Ga naar inhoud

cdparadijs

Lid
  • Items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

886 profielweergaven

cdparadijs's prestaties

  1. mag afgesloten worden, de vraag is perfect beantwoord door porrelaar, waarvoor dank
  2. dat is een 100% duidelijk antwoord, hartelijk dank daarvoor
  3. hallo, ik krijg een mail van noreply@plus.google.com met als onderwerp [SPAM] Je persoonlijke Google+ account bestaat niet meer na 2 april 2019 en als tekst : Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je een Google+ account voor consumenten (persoonlijk account) hebt of een Google+ pagina beheert. In december 2018 hebben we onze beslissing aangekondigd om Google+ voor consumenten vanaf april 2019 te beëindigen omdat het weinig wordt gebruikt en het moeilijk is te zorgen dat Google+ een product blijft dat voldoet aan de verwachtingen van consumenten. We willen je bedanken voor je deelname aan Google+ en je laten weten wat je nu kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld je foto's en andere content downloaden. Op 2 april worden je Google+ account en eventuele Google+ pagina's die je hebt gemaakt beëindigd. We beginnen dan met het verwijderen van content uit Google+ accounts voor consumenten. Foto's en video's van Google+ in je albumarchief en je Google+ pagina's worden ook verwijderd. Je kunt je content downloaden en opslaan. Doe dit voor april. Foto's en video's waarvan een back-up staat in Google Foto's worden niet verwijderd. Het proces om de content te verwijderen uit Google+ accounts, Google+ pagina's en het albumarchief van consumenten duurt enkele maanden. Gedurende deze tijd kan content zichtbaar blijven. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld nog steeds delen van hun Google+ account zien in het activiteitenlogboek en sommige content in de consumentenversie van Google+ kan zichtbaar blijven voor G Suite-gebruikers totdat de consumentenversie van Google+ is verwijderd. Vanaf 4 februari kun je geen nieuwe Google+ profielen, -pagina's, -communities of -evenementen maken. Bekijk de uitgebreide lijst met veelgestelde vragen voor meer informatie en updates naarmate de beëindiging dichterbij komt. Als je eigenaar of moderator bent van een Google+ Community, kun je de gegevens van je Google+ Community downloaden en opslaan. Vanaf begin maart 2019 kun je aanvullende gegevens downloaden, zoals de auteur, tekst en foto's van elke communitypost in een openbare community. Meer informatie Als je inlogt bij sites en apps met de knop Google+ Login, houd er dan rekening mee dat deze in de komende weken wordt uitgeschakeld. In sommige gevallen wordt de knop vervangen door de knop 'Inloggen bij Google'. Je kunt nog steeds inloggen met je Google-account wanneer je de knop 'Inloggen bij Google' ziet. Meer informatie Als je Google+ gebruikt voor reacties op je eigen site of andere sites, houd er dan rekening mee dat deze functie op 4 februari wordt verwijderd van Blogger en op 7 maart van andere sites. Al je Google+ reacties op alle sites worden verwijderd vanaf 2 april 2019. Meer informatie. Als je klant bent van G Suite, blijft Google+ actief voor je G Suite-account. Neem contact op met je G Suite-beheerder voor meer informatie. Binnenkort verandert ook het uiterlijk van Google+ en worden er nieuwe functies toegevoegd. Meer informatie. Als je een ontwikkelaar bent die Google+ API's of Google+ Login gebruikt, klik je hier voor meer informatie over de gevolgen voor jou. Bij Team Google+ willen we je allemaal hartelijk bedanken dat je eraan hebt bijgedragen Google+ zo speciaal te maken. We zijn erg dankbaar voor de getalenteerde groep kunstenaars, communitymakers en denkers die in Google+ een thuis vonden. Google+ zou niet hetzelfde zijn geweest zonder jouw passie en toewijding. Google LLC 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, VS Je hebt deze e-mail ontvangen om je te informeren over belangrijke wijzigingen in Google+ pagina, -product of -account. in de eerste plaats vraag ik mij af of het wel of niet om phissing gaat waarschijnlijk wel (eerste woord in het onderwerp is [Spam]) als ik gewoon deze mail verwijder kan er dan verder niets gebeuren ? mocht de mail toch echt zijn (GEEN phissing) begrijp ik het goed dat mijn mailadres vanaf april niet meer ga kunnen gebruikt worden en dat ik helemaal niets meer kan doen om het als nog te behouden ? een ramp zou dat niet zijn, want ik gebruik dit gmail-adres weinig, maar ik heb nog 2 andere gmail-adressen en die zou ik absoluut niet graag kwijtspelen in de veronderstelling dat het hier NIET om phissing gaat, wat kan ik preventief doen om te verhinderen dat mijn andere mail-adressen ook in gevaar zouden komen ?
