Beste,
Mogelijk kunt u uw probleem oplossen door de volgende stappen uit te voeren.
U dient hierbij wel een XP CD te gebruiken van een versie die ook op uw laptop draait (bij een Medion laptop heet deze Windows cd de" Product Recovery Disc")
Op de onderzijde van de notebook zult u de zogenaamde COA sticker vinden (paars-groen witte sticker met de 25-karakters tellende product key),
Hierop staat ook vermeld welke Windows versie Medion heeft voorgeinstalleerd destijds.
Om deze oplossing uit te voeren mag u ook een niet van Medion afkomstige windows xp gebruiken (als het maar gelijk is aan de windows versie die u draait)
Wanneer u een geschikte windows cd heeft gevonden :
- Plaats de Recovery-CD in de CD-drive en start de PC opnieuw op
- Druk op een toets om te starten vanaf CD-ROM op het moment dat deze melding in beeld verschijnt
- Kies in het hoofdmenu de optie Herstelconsole met de letter R
- Als er gevraagd wordt welke Windows-installatie u wilt starten, toets 1 en druk Enter
- Als er om een Administrator-wachtwoord wordt gevraagd, druk dan op Enter (tenzij u zelf ooit een Administrator-wachtwoord heeft ingesteld)
- Geef achter de prompt de volgende commando's:
chkdsk /r Let op: Dit kan tot 10 minuten duren!
fixboot
exit
Mocht dit niet het gewenste resultaat geven kunt u misschien via een zogenoemde linux live-cd opstarten en uw belangrijke gegevens naar een externe schijf kopieren en dan de notebook terugzetten naar de kooptoestand, dit laatste doet u door op te starten van de meegeleverde Application & Support CD.
Met vriendelijke groet,
Medion Webcare