Ga naar inhoud

Dubbel uitschakelen

Kattenfan

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Al geruime tijd heb ik een klein (maar soms wel vervelend) probleempje: wanneer ik de computer wil uitschakelen (via Start > Uitschakelen > Uitschakelen dus), gebeurt de eerste keer niets, en pas na de tweede keer op uitschakelen te hebben geklikt wordt de computer afgesloten. Systeemherstel is niet mogelijk volgens mij omdat dit al een hele tijd zo is. En ik heb een goede virusscanner (McAfee) ;). Oja, ik gebruik Windows XP Professional.

Alvast bedankt,

Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat bepaalde drivers voor dit probleem zorgen.. Als je dit echter een groot probleem vind kun je bvb een snelkoppeling maken met een shutdown commando.. of je kunt een reparatie van windows proberen...

Voor de snelkoppeling gebruik het path %windir%\System32\SHUTDOWN.EXE -s -t 01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kattenfan,

Indien u denkt dat dit al heel lang is kan u altijd even de windowsinstallatie controleren of deze geen fouten bevat.

1. Steek de windows cd in je pc.

2. klik vervolgens naar Start-->Uitvoeren,

3. typ daar het volgende in: SFC /scannow

Nu zal de pc alles controleren, gaat volledig automatisch. dit duurt wel een eindje.

Mocht dit niet helpen kan je even je pc opschonen met TuneUp Utilities, hier op het forum staat er uitleg hoe je het kan gebruiken.

Laat iets weten of het al dan niet is gelukt

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ik nog ergens zo'n Windowscd heb liggen, maar het is geen onoverkomelijk probleem hoor, ik leer er wel mee leven. Zelf zou ik bijna denken dat het is omdat ik niet in het midden van dat knopje druk, maar dat zou wel erg vreemd zijn lijkt me? In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ga die snelkoppeling ook even proberen, misschien dat het dan wel in één keer lukt :thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.