Ga naar inhoud

Acer aspire 1510 (videokaart en ram) vraagje

BlackBird

Aanbevolen berichten

Ik heb een acer aspire 1510 ik wil graag mijn standaard ram van 512 mb uitbreiden naar een zwaarder geheugen. Ik heb even gezocht en vindt voor 50 euro een ramkaart van 1gb. Maximum zou er 2gb inkunnen. Nu is mijn vraag ik vindt nergens duidelijke info over hoeveel slots er in men acer zitten. Bij sommigen staat er 2 expansie slots zijn dit dan 3 slots (1 standaard en 2 voor extra) of 2 intotaal? Gaat dit dan om maxiumum 2 x 1 GB + 512mb of. 2 x1GB (die 512 mb vervangen)? En is deze werkelijk zo makkelijk bij te steken als de verkoper beweerd?

Tweede vraagje ivm de grafische kaart. Er zit een GeForce in met 64mb geheugen nu keek ik even en vond dat grafische kaarten tegenwoording in gb spreken ipv met mb en dat helderede bij mij op dat ik een zeer zwakke grafische kaart heb. Mijn games draaien traag dus daarom dat ik achter ram zocht. Ik zou beter ook een andere grafische kaart aanschaffen. Kan dit? Welke zou ik dan moeten nemen? Welke past in een acer aspire 1510? Welke heb ik nodig om een spel zoals Combat Arms goed te laten draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw laptop heeft 2 slot voor geheugen en u kan maximaal 2 GB DDR geheugen plaatsen. Niet DDR2 of DDR3

Je hebt inderdaad 64 mb videokaart.

Maar of je de videokaart kan vervangen denk ik niet want het zit meestal in de moederbord.

Geheugen had ik hier (Link) al gevonden. Als ik dus 2 kaarten van 1gb koop. Dan moet ik die 512mb eruitnemen. Maar wat heeft dit dan voor gevolgen zal er data verloren zijn? Ik heb gisteren enkele plaatjes uit een pentium 3 en een 4 gehaald deze waren slechts 64mb. En op de kaartjes stond een stikker. 'void if removed' wat wordt er dan percies op in dat kaartje opgeslagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze bedoelen dat als je de geheugenstickjes eruit haalt, je geen garantie meer hebt.

Random Access Memory slaat geen data op. Dat doet de harde schijf. Die videokaart zal je niet kunnen vervangen. Als je betere prestaties wil, kan je beter uitkijken naar een compleet nieuwe laptop.

En is er een mogelijkheid om een nieuw moederbord te kopen die in men aspire past met een sterke geintegreerd videokaart? Of is dit absurd?

BTW: Zal een upgrade van 512 mb naar 1 gb +512 mb RAM sterk te voelen zijn op mijn pc of haalt het niet veel uit om te gamen?

Een sterke videokaart = games draaien sneller? of gewoon een beter kwaliteit van beeld?

---

Nog een ander vraagje ik heb even gekeken naar de req spec voor het spel dat ik wil. Kom et op neer dat je CPU 2.4 GHz moet zijn en ik zit met 1.7 GHZ fzo. Hoe krijgt ik dit omhoog welk onderdeel moet ik aanpassen?

--

Hiervoor zal ik de processor moeten aanpassen. Welke neem ik best ik denk dat er nu een AMD Athlon 64 mb inzit. Is dit makkelijk te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. NEEN. Dit is totaal absurd. De aansluitingen gaan niet met je behuizing passen, je zou waarschijnlijk een verkeed socket hebben.... En geloof me, het bedrag om het mobo te vervangen kan sterk oplopen. Waarschijnlijk maken ze geen mobo's meer voor jouw laptop.

Moest je er dan toch een nieuwe kunnen insteken, zal het je veel meer geld kosten dan een nieuwe laptop kopen.

2. Als je een sterkere videokaart heb je meer Frames Per Second. Hoe meer hoe beter. Hen menselijk oog kan het verschil niet zien boven de 80 FPS. Hoe meer kracht, hoe hoger je de instellingen kan zetten, wat resulteert in een mooiere beeldkwaliteit.

3. Het onderdeel dat je zou moeten aanpassen is je proccessor, maar zoals vraag 1 is dat onbegonnen werk. En neen, het is niet simpel om te vervangen.

Mijn advies, koop een leuke nieuwe laptop. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. NEEN. Dit is totaal absurd. De aansluitingen gaan niet met je behuizing passen, je zou waarschijnlijk een verkeed socket hebben.... En geloof me, het bedrag om het mobo te vervangen kan sterk oplopen. Waarschijnlijk maken ze geen mobo's meer voor jouw laptop.

Moest je er dan toch een nieuwe kunnen insteken, zal het je veel meer geld kosten dan een nieuwe laptop kopen.

2. Als je een sterkere videokaart heb je meer Frames Per Second. Hoe meer hoe beter. Hen menselijk oog kan het verschil niet zien boven de 80 FPS. Hoe meer kracht, hoe hoger je de instellingen kan zetten, wat resulteert in een mooiere beeldkwaliteit.

3. Het onderdeel dat je zou moeten aanpassen is je proccessor, maar zoals vraag 1 is dat onbegonnen werk. En neen, het is niet simpel om te vervangen.

Mijn advies, koop een leuke nieuwe laptop. :-)

IK heb besloten nog een jaardje door te gaan met mijn laptop met geupgraded RAM van 512 mb naar 2gb. Zou al een pak sneller moeten gaan en men pc zou mijn game sneller moeten laden.

Ik zat met het probleem dat combat arms (mijn game) wanneer ik een een lobby ging en een spel starte altij te traag in game kwam (10 min laden ofzo) waardoor ik de helft van het spel miste. Dus met 2gb ram moet het al wat sneller gaan hoop ik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.