  4. P.S. : de eerste 2 foto's in vorige reactie zijn blijkbaar verwisseld, en ik krijg de volgorde niet gewijzigd : screenshot 2 is dus screenshot 1 en omgekeerd
  5. ja, maar zoals ik al zei, op Telenet Webmail is NOOIT een mail te zien (niet in postvak in, niet map verzonden mails, niet in map spam) : zie screenshot hieronder (ook niet sinds ik dat in orde gebracht heb met die IMAP (voor uitgaande mails : smtp in plaats van uit, poort 587, beveiliging en authorisatie,...) : zie screenshot 2, 3 en 4. Ik heb als test vanuit Incredible Mail een paar mails verzonden vanuit @telenet.be-mailadres. Incredible Mail staat altijd aan als de pc aanstaat, mijn mails komen daar altijd perfect toe, en de mails worden perfect verzonden. Maar dus geen kopie van een vanuit Incredible Mail verzonden mail in Telenet Webmail. Geen synchronisatie dus. Ik heb het dus wel alleen in orde gebracht voor de UITGAANDE mails (dus die mails die ik via Incredible Mail verstuur) omdat ik voor de inkomende mails een perfect werkende oplossing heb. Ik kan toch niet meer doen dan in Telenet Webmail inloggen met mailadres + wachtwoord, nietwaar ? P.S. : mails vanuit Incredible Mail verzonden vanaf een @hotmail.com-mailadres (ook met smtp en poort 589) zijn WEL keurig terug te vinden in de map "verzonden mails" van Outlook Mail.
  6. goed, dat werkt. Nu zouden dus mijn uitgaande mails die vanaf een @telenet-mailadres zijn verzonden dus moeten bewaard zijn bij Telenet. Dus als mijn computer ooit zou crashen kan ik op een nieuwe computer Incredible Mail installeren en kan ik mijn (nog) niet gesavede mails van @gmail terugvinden bij gmail, die van outlook bij outlook, enz... Maar waar vind ik nu die van telenet terug ? Niet bij Telenet Webmail (daar valt nooit een mail te bespeuren). Want de mails worden dus vanaf nu wel bewaard door telenet, maar WAAR ?
  7. okee, bedankt. Het is dus zo dat ik geen enkel probleem heb met inkomende mails, maar wel met uitgaande mails (mails die ik zelf verstuur). Als mijn computer finaal zou crashen kan ik mijn mails die ik verzonden heb vanaf een @gmail-adres terugvinden door naar gmail te surfen en in te lloggen. Soortgelijk voor @outlook-mails, @hotmail-mails. MAAR vanaf een @telenet-mailadres verzonden mails kan ik dan niet terugvinden. Althans niet op Telenet Webmail (zie screenshot 1 hieronder). Als ik Incredible Mail installeer op een nieuwe computer (ik heb het een tijd geleden gedaan toe ik een laptop gekocht heb) staan daar geen mails in. Er is wel Incredible Mail Backup, maar je kan dat backuppen toch niet alle dagen (of meermaals per dag) doen ?. Dus uitgaande @telenet-mails saven (of terugvinden op één of andere telenet-site, daar gaat het hem om). Dus die derde link die je stuurde is interessant (de eerste 2 links gaan over@gmail-mailadressen). En daar lees ik dus dat ik met IMAP de mails kan bewaren (zie screenshot 2 hieronder). En als ik dan klik op "email instellen met IMAP" wordt er plotseling met geen woord meer gerept over IMAP, maar gaat het over SMTP. Bon, SMTP zal wel hetzelfde zijn als IMAP, zeker ?. Ik doe dus wat daar staat : "uit" veranderen in "smtp" (zie screenshot 3 hieronder) en poort "25" veranderen in "587" (zie screenshot 4 hieronder). Maar dat werkt niet. Als ik dan een mail wil versturen krijg ik een foutmelding (zie screenshot 5 hieronder). Hij neemt dus die "smtp" en/of die poort 587 niet aan. Wat doe ik verkeerd ? En waar bij telenet kan ik dan die uitgaande @telenet-mails terugvinden, waar precies worden ze bewaard bij Telenet ?
