pdf's staan. Dat lijstje zou ik graag in excel laten invullen. Nu als ik zoiets gelijkaardig (bijvoorbeeld alle namen van deze pdf's) vroeger deed, startte ik een excel en typte enkele regels vba. Dit lukte en kreeg een mooi lijstje. Ik weet echter niet hoe ik acrobat/acrobat reader moet aansturen... (meen mij een shell code te herinneren om het op te starten, maar verder niets). Kan mij hier iemand mee helpen Heb een klein beetje kennis van vba, maar helemaal niet veel. Een ander soort oplossing mag ook... Alvast bedankt. ----------------- code die moet uitgevoerd worden: 1. map aflopen 2. pdf 1 openen 3. alle tekstelementen pdf 1 aflopen 4. alle tekstelementen pdf 1 schrijven naar kolom in exel 5. pdf 1 sluiten 6. pdf 2 openen 7. alle tekstelementen pdf 2 aflopen 8. alle tekstelementen pdf 2 schrijven naar kolom in exel onder deze van pdf 1 9. pdf 2 sluiten ...[/h]
  3. OK, nu is alles gelukt !!! Bedankt. Ja ik wist niet dat een rapport van één tabel of query moest gemaakt zijn... Het feit dat ik 100 query's moest gaan maken vond ik ook wel een slecht idee (zie mijn eerste vraag). Nu werkt het, maar je maakt dus een query die aantal+som berekend. Deze ga je vervolgens gebruiken (enkel selecteren) om één berekening te maken in een volgende query. Ik had dus geprobeerd om dit mee in de eerste telquery te zetten, maar dan krijg je wel een fout resultaat blijkbaar...
  4. [ATTACH]13174[/ATTACH] Zal bijlage ook meegeven... kopie.zip
  5. Heb u methode proberen over te nemen. Dus query en een aparte query om aantal + som te berekenen... Nu lukt deze tweede query, echter in een rapport geeft deze een foutmelding. Weet niet waarom? Heb twee rapporten, het eerste van 2012 werkt zoals ik wil (maar dan voor alle jaren...). Als ik nu nog andere jaren bijkrijg moet ik dan steeds deze twee query's opbouwen? greetz
  6. Ja zover ben ik ook wel...Krijg als resultaat een file: kopie , zonder extensie. Dus heb er eens .mdb en eens .accdb achter gezet, maar krijg dan foutmelding.
  7. ik krijg het niet open (het er al eens accdb. en .mdb achter gezet...)
  8. Probleem 1 In een selectiequery filter ik een standaard tabel op twee waardes. Nu zet ik het resultaat van deze query in een rapport (bijvoorbeeld gewoon het aantal records). Dit alles lukt mij als ik maar één query heb en vind dit in het rapport met volgende uitdrukking, blijkbaar zonder verwijzing naar enige querynaam. =Aantal(*) Ik veronderstel echter dat dit beter/logischer is met een naam van de query hierin verwerkt. Nu deze vermelding vind ik niet... Heb al geprobeerd met volgende formules, maar krijg dan steeds een parametervraag, hoewel er mij toch één correct lijkt. =Aantal([Omzetting2011_Q]) =Aantal([Omzetting2011_Q]![Gewicht]) -------------------------------- Probleem 2 Daar dit een goede query was, met enkele rekenkolommen (van de aard =Som([Gewicht]) heb ik deze een aantal maal gekopieerd. Moet ik nu al mijn namen van mijn rekenkolommen mee veranderen om in een rapport te kunnen gebruiken? Ik veronderstel van niet als de querynaam anders is... Is er geen betere manier om steeds dezelfde query uit te voeren (eigenlijk dezelfde filter met een andere waarde)? Nu heb ik 6x dezelfde querystructuur... en dit om gewoon het aantal te tellen in een rapport. Kan ik niet deze query uitvoeren via een parameter die hij zelf gaat ophalen uit een tweede tabel/query (bijvoorbeeld elke unieke waarde uit de eerste tabel; geloof dat dit distinct is) -------------------------------- Dit lijkt misschien moeilijk, maar het zijn eigenlijk heel simpele vragen waar ik geen antwoord op vind.Ben ook helemaal geen specialist, ken een beetje van Access. Alvast bedankt!
  9. Hey, Bedankt voor de info. Mits wat proberen is mijn andere vraag ook gelukt. Mijn probleem was om twee totalen van kolommen te verwerken (tot1/tot2) in een ander vakje op het rapport... Blijkbaar als je de twee totalen een bijschrift geeft en met deze verder werkt dan kan je hiermee verder rekenen. Ik bleef in mijn vakje werken met formules van het totaal van de kolom zelf, maar dan als grote breuk bijvoorbeeld. Detail: ik zet in mijn resultaat dat het maar 2 decimalen mag hebben en krijg er steeds meer... groetjes
  10. Via tabel + query kan ik aan totalen (van kolommen, dus som en aantal en dergelijke) geraken.Deze totalen gebruik ik in een rapport (omdat je denk ik geen deftige berekening kan maken in rapporten). Nu zet ik deze totalen in het onderste deel van het rapport (niet per record), dus bijvoorbeeld twee regels onder mekaar. Hoe krijg ik nu een berekening met deze totalen? Bijvoorbeeld (Totaal kolom 1) / (Totaal kolom 2) om een soort progres te laten zien in %.Hoe kan ik in een aparte kolom een verhouding weergeven (dus via query) tussen de waarde van het record en het totaal van dezelfde kolom (dus % wat het record voorstelt).Deze twee zaken lukken me niet en lijken me toch niet zo'n moeilijke berekening...Alvast bedankt
  11. 2003, maar is ondertussen opgelost, heb via Str het address gereduceerd zodat ik deze nieuwe variabele ipv "A:AZ" (B:B dus in de plaats) kan gebruiken
  12. Mijn bedoeling is om in een gewone excel lijst elke kolom apart te sorteren zonder dat de andere kolommen mee veranderen (manueel kan je dat aanvinken), echter in vba vind ik het correcte argument niet. Zelf door het op te nemen vind ik geen verschil in de argumenten bij vba Hieronder zie je mijn code...iemand een oplossing? Sub SorteerAlleKolommenApart() Dim Laatste As Long 'zoekt op de laatste kolom van de bovenste rij Dim Str As String Dim Rng As Range Range("A1").Select Laatste = Selection.End(xlToRight).Column For i = 1 To Laatste Str = Range("A1").Offset(0, i - 1).Address Debug.Print Str 'Columns("A:AZ").Sort key1:=Range(i & "1"), header:=xlYes, Order1:=xlAscending, ordercustom:=1 Range("A:AZ").Sort Key1:=Range(Str), Header:=xlYes, Order1:=xlAscending, OrderCustom:=1, Orientation:=xlTopToBottom, MatchCase:=False Next i Debug.Print "Laatste kolom: "; Laatste Range("A1").Select End Sub
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.