Ga naar inhoud

Canad

Lid
  • Items

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Canad's prestaties

  1. Ik heb volgende vraag : mijn Imac werd anderhalf jaar geleden gekocht en op bepaalde dag blokkeerde hij volledig. Ik bracht hem binnen bij de verkoper die zou onderzoeken wat er gaande was. Na enkele weken liet men me weten dat de harde schijf 'gecrasht' was en dat die diende vervangen te worden. De éénjarige garantie was verstreken zodat ik die kost diende te dragen. Nazicht leerde mij echter dat de in België goedgekeurde europese richtlijn bepaalt dat verkopers 2 jaar garantie dienen te geven voor consumptiegoederen. De verkoper weigert echter garantie te geven zoals de wet dit bepaalt. De wet bepaalt dat je de niet conformiteit dient aan te tonen van het product dat dit eigen is aan het toestel en dat het niet is opgetreden door onjuist gebruik van het goed. Ik heb natuurlijk de gecrashte harde schijf zelf niet meer in handen gezien het toestel bij de verkoper is die het niet wil afgeven vooraleer hij betaald wordt voor de bestekkosten. Kan ik mij beroepen op die wettelijke 2 jaar garantie om herstel af te dwingen of dien ik iets te bewijzen ? Ik overweeg een advocaat opdracht te geven om die verkoper (die zeer arrogant doet) gerechtelijk hiervoor aan te spreken, maar ik wens nogal zeker te zijn dat dit een haalbare zaak is. Dank voor elk antwoord
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.