Ga naar inhoud

trage pc - windows

Gast zeepbel

Aanbevolen berichten

hallo

ik ben zo goed als een absolute leek in pc-land

echte pc-fanaten zullen zeggen dat ik mijn pc gebruik als veredeld schrijfmachien

dit neemt niet weg, of juist daardoor, zit ik met nogal wat 'onnozele' pc-vragen

alvast de eerste vraag: is er een manier om na te gaan waardoor het vertragen van mijn pc de laatste tijd kan veroorzaakt zijn en indien ik mijn harde schijf op te ruimen heb is er een eenvoudige veilige manier om dat te doen?

bedankt alvast

zeepbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

Download het programma Ccleaner.

Dit programma ruimt zeer goed op en kan ook het register opschonen.

Bij het opruimen van bestanden kan het zelfs bestanden tot 7x overschrijven zodat het nooit meer terug te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

dankjewel voor je snelle antwoord

ik waardeer jullie inzet maar helaas beseffen jullie pc-fanaten niet wat het betekent om met zoiets gebruiksonvriendelijks te werken als computers en hun programma's

daar mijn capaciteiten op andere terreinen liggen dan pc's en ik daar dan ook liever mijn tijd insteek, zal ik maar een deskundige contacteren en betalen, vooraleer ik vloekend moet vaststellen dat ik met alle goedbedoeld advies mezelf toch de verdoemenis heb ingeholpen

nog eens bedankt en tot niet meer denk ik

zeepbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

das helaas al een snelle conclussie. M'n excuses alvast dat de overige leden een slechte uitleg gaven. Spijtig genoeg had ik uw bericht niet eerder gelezen. Ik had u graag namelijk graag geholpen. Mocht u het toch nog willen proberen zelf dan kan u het volgende doen:

Ik raad je aan even TuneUp Utilities te installeren, en pc wat op te schonen,

hier vind je de versie die je nodig hebt

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=file&id=92

installeer deze even en voer dan '1-click maintenance' uit. (staat op bureaublad na installatie normaal. of openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - 1-click mainenance. Het programma zal automatisch uw pc scannen en achteraf, na scannen kunt u kiezen 'correct problems'

en daarna TuneUp RegistryCleaner (openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - TuneUp RegistryCleaner.

U opent dit en u kan kiezen tussen 'Complete scan (recommended) en 'choose tests' - kies hier Complete scan' en klik op next, nu scant hij terug, wanneer hij klaar is klik je op 'show errors' en kies je 'start cleaning'. Mogelijks na het herstellen kan hij aangeven dat je nogmaals moet scannen om resterende problemen of te lossen. Doe dit totdat je op 'Finish' kan klikken

Laat even horen wat het resultaat is.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste

ik bedoelde helemaal niet dat ik een slecht antwoord heb gekregen

alleen dat de kennis van de terminologie als je daar zo dagdagelijks mee bezig bent zo vertrouwd is dat het moeilijk in te schatten is hoe dat voor een complete pc-leek is

in ieder geval bedankt!

zeepbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste

ik bedoelde helemaal niet dat ik een slecht antwoord heb gekregen

alleen dat de kennis van de terminologie als je daar zo dagdagelijks mee bezig bent zo vertrouwd is dat het moeilijk in te schatten is hoe dat voor een complete pc-leek is

in ieder geval bedankt!

zeepbel

geen probleem, ik begrijp je verklaring. De medewerkers hier heb ik dat ook verteld dat ze het zo gemakkelijk mogelijk moeten uitleggen, maar wanneer er iemand anders antwoord kan dit soms wat moeilijk overkomen.

als u iets dus niet begrijpt kan u het gewoon vragen, we leggen dit graag uit voor u, desnoods met afbeeldingen enz.

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.