Ga naar inhoud

eijl0000

Lid
  • Items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

729 profielweergaven

eijl0000's prestaties

  1. Hallo Kweezie Rabbit, ik zou nog laten weten hoe het met de computer is gegaan die het ineens niet meer deed. Ik ben ermee naar een 'pc-dokter' geweest en die heeft hem nagekeken. De accu bleek goed te zijn en hij heeft daarna de computer gereset en toen deed alles het weer! Hij vermoedt dat de computer van slag was geraakt. Inmiddels werkt de computer alweer een paar weken probleemloos!
  2. Prima Kweezie Wabbit, zo gauw ik meer weet over de computer zal ik dat mailen. Prettige avond!
  3. Bedankt Kweezie wabbit voor je snelle antwoord. Ik ga kijken naar een computer reparatie winkel.
  4. Beste PC-helpforum Mijn vriendin heeft een Acer computer van vier jaar uit. Die werkte goed totdat ze de verkeerde kant van het stekkertje van haar oplaad apparaat per ongeluk in een stopcontactje van de computer hield. Toen gaf het apparaat een geluidje en hield er helemaal mee op. Het snoertje waaraan het stekkertje vastzat was nergens aan aangesloten. Ik vroeg me af of daar nog wat aan te doen is. Kan het zijn dat een zekering is doorgeslagen die vervangen moet worden? Vriendelijke groet, eijl0000
  5. Hallo Droske, gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met het maken van eerst een systeem back-up maken van mijn Lenovo en toe heb ik Windows 10 geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan maar gisterenavond bij het zoeken naar updates bleef het programma steken bij 20 %. Na lang wachten heb ik de computer maar uitgezet. Vanavond heb ik de computer opnieuw opgestart en na het configureren van windows deed de computer het weer prima. Als ik naar updates laat zoeken zegt de computer dat alle benodigde updates geïnstalleerd zijn. Ik neem dus aan dat het upgraden van mij computer geslaagd is. Nog een vraagje. Ik heb nog een oude Acer laptop waarop Windows Vista Home Premium staat die niet meer ondersteund wordt. Kan ik de systeem back-up die ik van mijn Lenovo met Windows 7 gemaakt heb, hierop zetten? Dan zou ik weer een computer hebben die ondersteund wordt.
  6. Bedankt Droske, voor je instructie. Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag. Ik herinner me dat vooral de systeem back-up veel tijd kost!
  7. Hallo Droske, ik heb vandaag nog maar even een Malwarebytes scan gedaan, maar er zijn geen bedreigingen gevonden. Dus ik neem aan dat alles nu wel weer goed is. De computer start nog steeds snel op, een enorm verschil met daarvoor, fantastisch!!! Nog een vraagje, stel als ik van windows 7 naar 10 wil, hoe kan ik dat goed doen? Ik heb nog een USB stick met Media Creation Tool erop.
  8. Ja wonderlijk. Voordat ik de one-key recovery ging gebruiken heb ik speedcat al van de computer verwijderd! Misschien is het meegekomen bij het openen van een mailbericht van twee dagen geleden waarna de computer even gek ging doen. Dat was een mailbericht dat ik zelf vanaf een andere computer had gestuurd en daar zat een pdf in met een bericht uit een knipselkrant. Bij het openen van dat bericht en dat proberen te bewerken ging het even mis.
  9. Hallo Droske, ik ben meteen aan de slag gegaan met Malwarebytes. Dat scannen duurde wel een tijd, bijna twee uur, maar hij heeft wel een bedreiging gevonden! Geen idee hoe ernstig het was maar intussen is die bedreiging verwijderd. Ingesloten het scanlog. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! MB Scanlog.txt
  10. Eindelijk, de computer doet het weer en heel veel sneller dan een week geleden! Het was wel een tijdrovend geheel om eerst een image te maken en dan de one-key-recovery uit te voeren. Vervolgens kwamen er nog ruim 200 updates achteraan! Een toen ik Microsoft office geïnstalleerd had, kwamen er nog ruime 30 updates achteraan! Even leek het daarstraks nog mis te gaan toen ik een mail aanklikte die naar ik dacht safe was. Even veranderde het scherm ingrijpend en zag ik DOS commando's langschieten. Ik heb de computer meteen uitgezet en daarna weer opgestart. Vreemd genoeg doet McAfee het niet (en wil ook niet meer inschakelen) maar wel Windows Defender. Die kon met een scan geen virus vinden. Ik hoop dus dat alles nu goed is. Qua snelheid is de computer enorm opgeknapt, dus dank voor je adviezen!
  11. Bedankt Droske voor je advies en handleiding. Die is best uitvoerig, daar ga ik morgen als het kan de tijd voor nemen.
  12. Hallo Droske, ik heb je antwoord gelezen en mijn harde schijf komt niet naar 0% toe. Ik zit te denken, zou het helpen als ik de one-key recovery doe die op de Lenovo computer zit. Daarna kan ik de software voor mijn printer e.d. wel weer installeren. En hopelijk weer windows 10! Wat denk je, is dat een goede actie? O ja, en misschien daarna een systeem back up maken, al weet ik niet hoe dat moet.
  13. Hallo Droske, Ik ben naar taakbeheer gegaan en vandaar naar 'meer details'. Als ik naar 'processen' kijk dan zie ik dat de schijf op 19-23 % staat. Als ik naar 'prestaties' ga zie ik dat de schijf even op 100% staat dan zakt naar 16-54% (dat aantal varieert). Ik heb een grote harde schijf (420 GB) op mijn PC die voor de helft vol is en een kleine van 25,4 GB die maar voor 3,4 GB gebruikt wordt (twee mappen: 'Application en Drivers). Overigens herinner ik me, dat toen de computer nog met windows 7 draaide, hij ook steeds langzamer werd. Heb je wat aan deze gegevens?
  14. Fijn dat Adwcleaner nog wat heeft kunnen opruimen. Tja de snelheidswinst is nog wat onduidelijk. Naar mijn gevoel is het iets beter geworden maar ik heb niet van de tevoren de opstarttijd opgenomen. Ik heb dat daarnet wel gedaan en ik kom uit op 4 minuten en 15 seconden vanaf het moment dat ik de computer heb aangezet totdat het bureaublad helemaal is verschenen met alle iconen. Als ik linksonder de starticoon inklik verschijnt wel iedere keer het startmenu, dus dat is beter want eerst verscheen het soms niet en dat was heel lastig. Wat denk je, zou er nog meer snelheidswinst te boeken zijn of is dit het beste wat er nu te realiseren is? De computer is van 2012.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.