  8. nog een toevoeging bij mijn melding : ik heb ondertussen gevonden dat je met Telenet Webmail WEL kunt mailen, en dan wekt het ! maar ik wens incredible mail te blijven gebruiken (veel meer mogelijkheden en vooral : jaren zo gewoon, en ook moet ik mails kunnen BEANTWOORDEN (die dus op Incredible Mail zijn binnengekomen), zowel @telenet-mails als @gmail-mails trouwens. En van de ene mailserver naar de andere switchen is niet te doen. Ik ben er dus nog altijd niet uit.
  9. ik heb nog een wijziging aangebracht in de regel voor uitgaande mails (zie bijlage), maar dat levert geen resultaat
  10. Weet iemand hoe ik alle uitgaande mails (of toch die van @telenet-mailadressen) automatisch kan laten doorsturen naar een ander mailadres ? (een soort buffer-@gmail-adres waar alle mails die ik vanaf mijn @telenet-mailadressen verzend in terecht moeten komen). Het is namelijk zo dat ik zoveel mogelijk met @gmail-adressen werk, maar ook met enkele @telenet-mailadressen, waar ik moet blijven mee werken omdat te veel potentiële klanten dat hebben, en ik heb daar geen lijst van. Nu is het zo dat, als je computer crasht, je @telenet-mails die nog niet zijn gesaved mogelijk kwijt bent, wat nooit het geval is met @gmail-mails, @hotmail-mails, @outlook-mails enz... Vandaar dat ik een @gmail-adres heb aangemaakt waar alle mails die ik vanaf een @telenet-mailadres verstuur alsook alle mails die ik op een @telenet-mailadres ontvang (dus inkomende en uitgaande mails) naar worden doorgestuurd. En de inbox maak ik nu en dan leeg. Uiteraard kan ik via "Cc" werken, maar het is niet de bedoeling dat de bestemmeling ziet dat de mail ook nog naar een ander adres wordt verstuurd, en je kan die "Cc" niet onzichtbaar maken voor de bestemmeling dacht ik (of wel ?). Tevens moet je dan bij iedere mail het Cc-vak invullen. Het doorsturen van inkomende mails naar dat buffer-adres is geen probleem. Dat kan via een berichtenregel in de mailserver (in mijn geval is dat Incredible Mail), maar dat kan enkel voor inkomende mails, niet voor uitgaande mails (en dat zal bij andere mailservers ook wel zo zijn, neem ik aan). Nu heb ik ontdekt dat men in Webmail van Teletekst regels kan maken, zowel voor inkomende mails als voor uitgaande mails (zie fotoscan 1 hieronder). Ik heb een regel aangemaakt voor inkomende mails en een regel voor uitgaande mails (zie fotoscans 2 e, 3 hieronder). De regel voor inkomende mails werkt prima (dus ik heb nu al een tweede mogelijke oplossing voor inkomende mails !), maar de regel voor uitgaande mails werkt niet. Ik heb dus nog steeds geen oplossing gevonden voor het doorsturen van uitgaande mails. Weet iemand waarom de ene regel werkt en de andere niet ? Wat doe ik verkeerd ? Misschien komt het doordat de mails niet verzonden worden vanaf Telenet Webmail maar vanaf Incredible mail, maar vanaf Webmail KAN men helemaal geen mails verzenden (enkel mails bekijken). En ook komen mijn inkomende mails niet toe op Telenet Webmail maar op Incredible Mail. Maar goed, het gaat hier om de UITGAANDE mails (de inkomende mails doorsturen is dus geen probleem). Ziet iemand één of andere (werkende) manier ?
