Ga naar inhoud

vicvanhouche

Lid
  • Items

    78
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

vicvanhouche's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (6/14)

  • Eerste post
  • Actief
  • Gespreksstarter
  • Week één klaar
  • Een maand later

Recente badges

0

Reputatie

  1. Hallo falstring, droske en Passer Allen mijn dank voor de medewerking, de adviezen gaan goed van pas komen ! dus weeral wat bijgeleerd. Hiermee sluiten we de vraagstelling volledig af. Groeten Victor
  2. Hallo droske Sluit een externe harde schijf nooit via een USB-hub op een computer aan Heb ik momenteel wel een probleem mee. Op mijn laptop bevinden zich slechts 2 USB aansluitingen. En gebruik sinds jaren reeds één externe schijf voor backups voor mijn data's en deze van de computer van mijn echtgenote., dus 1 USB. Verder is mijn toetsenbord aangesloten langs USB, een USB data traveler en dan de recentere externe schijf ter uitbreiding van mijn opslag capaciteit . Dus 3 bijkomende vandaar het gebruik van een USB hub ! Ga er dus wel rekening mee houden bij de volgende aankoop van een nieuwe computer ! Verdeel een externe harde schijf best niet in partities. Tot dat besef ben ik nu ook gekomen. Maar bij de herstelling van mijn computer , vervanging harde schijf voor een hogere snelheid en de herinstallatie van windows 10 voor oplossing van een blauw scherm(een stopfout) werd me aangeraden de bijkomende harde externe schijf in 2 partities te delen! Ook dit advies zal dus later toegepast worden. Besluit : nogmaals mijn dank voor de samenwerking en het bericht kan hiermee afgesloten worden. Groeten Victor
  3. Hallo Passer en droske Probleem opgelost. Naar aanleiding van het voorstel van Passer geprobeerd een nieuwe map met een zelfde benaming te maken op de externe schijf. Dit lukte echter niet ! Kreeg een gelijkaardige melding. Dat leek me vreemd en wees erop dat er iets fout zat met die externe schijf ! Als test de map op E verplaatst naar een andere externe schijf en dit werkte wel; Dus wist ik waar te zoeken. De bewuste schijf Z is een partitie van een externe schijf die in 2 partities is verdeeld; De andere is als Y benoemd. En ook hiermee kwam het probleem voor. Deze externe harde schijf, dus Y en Z is met de computer (een laptop) verbonden met een USB op een USB switch met 7 aansluitmogelijkheden. Na verplaatsing naar een ander aansluitpunt was het probleem opgelost. Dus bij die switch zal er iets fout zitten ! Passer en droske dank voor de medewerking ! Groeten Victor
  4. Hallo droske inderdaad zoals Passer het goed begrepen heeft is het niet meer dan dat ! En dat zou normaal toch goed moeten kunnen ? Nog even geprobeerd van uit mijn D partitie een data map naar de externe schijf Z te verplaatsen maar kreeg het zelfde . Dit even geprobeerd omdat mijn E partitie gedeeld wordt, maar de D niet ! Maar dat speelt blijkbaar geen rol. Dus er moet een andere reden zijn !
  5. Bij de verplaatsing (selecteren, slepen met shift toets ingedrukt) van een bestandsmap van uit een E partitie van de inwendige harde schijf naar een externe schijf (Z benoemd) komt er een bericht (zie bijlage knipsel2) dat de betrokken map zich niet meer op de E bevindt. Niet tegenstaande ze daar nog te openen en te bewerken is ! Wat is daar een reden voor en hoe lossen we dat op ? Doet zich voor met al de sub mappen onder de E ! Victor
  6. OK droske dank voor de vlotte samenwerking Stuur jullie een nieuwe vraag ivm een ander onderwerp. Groeten Victor
  7. Hallo droske Het is wel eigenaardig dat het Herstelpunt Systeemkopie Type Backup enkel zichtbaar wordt na aanvinken van Meer herstelpunten weergeven ! En blijf ik me afvragen wat is het verschil tussen beide en wat is de bedoeling ervan ? Heb nog geen manier gevonden om een herstelpunt te openen om na te gaan wat de inhoud is! Heb gelezen dat herstelpunten opgeslagen worden in een map System volume information ? Welke echter niet te openen is en bij iedere harde schijf of partitie voorkomt !
  8. Hallo droske Kennis genomen van je adviezen en ga daar zeker rekening mee houden. i.v.m. : Dat kan niet. Er is altijd een verschil in tijdstip Zie Printscreens Tijdens de verschillende stappen bij het terugzetten van een herstelpunt kreeg ik o.a. Knipsel 1, na aanvinken meerdere herstelpunten kwam knipsel waar wel degelijk boven aan 2herstelpnten staan met een zelfde datum tijstip , met verschillende benaming en type! Terinfo: hierna het terugzetten geannuleerd. Vandaar het eerste deel van mijn vraag.
