Ga naar inhoud

FlorianB

Lid
  • Items

    84
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

1.122 profielweergaven

FlorianB's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (6/14)

  • Eerste post
  • Actief
  • Gespreksstarter
  • Week één klaar
  • Een maand later

Recente badges

2

Reputatie

  1. Beste Ik heb Delfix correct kunnen gebruiken. De gebruikte tools zijn verwijderd, het herstelpunt gemaakt, de laptop gaat snel en wij hebben thuis ons lesje geleerd. Bedankt voor de hulp! Prettig weekend verder.
  2. Beste Alle internetbrowsers doen het weer en de laptop reageert vlot op alle acties! Ik wil u enorm bedanken voor uw tijd en werk, u bespaart een hoop kosten en speurwerk.
  3. Beste Als bijlage de gevraagde logbestandjes. ZHPCleaner.txt AdwCleaner[C2].txt
  4. Beste Scan succesvol afgerond. Als bijlage het logje. ZHPCleaner.txt
  5. Beste Vergeet mijn vorige reactie, ik had het programma klaarblijkelijk te vroeg opgestart na de laptopherstart. Na tweede keer opstarten van het programma stond er weldegelijk een rapport in. Zie bijlage voor het logje. Alvast bedankt! MBAM_Log.txt
  6. Beste Het programma heeft maar liefst 221 dreigingen in quarantaine geplaatst. De computer moest inderdaad ook herstart worden, maar onder het tabje 'Rapporten' staat voorlopig geen enkel rapport. Ik heb wel meteen de proefversie uitgeschakeld, is dit misschien de reden? Wanneer ik in 'Quarantaine' kijk zie ik wel gewoon netjes al deze dreigingen staan. Moeten deze misschien eerst verwijderd/hersteld worden?
  7. Beste Dit zal inderdaad de aanleiding geweest zijn, bedankt voor de tip en voor de snelle reactie alvast! In bijlage vindt u het logbestandje. Fixlog.txt
  8. Beste Met een van de laptops (een Asus X550L, Windows 10) thuis doet zich sinds deze week een aantal bizarre problemen voor. Google Chrome functioneert net als Edge niet meer, en in Internet Explorer verschijnen vaak vervelende pop-ups. Ik heb via Driver Easy alle drivers op de computer geüpdatet, en probeerde ook Chrome te verwijderen en herinstalleren, zonder baat. Ik vermoed dat er virussen of malware in het spel zijn. Ik heb als bijlage meteen de Farbar-logjes toegevoegd. Indien iemand bereid is ernaar te kijken, graag! Addition_16-02-2018 14.44.26.txt FRST_16-02-2018 14.44.26.txt
  9. Dag Rob HD Graphics 530 teruggezet naar versie 21.20.16.4550 (dit via apparaatbeheer > beeldschermadapters > HD Graphics 530 > Stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware > Ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer). Het probleem is helemaal opgelost en het topic kan bijgevolg afgesloten worden. Bedankt!
  10. Dag Nick Nu je zegt dat het aan de grafische driver ligt heb ik even wat nadere info bekeken en het blijkt inderdaad de driver mijn monitor (Intel HD Graphics 530) te zijn die voor het conflict zorgt. Via onderstaande link wordt duidelijk dat alle mensen met deze driver hetzelfde probleem ondervinden. Jammer genoeg is de versie reeds de meest recente, ik ga dus op zoek naar een oudere tot ze het probleem opgelost hebben... https://communities.intel.com/thread/117567 Verder ondervind ik geen enkele problemen meer, en wil ik jullie uitgebreid bedanken voor de goede service.
  11. Beste Na enkele testen ben ik te weten gekomen dat het (vastlopen, wit scherm, niet reageren, ...) zich enkel voordoet als de computer uit slaapstand komt. Bij het ontwaken krijg ik een scherm zoals de foto in bijlage (soort van wit scherm waarbij de individuele pixels zichtbaar zijn). Dit zowel op mijn laptopscherm als mijn monitor die erop is aangesloten. De computer zelf werkt wel nog. In de Windows logboeken wordt nu ook een kritieke foutmelding gelogd. Wanneer ik de computer correct, compleet afsluit is het opstarten geen enkel probleem. Het rare is dat nu ook wanneer de laptop op netstroom aangesloten is, de slaapstandmodus faalt, terwijl dit eerder niet het geval was. Het probleem doet zich dus zowel op batterij als op netstroom voor. - <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> - <System> <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> <EventID>41</EventID> <Version>6</Version> <Level>1</Level> <Task>63</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x8000400000000002</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2018-02-05T18:05:37.007375300Z" /> <EventRecordID>17425</EventRecordID> <Correlation /> <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> <Channel>System</Channel> <Computer>DESKTOP-QAOO4K0</Computer> <Security UserID="S-1-5-18" /> </System> - <EventData> <Data Name="BugcheckCode">0</Data> <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data> <Data Name="SleepInProgress">4</Data> <Data Name="PowerButtonTimestamp">131623275164389803</Data> <Data Name="BootAppStatus">0</Data> <Data Name="Checkpoint">0</Data> <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data> <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">8</Data> <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data> <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data> <Data Name="CheckpointStatus">0</Data> </EventData> </Event>
  12. Het ligt waarschijnlijk inderdaad aan het energiebeheer. Nu ik de laptop voor het eerst gebruik zonder adapter doet hij ook moeilijk bij het opstarten. Verschillende keren geforceerd moeten heropstarten omdat hij telkens 'bevriest' op mijn bureaublad na opstarten, zonder dat er ook maar één actie uitgevoerd kan worden, alleen de muis wil nog bewegen. In de gebeurtenislog wordt niets gemeld. Na enkele pogingen toch een functionerende laptop...
  13. Beste Na vele stappen te hebben doorlopen heeft volgende gewerkt: -McAfee Internet Security (betalende versie) verwijderd -Energiebeheer-instellingen gereset -Netwerkkabel via powerline gedeïnstalleerd Welke van de drie precies voor het conflict zorgde weet ik niet, maar de combinatie van deze oplossingen heeft ervoor gezorgd dat het opgelost is. Alvast bedankt!
  14. Bedankt voor de tips, ik kijk hoe het loopt en laat iets weten. =)
  15. Beste Na testen met de GRC Inspectre tool krijg ik het resultaat dat in bijlage te zien is. Het zou dus goed kunnen dat dit inderdaad de oorzaak is, ik heb net ook even alle hardware apparaten ontkoppeld en mijn betalende antivirussoftware (McAfee) verwijderd om te kijken of hier de oorzaak ligt, indien niet zal ik inderdaad naar het Intel-probleem kijken, had er nog niet aan gedacht, bedankt voor je inzicht!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.