Ga naar inhoud

jv9090

Lid
  • Items

    3.566
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over jv9090

  • Verjaardag 22-07-1987

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Professionele Kennis

Recente bezoekers van dit profiel

2.596 profielweergaven

jv9090's prestaties

  1. Hallo, Voor het synchroniseren van de bestanden kan je eventueel gebruik maken van de Qsync app. https://www.qnap.com/nl-nl/software/qsync Vroeger kon je een Qnap-nas ook instellen als printserver, maar deze optie werd verwijderd. Wil je een printer gebruiken die op een externe locatie staat, maar wil je geen vpn, dan moet je denken in de richting van Google Cloud print (https://www.google.com/intl/nl_ALL/cloudprint/learn/), maar dit wordt niet door elke printer ondersteund. Er bestaan vpn oplossingen die continu actief zijn (branch office vpn). Dit wordt gebruikt om meerdere bedrijfslocaties met elkaar te verbinden.
  2. Hallo, Wat wens je te bereiken met deze opzet? Misschien zijn er nog andere oplossingen mogelijk.
  3. Hallo, Is de browser up-to-date? Staan cookies nog ingeschakeld? Als je naar andere websites surft, worden dan eerder ingevulde gegevens onthouden? Open Chrome op uw computer. Klik rechtsboven op Meer Instellingen. Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Site-instellingen. Klik op Cookies. U kunt nu het volgende doen: Cookies inschakelen: Zet de schakelaar naast 'Geblokkeerd' op 'Aan'. Cookies uitschakelen: Schakel Sites toestaan cookiegegevens op te slaan en te lezen uit. Heb je al eens het cachegeheugen gewist in Chrome? Dit kan op volgende manier: Open Chrome op uw computer. Klik rechtsboven op Meer . Klik op Meer hulpprogramma's Browsegegevens wissen. Kies bovenaan een periode. Als u alles wilt verwijderen, selecteert u Onbeperkt. Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'. Klik op Gegevens wissen. Indien bovenstaande opties niet helpen, zou ik aanraden om chrome eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
  4. Hallo, Om netwerken op verschillende locaties met elkaar te laten praten moet je een vpn opzetten. Hiervoor heb je wel best een vast ip op beide locaties. Met een dynamisch ip zal het ook werken, maar dit vereist extra configuratie. Eerst zal je al eens moeten nagaan of de routers op beide locaties vpn ondersteunen. Sommige modellen van NAs-apparaten ondersteunen ook het opzetten van een vpn. Als je bijvoorbeeld een Synology nas hebt, dan kan je hierop ook vpn server installeren, waar je dan verbinding mee maakt.
  5. Dag Joristi, Is de harde schijf zichtbaar in schijfbeheer? Om dit te controleren, klik je met de rechtermuisknop op de startknop en selecteer dan Schijfbeheer. Indien ja, kan je dan een screenshot nemen van het scherm en deze in het topic posten? Indien niet: is de harde schijf correct verbonden met het moederbord? Zowel de sata-kabel als de voedingskabel moeten aangesloten zijn.
  6. Hoe log je in op de server? Via Remote Desktop? Misschien heb je het account niet toegevoegd aan de groep Remote Desktop Users. Op volgende websites kan je meer informatie vinden: Solution to 'Local policy does not permit you to log on interactively' | TechRepublic Add users to the Remote Desktop Users group: Terminal Services Client (Remote Desktop)
  7. Heb ik gedaan in mijn eerste oplossing. Maar dan werkt de formule bij het onderdeel 'tot kg' niet meer. Of doe ik nog iets verkeerd?
  8. Daar heb ik gisteren ook wat zitten achter zoeken. Als ik in deze formule (=ALS(A6="";0;VERT.ZOEKEN(A6;productgegevens;2;ONWAAR))) de '0' vervang door " ", dan werken de andere formules niet meer. Het zal dus even wachten worden op een bijkomende reactie van iemand anders
  9. Voldoet het voorbeeld in bijlage aan je verwachtingen? Om alles beter te kunnen opstellen heb ik de kolom 'aantal' opgesplitst in een kolom 'aantal meters' en 'aantal'. Het uiteindelijke resultaat heb ik bekomen door een combinatie van: Bereik(namen beheren) Gegevens validatie + dropdown lijst Verticaal zoeken[/url] Een goed voorbeeld kan je hier vinden. [ATTACH]23837[/ATTACH] probleem offerte_voorbeeld.xls
  10. Laten we beginnen met het belangrijkste? Welk besturingssysteem draait er op de server (Windows of Linux) en heb je de nodige componenten geïnstalleerd om deze server als router te laten functioneren. Werk je met Windows dan moet je routing and remote access installeren om je server ook dienst te laten doen als router. Tweede belangrijk punt: is dns correct geconfigureerd, maw zijn je zones en bijhorende records correct aangemaakt? Welke virtualisatie software gebruik je: Vmware of Virtualbox? En hoe staan je netwerkkaarten: bridged, nat?
  11. In jou geval is c = sda1 en d = sda2. Je harde schijf is dus opgedeeld in een C en een D-schijf (=partities). Ben je zeker dat Windows op de C-schijf staat? Als je de installatie van Ubuntu start, zal deze vaak ook de bestaande Windows partitie herkennen. Je moet dan wel nog de omvang van de nieuwe Ubuntu-partitie meegeven. Dit wordt ook uitgelegd in de handleiding op het forum.
  12. Als Windows op je C-schijf staat wel ja. Is het mogelijk om vooraf even een screenshot te maken van de schijfindeling in Windows en dit in je volgende bericht te plaatsen? Rechtsklikken op Deze Computer --> Beheer --> Onderdeel Opslag --> Schijfbeheer.
  13. Ubuntu en Fedora verwijderen Windows enkel maar als je hier enkel de toelating voor geeft. Dit doe je in het deel waar je je de schijf kan indelen. Bij de installatie van een linux distributie wordt er inderdaad geen melding gegeven van een C of een D-schijf, maar wel dev/sda, dev/sdb, ... sda is de eerste schijf, sdb de tweede schijf, enz. Elke schijf kan opgedeeld in partities. Deze partities worden aangeduid met een nummer. De eerste partitie op de eerste schijf wordt dan beschreven als sda1. De tweede partitie op de eerste schijf als sda2. Welke omschrijvingen van schijven krijg je te zien tijdens de installatie. Vaak kan je de juiste partitie ook afleiden uit de weergave van de omvang van de partitie. - - - Updated - - - Hier kan je nog een uitgebreide handleiding vinden voor een dual boot windows 7 en fedora.
  14. Dat is inderdaad ook een manier van werken.
  15. Verwijder de Ubuntu-installatie wel op de correctie manier. Dwz via het configuratiescherm van Windows --> Programma's verwijderen. Waarschijnlijk zal de installatie vermeld worden onder de naam Wubi.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.