Ga naar inhoud

KijkEr

Lid
  • Items

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

KijkEr's prestaties

  1. Ik zal de situatie die ik heb beschrijven. Ik woon samen met mijn huisgenoot in een appartement. Wij hebben een 120Mb internetverbinding van Ziggo. Tot ongeveer een week geleden hadden we geen netwerkproblemen en liep alles gewoon vloeiend. Sinds vorige week donderdag is het zo dat zodra ik mijn PC aanzet, deze het netwerk vertraagt. Dit gebeurt zodra ik op de opstartknop van mijn PC druk en niet pas als Windows geladen is. Als mijn PC uitstaat is het probleem op zowel mijn laptop als de PC van mijn huisgenoot niet aanwezig. Vanaf mijn PC loopt er een nieuwe kabel van 2,5m naar het modem. Wat ik al heb geprobeerd: - Verwijderen van ongebruikte software van mijn PC; - Een nieuwe Windows installatie; - Resetten van het modem; - Een andere netwerkkabel gebruiken; - Inbouwen en gebruiken van een PCI-E netwerkkaart. Helaas heeft niks gewerkt. Ik ben bij lange na geen onervaren computergebruiker en het lukt me in 90% van de tijd om problemen zelf op te lossen. Deze keer helaas niet. Zelf denk ik dat het een hardware defect is omdat het probleem zich voordoet voordat Windows überhaupt opgestart is. Daarom heb ik al een aparte netwerkkaart geprobeerd. Verder zat ik te denken aan een kapot moederbord of een defecte voeding. De voeding lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar ik las op een aantal forums dat dit wel eens kan voorkomen. Mijn setup: OS: Windows 8.1 Processor: Intel Core I7 2600k Moederbord: Asus Sabertooth P67 Grafische Kaart: Sapphire Vapor-X HD 5870 Solid State Drive: OCZ Vertex 3Max IOPS 120GB Harde Schijf: WD Black 1TB HDD Intern Geheugen: Corsair Vengeance Low Profile 8GB Voeding: Cooler Master GX 750W Behuizing: Cooler Master HAF 932 Ik ben niet bang om met de hardware te prutsen of om BIOS instellingen aan te passen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.