Ga naar inhoud

Luc De Rouck

Lid
  • Items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Luc De Rouck's prestaties

  1. In mijn bestaande toepassing heb ik een keuzelijst met invoervak toegevoegd om de adressen van de depannage interventies te kunnen zien. Ik krijg echter niet de adressen te zien, maar het Id_nummer.
  2. Ik laat het zoals het is, alles werkt prima dus we kunnen weer verder voor een jaar. Hartelijk dank voor de goede zorgen Philiep. Voor mij mag deze topic afgesloten worden. Beste groeten, Luc
  3. Super Philiep, dit is prima verlopen. Ik heb nu een "nieuwe" versie .2022. Alleen heb ik in de tabel 'Werknemer' enkel de werknemers verwijderd die niet meer komen werken en de actieve werknemers laten staan. Hier kloppen mijn ID nummers niet meer, ook na comprimeren en herstellen. Zijn deze vooralsnog aan te passen? Is het geen probleem als ik gewoon met deze tabel werk zonder opvolgende ID nummers of kan dit een probleem geven in de praktijk? Bedankt alvast voor je hulp! Beste groeten, Luc CasePCHelpforum_tblWerknemer.docx
  4. Hello beste vrienden, alleszins mijn beste wensen voor een gelukkig en gezond? 2022! Jullie hebben mij vorig jaar fantastisch geholpen met mijn DB voor tijdregistratie in de bouw. Hier registreer ik de tijd dat werknemers op een bepaalde werf hebben doorgebracht. Dit loopt prima, alleen de lijsten lopen vol met gegevens die ik niet meer nodig heb. Heel veel werknemers komen niet meer (wij zijn sociaal geëngageerd en helpen studenten aan een tijdelijke job) en heel veel werven zijn afgewerkt, dus ik hoef die niet telkens weer in mijn keuzelijstje te hebben. Ik had gedacht om een back-up te maken van de bestaande DB met extensie .2021 en te herbeginnen met dezelfde DB met extensie .2022 en alles op nul te zetten maar dat lukt niet zo goed. Ik kan de records wissen, maar uiteindelijk blijft de ID op de hoogste stand staan van versie .2021 Is er een mogelijkheid om in Access de gegevens te wissen en opnieuw vanaf 0 te beginnen, inclusief de AutoNummering? Beste groeten, Luc
  5. Beste Philiep; Ik ga het DBtje nog wat opsmukken wat de lay-out betreft, nog wat knopjes om te printen enz. maar voor de rest blijf ik eraf omdat het nu doet waarvoor ik het heb samengesteld en daar ben ik nu best tevreden mee. Nogmaals hartelijk dank voor de goede zorgen, en wat mij betreft mag deze topic op slot. De allerbeste groeten en nog veel succes met het Helpforum!; Luc
  6. Hey Philiep; ik reageer nu pas want jullie systeem lag plat deze namiddag. Ik heb je aanwijzingen gevolgd en mijn echte DB aangepast en ja nu werkt het fantastisch. Je bent echt een kei in Access, en ik, ja ik moet nog veel leren! Mijn code in tblTijdregistratie is niet meteen om fier op te zijn. Nogmaals duizend maal dank Philiep! Allerbeste groeten; Luc
  7. Hello Philiep, ik heb getracht een knop "vernieuwen" aan te brengen op het formulier "Kiezen" maar toen werkte er helemaal niets meer. Ik heb hem terug verwijderd en nu kan ik terug selecteren op "Naam" en "Status" maar niet op "Werven". Vreemd want als ik de formule Like “*” & [Formulieren]![frmTijdregistratie]![txtWerven] & “*” in de query zet dan werkt niets meer. In bijlage heb ik de DB nogmaals weergegeven, kwestie dat na alle veranderingen en aanpassingen we nog met dezelfde gegevens werken. Merci nogmaals voor al uw moeite! Groetjes, Luc AdminCase_3.rar
  8. Bedankt Philiep, ik ga proberen uw opdracht uit te voeren en laat zeker nog iets weten!
  9. Hey beste Philiep, sorry dat ik je zo heb doen zoeken. Heb de tblTijdregistratie aangepast en als ik nu in het veld "Seleceer Werf" een werf invoer dan geeft de query mij netjes alle dagen dat we op die werf gewerkt hebben. Goed zo zou ik zeggen, maar blijkbaar heeft dit ook gevolgen op de twee overige vakken "Werknemer" en "Status". Als ik bij "Werknemer" een naam aangeef, dan geeft de query mij een lijst maar met alleen "Werkdagen", ondanks het feit dat er bij "Status" niets is ingevuld. Als ik een werknemer inbreng met als status "Verlof" of "ziek" dan geeft de query mij geen resultaat. Vreemd, want als ik de criteria "Like Nz([Formulieren]![frmZoeken]![txtWerven];"*")" terug uit de kolom "Werven" haal dan werken de keuzelisten "Werknemer" en "Staus" weer normaal. Hoe kan het toevoegen van een criterium in een query invloed hebben op andere criteria in andere kolommen? Kunnen wij hiervoor nog een oplossing vinden? Beste groeten, Luc