  11. wel, in de mail van microsoft stond dus een link om het wachtwoord te wijzigen en als je op die link klikt kwam je dus op de aanmeldsite terecht (terug naar af dus) maar die link was in het rood en onderlijnd (ten teken dat het een link is), maar vlak achter die link (zonder spatie ertussen) stond een sterretje gevolgd door een hele reeks tekens (gewoon in het zwart en niet onderlijnd) en blijkbaar was dat een fout want dat sterretje + alles erachter behoorde ook nog tot die link vermoedelijk heeft het sterretje het "stoppen van de linkvorming" veroorzaakt door gans de link (inclusief sterretje en wat erachter komt) te kopiëren en in de browser te plakken kom je dan wel op de juiste site terecht (wachtwoord wijzigen) waarom hij het aloude wachtwoord op een gegeven ogenblik niet meer wou aannemen blijft evenwel een raadsel, vermoedelijk was er al eerder een mail van microsoft (die ik genegeerd heb) met vermelding dat ik om veiligheidsredenen het wachtwoord moet wijzigen
  12. hoera ! het is me gelukt !! een persoonlijke kennis (oude studievriend) had mijn probleem op PC Helpforum gelezen en is me uit de nood komen helpen. Met een ander probleem kon hij mij echter niet helpen. Ik zal dit morgen of één der komende dagen in een nieuwe vraag voorleggen op PC Helpforum.
  13. misschien nog effe ter verduidelijking : dit is de mail die ik kreeg nadat mijn beveiligingsgegevens geverifieerd waren : De gegevens die je hebt ingediend voor ge*****@live.be, zijn geverifieerd. Klik op deze link om je wachtwoord opnieuw in te stellen: https://account.live.com/password/reset?ft=...* het tweede deel van de link heb ik vervangen door 3 puntjes omdat ik hier geen privé-gegevens mag vermelden Wanneer je je wachtwoord opnieuw hebt ingesteld, raden we je aan je beveiligingsgegevens bij te werken om je account veilig te houden. Door een telefoonnummer, extra e-mailadres of vertrouwde pc aan je account toe te voegen, kun je het wachtwoord altijd direct herstellen mocht je dit kwijtraken. Ga naar https://account.live.com/proofs/manage om je aan te melden bij je account en je beveiligingsgegevens te beheren. Met vriendelijke groet, Het Microsoft-accountteam tot zover de mail, maar dus die link leidt gewoon terug naar het aanmeldscherm waar ik email-adres moet invullen en dus ook wachtwoord (wat hij niet aanvaard), en nergens een mogelijkheid om wachtwoord te wijzigen
  14. a nee, dat is het juist : ik KAN niet meer op de account omdat hij het wachtwoord niet meer aanneemt, via "wachtwoord vergeten" kom ik dus op een site waar uitgelegd staat dat ze vooraleer ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken eerst zeker moeten zijn dat het werkelijk een account van mij is, en ik moet dan een code aanvragen en "beveiligingsgegevens" invullen, en dan een poos geduld hebben tot ik een mail kreeg dat mijn beveiligingsgegevens okee waren met een link erbij om een nieuw wachtwoord aan te maken, maar dan kwam ik opnieuw op die aanmeldsite en nergens een mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen of in te loggen met het oude wachtwoord (of met andere wachtwoorden die ik heb geprobeerd). Ik weet dat ik ALS ik op de site geraak ik zonder probleem het wachtwoord kan wijzigen, maar ik geraak er niet op omdat hij geen wachtwoord aanvaardt ! P.S. : niettegenstaande ik aangevinkt heb "Breng me op de hoogte van nieuwe reacties" heb ik geen mail ontvangen. Het is omdat ik maar eens ging kijken op PC Helpformum dat ik de reactie zag.
  15. Ik heb een mailadres ...@live.be waar ik heel vele mails instaan heb met titels en foto's van cd's. Ik gebruik dit al vele jaren. Maar sinds enige tijd neemt hij het wachtwoord dat ik al jaren gebruik niet meer aan. En als ik klik op "wachtwoord vergeten" moet ik een code aanvragen en beveiligingsvragen beantwoorden en dan krijg ik nadien een mail dat ik toegang heb tot het mailadres en kan inloggen, maar geen woord over hoe ik het wachtwoord kan wijzigen of het aloude wachtwoord kan gebruiken. Dus hij neemt nog steeds het wachtwoord niet aan en ik kan het niet wijzigen. Ik heb al meermaals die "wachtwoord vergeten geprobeerd' en telkens hetzelfde : code, beveiligingsvragen, mail dat het in orde is. Alles wat ik verder probeer leidt tot niets. Kunt u mij helpen a.u.b. ? De info in de mails op dat mailadres zijn van grote waarde voor mij. Thanx !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.