Ga naar inhoud

p38cyq

Lid
  • Items

    1.273
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    Win 10 Pro
  • Monitor
    LG
  • Moederbord
    HP
  • Processor
    I7
  • Geheugen
    16 Gb
  • Harde Schijf
    3x SSD 2Tb
  • Voeding
    HP 180 W
  • Behuizing
    HP Prodesk

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis

Recente bezoekers van dit profiel

15.744 profielweergaven
  1. Wat je kan doen, buiten het vermelden van het type/model van die camera 😀: Voer onderstaand programma eens uit: - op de pc met het probleem; - op de pc waar de camera wel werkt. Post daarna een printscreen van beide. Ook: Vouw in het venster Apparaatbeheer de lijst Camera's uit en zoek je camera-apparaat. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Stuurprogramma bijwerken. Selecteer Automatisch naar stuurprogramma's zoeken . Als Windows geen nieuw stuurprogramma kan vinden, kun je proberen er een te vinden op de website van de fabrikant van het apparaat. WNetWatcher.exe
  2. Ken je het IP adres van de camera? Zo ja, "passen" die in de IP ranges van beide pc's?
  3. Ik moet hier @Passer bijtreden, dit is niet normaal. Bij de machtigingen zou je "iedereen" eens kunnen toevoegen en die alle rechten geven.
  4. In verkenner, links, helemaal onderaan: netwerk. Kan je dat openen?
  5. In verkenner naar de D schijf, dan naar beveiliging, klik op AdministratorsXYZ: waar XYZ de naam van je pc/laptop en functie vermeldt. Onderaan verschijnen dan de machtigingen.
  6. Graag gedaan Ton. Als je moeilijkheden ondervindt met het verbinden resp. omschakelen naar een van beide is dit mogelijks te wijten aan een minder goede "Roaming" functie, een gekend fenomeen dat er voor zorgt dat een apparaat soms "blijft plakken" aan het minder sterke WiFi signaal. @Paul_HilbertVoorrang netwerken op de telefoon: ik denk niet dat zulks mogelijk is bij een WiFi netwerk.
  7. Waarom je dit verwarrend vindt is mij een raadsel, immers je zou nu verbonden moeten zijn met één en hetzelfde netwerk? Als je in Verkenner -> Netwerk gaat, zie je dan de printer vanuit de laptops? Normaliter wel, gezien hij voorkomt in je IP lijst. Ik begin stilaan te vermoeden dat je AP hier voor iets tussen zit (als het correct ingesteld staat): dit AP kost vanaf ongeveer 10 Eur, wat bijzonder weinig is.
  8. Het AP krijgt dus een correct IP adres van de router, dat is goed. - Normaliter kan je dus inloggen via een browser met 192.168.1.3 - Werkt dat? Zo ja, het SSID + eigenschappen (encryption WPA/PSK) overnemen van je router. Kan automatisch via "copy from router" in het menu. - Op dat moment ook nagaan of dit AP wel degelijk als AP ingesteld staat, en niet als repeater - voor alle zekerheid.
  9. Ja, en nog gratis ook! 😀 Is 192.168.1.19 je printer? Kan je eens inloggen in het AP: - Wat is het IP adres dat die krijgt van je router? - Wat is het SSID ervan? Is dit hetzelfde als van je WiFi router?
  10. Het zijn inderdaad (fysisch) twee verschillende WiFi netwerken, maar ze zouden toch één LAN netwerk moeten zijn. Maw. dat je als je inlogt op bv. SSID "MijnThuisNetwerk" je verbinding maakt met ofwel de WiFi van je modem ofwel de WiFi van je AP: de laptops en printer kiezen die met het beste signaal. Voer onderstaand bestand eens uit en zie of je printer in de lijst voorkomt? (in het voorbeeld hierna: een Canon printer) WNetWatcher.exe
  11. Wat je wil doen zou geen probleem mogen zijn. De WiFi en het AP kunnen naadloos in mekaar overgaan, dus één en hetzelfde netwerk vormen. Vermoedelijk staat er een netwerkinstelling onjuist, omdat je apparaten niet met elkaar kunnen verbinden - wat hier nodig is. Loggen beide laptops én de printer in op hetzelfde netwerk?
  12. Welk Access Point gebruik je nu?
  13. Misschien best teruggaan naar een herstelpunt van voor die update? Dan kan je met enige zekerheid veronderstellen dat dit te wijten is aan de update, en niet aan je docking station. Welk docking station gebruik je?
  14. Je schijf (schijven) zijn dus SSD..... als daarop TRIM is ingeschakeld (is standaard zo) zal data-recovery niet simpel zijn... helaas.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.