  10. Hello dotchiejack, bedankt voor de snelle reaktie! Ik heb je formule ingevoerd als criterium in de kolom Statusinfo en het werkt! Als ik enkel de naam van een werknemer aangeef dan krijg ik een query met alle statusvarianten dus werkdag, ziekte en verlof. Selecteer ik in het vak Status "Verlof" bijvoorbeeld, dan krijg ik enkel de verlofdagen. Prachtig hoe je dat opgelost hebt, ik kende de functie "Like Nz" niet, en vreemd genoeg vind ik er niets van terug in mijn Access handboek, wel de functie "Like A-Z". Nu heb ik uw formule aangepast naar: Like Nz([Formulieren]![frmZoeken]![txtWerven];"*") en dit in het criterium van de kolom "Werven" geplaatst want het is de bedoeling dat ik een datumbereik aangeef, van januari tot nu bijvoorbeeld en dan enkel in het keuzevak "Werven" een werf aangeef, bijvoorbeeld "Stationstraat" om zo een query te bekomen die mij de dagen aangeeft dat er daar gewerkt is. Maar helaas, dit werkt niet, de query geeft niets weer en bovendien werkt het met de vakken "Werknemer" en "Status" ook niet meer. Als ik de formule er weer uithaal dan werkt het terug voor de vakken "Werknemer" en "Status". Enig idee hoe we het vak "Werven" er ook kunnen bij betrekken? Bedankt voor uw moeite en beste groeten, Luc
  11. Hello beste PC-Help specialisten; Voor mijn bedrijfje in de bouwsfeer heb ik een DB gemaakt om de tijdregistratie van de werknemers wat beheersbaar te maken. Hiervoor heb ik een DB gemaakt waar ik de dagelijkse werkfiches van de werknemers kan inbrengen om vervolgens op het einde van de maand een overzicht te krijgen per werknemer. Het is, denk ik, een klassieke DB bestaande uit 5 Tabellen die gevoed worden door de overeenkomstige Formulieren. Hoofdtabel is wel 'tblTijdregistratie' die gekoppeld is met het formulier 'frmTijdregistratie'. Hierin worden dagelijks de activiteiten van de werknemers geregistreerd zoals beginuur, einduur, de werf waar ze gewerkt hebben, het aantal kilometers in het busje enz. Via Formulier 'frmZoeken' kan ik een selectie maken van de lijst die ik wil bekomen. Een datumbereik kan worden ingevuld en vervolgens heeft men 3 keuzelijsten: Keuze Werknemer, Keuze Status, en Keuze Werf. Nemen we als voorbeeld een datumbereik van 01/05/2021 tot 31/05/201 met als werknemer 'Gert' en kies bij status 'Werkdagen' en vervolgens op de knop 'Uitvoeren' druk, dan krijg ik perfect de query die gekoppeld is aan 'frmZoeken' (= 'qryTijdregistratie Query') Ik wil nu echter een lijst waar ik een werknemer kan selecteren zonder 'Status' dus hetzelfde datumbereik, Werknemer 'Gert' en 'Uitvoeren', dan werkt de query niet. Blijkbaar wil de query dat in alle keuzelijsten een entry wordt ingevoerd, en dat is het probleem. Want zo kan ik nooit een lijst maken van hoelang men op een bepaalde werf heeft gewerkt. Ik heb als volgt geredeneerd: ik moet de query vertellen dat als er niets in het tekstvak staat, hij gewoon de volledige kolom moet weergeven. Ik heb daarvoor de volgende formule aangegeven: Like“*”&[Formulieren]![frmZoeken]![txtWerknemer]& “*” maar dit werkt niet. Na dagenlang uitzoeken in mijn documentatie kwam ik bij de expressie IIf(IsNull) terecht. Ik dacht dit is het: als er in het tekstvak niets staat (=IsNull) geef dan de volledige kolom weer, anders de inhoud van het tekstvak. Ik heb daarvoor de volgende formule samengesteld: IIf(IsNull([Formulieren]![frmZoeken]![txtWerknemer]);[Werknemer]);[txtWerknemer] Like”*”;[Werknemer]=[Formulieren]![frmZoeken]![txtWerknemer]) maar de query wil deze formule niet aannemen: "syntax error' teveel of te weinig haakjes, te veel of te weinig komma's het is steeds iets en ik weet niet goed meer wat te doen. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn (Philiep?) om dit eens te bekijken? In bijlage stuur ik de DB in kwestie (een beetje gestript en de namen anoniem gemaakt) . Met dank op voorhand. P.S: niet iedere werknemer was ziek, of met verlof in een bepaalde maand. Daarom als jullie testen nemen jullie best de maand mei (1/5/2021 tot 31/5/2021) en werknemer Gert als voorbeeld. Deze gabber heeft toen gewerkt, en was ziek, en was op verlof dus de query moet normaal een resultaat geven. Met vriendelijke groeten, Luc AdminCase_1.rar
  12. Hartelijk dank Philiep voor de oplossing, het werkt perfect zo! Voor mij mag deze topic afgesloten worden, met een pluim voor u, en de allerbeste groeten aan het PC-Helpforum.
  13. Bedankt iEscape zal mij in de toekomst beter gedragen ☺️ Beste Groeten, Luc
  14. Hoy Philiep, deze DB draait in de praktijk, dagelijks dus, en om de privacy van de werknemers te beschermen alsook de bouwheren van de werven kan ik deze DB moeilijk hier in de Topic gooien. Kan je mij eens een berichtje sturen ? Beste groeten, Luc
  15. Bedankt voor uw moeite Philiep. Ik heb de formule aangepast en mijn puntkomma vervangen door een komma uit uw formule maar dan krijg ik de volgende foutmelding: Doe ik wat verkeerd? Groetjes, Luc
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.