Ga naar inhoud

[OPGELOST] Netwerk met verschillende ip-adressen

Jorben

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Voor alle duidelijkheid: ik ben nog maar 14 jaar, maar weet wel al behoorlijk wat van pc's af. Toch van allerlei software, internet en XP. Van netwerken en routers heb ik nog niet zoveel verstand, maar weet wel de beginselen.

Ik zit dus met het volgende probleem: Wij hebben hier thuis de diamond-shake van telenet: http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/shakes/shake-internet-digitale-tv-telefonie/diamondshake.html. Deze heeft (naar mijn weten) 4 verschillende ip's. Nu heeft de "telenet-man" alles geïnstalleerd en alles werkt. De opstelling is als volgt: Internet/Modem/Switch (met daarachter de digicorder) /Router/Vista-xp & Xp-pc. Ik kan tussen mijn broer zijn vista-pc en mijn xp-pc een netwerkje leggen zodat mijn broer ook via het netwerk (gedeelde printer) ook kan printen. Máár, als ik nu online een spel wil spelen ( bv. Warrock) is mijn ping 999 waardoor ik dus bijna niet kan spelen. Nu zag ik dat het ip-adres van mijn broer hetzelfde was dan dat van mij. Daarom haalde ik de router ervantussen en was de opstelling als volgt: Internet/Modem/Switch/Vista-xp & Xp-pc. Het probleem met het ip-adres was opgelost, maar nu kon ik natuurlijk geen netwerk meer leggen. Maar goed, nu doen we het al een tijdje zo (dus zonder netwerk, als ik maar op Warrock kan ;-)). Nu ben ik echter van plan een externe-hd te kopen die ik via het netwerk aansluit. Ja, je hoort het probleem al "netwerk". Dus met de router benut ik de 4 ip's niet (of is dit kwestie van instellingen). Zonder de router is volgens mij een netwerk onmogelijk.

Alvast bedankt en graag reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zo doen:

internet / modem / router / Switch indien nodig / alle pc.

Welke PC in volgorde maakt niet uit.

Een router heeft normaal gezien minstens 4 poorten om computer aan te sluiten indien de computer met netwerkkabel is aangesloten.

Bij draadloos router kan je meer computer aansluiten. Ik heb express bij telenet en dus 2 computers maar er zijn bij ons 10 computers / laptop aangesloten deels netwerkkabel deels draadloos.

Je moet wel zorgen dat IP adres automatisch is ingesteld zodat er geen fouten zijn in de IP adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik dus ook eerst, maar ik kwam (na effe googelen) te weten dat de digicorder dan niet meer zou werken, tenminste het "interactieve" gedeelte. Misschien ben ik daar verkeerd in maar anders zou de "telenet-man" dit toch ook zo gedaan hebben, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schema gekeken voor digicorder want ik heb zo'n ding niet.

Dan doe je zo:

Internet / modem / inpoort indien aanwezig van switch / digicorder aan vrije poort van switch / uplink indien aanwezig van switch naar apart inpoort van de router/ all computer hetzij draadloos hetzij netwerkkabel aan de vrije poort van router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schema als de eerste kan min of meer gelijk zijn maar je kan wel verkeerd inpluggen.

Ieder router heeft een modem poort.

Ieder switch heeft een modempoort en uplinkpoort. (normaal gezien toch)

Dus als je van modem naar switch gaat dan moet de kabel aangesloten zijn op de modempoort.

Als je router aansluit op de switch dan moet de kabel bij de switch op de uplinkpoort aangesloten worden en vandaar uit naar de router in de modempoort.

Maar ik vraag me wel af of de digicorder niet aangesloten kan worden op de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De switch is in de inpoort van de router ingeplugd. De switch (standaard geleverd door telenet, D-link des-1005d) heeft volgens mij 5 dezelfde poorten, maar ik kan hier mis in zijn hé. Zou het een oplossing zijn als ik een andere switch aanschaf met uplink poort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.