Ga naar inhoud

Aspire Acer 1510

BlackBird

Aanbevolen berichten

Ik heb een acer aspire 1510 ik wil graag mijn standaard ram van 512 mb uitbreiden naar een zwaarder geheugen. Ik heb even gezocht en vindt voor 50 euro een ramkaart van 1gb. Maximum zou er 2gb inkunnen. Nu is mijn vraag ik vindt nergens duidelijke info over hoeveel slots er in men acer zitten. Bij sommigen staat er 2 expansie slots zijn dit dan 3 slots (1 standaard en 2 voor extra) of 2 intotaal? Gaat dit dan om maxiumum 2 x 1 GB + 512mb of. 2 x1GB (die 512 mb vervangen)? En is deze werkelijk zo makkelijk bij te steken als de verkoper beweerd?

Tweede vraagje ivm de grafische kaart. Er zit een GeForce in met 64mb geheugen nu keek ik even en vond dat grafische kaarten tegenwoording in gb spreken ipv met mb en dat helderede bij mij op dat ik een zeer zwakke grafische kaart heb. Mijn games draaien traag dus daarom dat ik achter ram zocht. Ik zou beter ook een andere grafische kaart aanschaffen. Kan dit? Welke zou ik dan moeten nemen? Welke past in een acer aspire 1510? Welke heb ik nodig om een spel zoals Combat Arms goed te laten draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even je twee discussies samengevoegd, ze gaan alletwee over bijna hetzelfde.

De discussie staat in Aan en Verkoopadvies en heet de titel "Aspire Acer 1510".

Aangezien jij een laptop hebt is het heel moeilijk om te upgraden.

De processor kan je sowieso best niet upgraden, zeker niet met Acer.

Omdat een andere, zwaardere processor meer warmte afgeeft, en daar is de koeling van de laptop niet op voorzien.

En een processor vinden voor een laptop is opzich al niet simpel, ik raad het zeker niet aan!

Extra ram geheugen steken is wel een optie, je kan met CPU-Z zien hoeveel ram slotjes je hebt en hoeveel daarvan bezet etc.

Ik denk dat een upgrade naar 1 GB een redelijke prestatie winst zal geven.

Iets wat je helemaal niet goed kan upgrade in een laptop is een grafische kaart.

Ook weer omdat je met warmte zit, en met compatibiliteit wat zeer moeilijk te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.