  9. Bij het maken van een systeem back-up (image), na de herinstallatie van mijn windows10 en her instelling van bijkomende programma's, werden ook 2 herstelpunten gemaakt met een zelfde datum-tijdstip , met naam: Herstelpunt Systeemkopie type Back-up en Herstelpunt Automatisch type Systeem. Later bij een eventuele herstelling mits terug plaatsen van een herstelpunt welk moet dan gekozen worden ? Wat is in feite de bedoeling van beide herstelpunten ? En indien beide nodig zijn hoe kan men voorkomen dat ze verdwijnen als de ingestelde limiet beschikbare ruimte bereikt wordt ? Groeten Victor
  10. Hallo Droske Dank voor het voorstel ! Ben begonnen met het verzamelen van informatie over NAS. Het is wel totaal een nieuw materie voor me ! Heb ook gelezen dat Microsoft weer een grote update Fall Creator heeft gelanceerd. En daar mee zou een bijkomende functie aan de verkenner in zitten, die betrekking heeft op gedeelde mappen. Wacht nog tot die bij me geïnstalleerd is om na te zien of het probleem Verkenner netwerk, alle apparaten niet zichtbaar, daarmee opgelost is ? groeten Victor
  11. Hallo Droske "Na heel wat opzoekingswerk meen ik te mogen besluiten dat Microsoft in deze methode niet meer geïnteresseerd is" Denk dat ik daar me kan bij aansluiten! Heb maanden geleden contact genomen met de Microsoft community die me na verschillend voorstellen, die geen oplossing brachten, door verwezen naar de Microsoft customers support ! Ook zij stelden allerlei acties voor, zonder positief gevolg ! omdat zij vermoeden dat het een bugje was vroegen ze me dit te melden langs de Microsoft Feedback hub. Heb dit gedaan !Maar tot heden geen reacties ontvangen ! Begrijp eigenlijk niet hoe deze helpdiensten te werk gaan ! Nu om het probleem op te lossen , als ik het goed begrijp, moet ik overschakelen naar Thuisgroepen ? Dit heeft wel een grote impact op de organisatie van mijn mappen structuur ! Met de 2 computers en een externe harde schijf gekoppeld aan computer 1, werk ik met verschillende gedeelde mappen. Die ook als Feedbacks dienen. De synchronisatie gebeurd manueel met een programma Beyond Compare . Dat wil dus zeggen dat de instelling van alle paden zal moeten aangepast worden ! Ga hiervoor nog wat wachten. Ten slotte het bestaande netwerk werkt, alleen is het niet altijd bereikbaar langs de verkenner ! Kan het bovendien wel zichtbaar maken door in de adres balk de naam van de computer in te brengen. Alleen in het programma Beyond gaat dit niet. We kunnen het onderwerp hiermee wel afsluiten. Dank voor de medewerking. Groeten Victor
  12. Hallo Droske Geen probleem, vertrek voor enkele dagen naar de Ardennen, zonder computer en zijn problemen !! Wens je een snel en goed herstel en we zien dan later wel. Groeten Victor
  13. Hallo Droske zie antwoorden in het vetjes Hoe is je netwerk apparatuur opgebouwd? Routers? Accespoints?, enz. : met een router Zijn beide pc's altijd met hetzelfde netwerk verbonden? Ja en dat werk in beide richtingen ! probleem zit alleen in de verkenner ! Ga je draadloos of via kabel op het Internet? via kabel Is Netwerkdetectie ingeschakeld? = Ja Kijk ook eens of beide pc's via een particulier netwerk verbonden zijn.: Ja zie in bijlage de netwerkcentrums + status internet+ eigenschappen Knipsel 36 voor PC1 en Knipsel 1 voor PC2 Het enige verschil dat ik er tussen zie : boven partikulier netwerk staat bij PC1" Netwerk" en bij PC2" Netwerk 2." Heb dit al eens bij PC2 aangepast maar dat gaf geen oplossing en daarom terug veranderd. De aanpassing gedaan langs de betrokken registersleutels zie bijlage knipsel 34 voor PC1 en knipsel 3.voor PC2. Zie daar dat er meerdere profiles zijn maar begrijp daar niets van ! NB heb geen ervaring in het bewerken van de register en volgde de instructies vanuit op internet te vinden boek Schoone PC (https://www.schoonepc.nl/) Sinds de laatste update van windows 10 van 13/09/2017 zijn er dagen dat het op PC1 wel in orde is maar niet op PC2. Op andere dagen is het dan wel ok op PC2 maar niet op PC1 . Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat het de volgorde van opzetten computers is dat bepaald bij welke computer wel ok is ! Wordt PC1 eerst opgezet dan is het netwerk in de verkenner wel uitvouwbaar , en zijn na opzetten van PC2 beide computers zichtbaar in de verkenner van PC1 maar bij PC2 niet ! En andersom als PC2 eerst wordt opgezet zelfde vaststelling ! Hopelijk kunt je hiermee een oorzaak en oplossing vinden ! Groeten Victor
  14. Bij deze wil ik nogmaals Porrelaar bedanken ! Groeten Victor
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.