Ga naar inhoud

Home server

dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb mij windows home server aangeschaft, en ben hem nu aan het testen in VirtualBox (voor zo veel als mogelijk). Ik ga binnen een paar weken zelf een home server installeren bij mij thuis. Maar ik weet enkel nog niet goed wat voor een server ik zou nemen of zelf in elkaar steken.

De server moet dus met 4 vaste pc's (allemaal XP) werken en eventueel nog een latptop met Vista.

Deze heb ik zelf samengesteld:

Azerty.nl

En deze is er een van Acer:

Acer Aspire Easystore H340 N :: Azerty

Wat zouden jullie doen??

Alvast bedankt!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die acer zou ik zeker niet kopen want daar zit een atom processor die je ook in netbook vindt.

Om zelf uw servers in mekaar te steken moet je wel goed overwegen.

Je gebruikt wel goedkope hardware om een server in mekaar te steken maar eigenlijk zou je uw een vraag moeten stellen.

Waarvoor heb ik dat nodig?

Voor simpel back-up dan hebt je geen zware versie nodig.

Wilt video streamen dan hebt je wel een zware versie nodig.

Maar als je het gebruik puur om als externe schijf te gebruiken dan moet je hier wel heel goed over nadenken. Wat als de server het begeeft en dat is technisch perfect mogelijk. Je zou een schema moeten maken hoe je dit allemaal gaat oplossen.

In dit geval zou je ook nog een externe oplossen moeten vinden zodat indien de server het begeeft dat je nog een back-up hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier 4 PC's met overal muziek op. Deze wil ik allemaal samen zetten zodat de andere computers niet moeten opstaan om er aan te kunnen via het netwerk. En ook wil ik met de server back-ups nemen van de PC's.

En over de harde schijf: Had eerst het gedacht om er 1 van 1TB te steken ipv 2 x 320 GB in te steken, maar dat is dan al niet zo'n goed idee als de schijf stuk is. Wat zou jij hiermee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zo bekijken:

10.000 mp3 x 4 mb = 40 GB

Zuiver systeem / software back-up van 4 pc x 75 GB = 300 GB

4 PC zuivere data back-up x 10 GB = 40 GB

Totaal = 380 GB

Dus 2 x 500 GB zou moeten volstaan om dubbel back-up te hebben voor het geval harddisk 1 kapot is.

Dan op een vrij korte termijn nog eens een externe harddisk van nog 500 GB of meer voor het geval de server een probleem heeft.

Je moet niet de hele pc back-uppen want als je games heb dan zou je met 2 TB misschien nog niet genoeg hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.