Ga naar inhoud

Computer start opnieuw op bij almelden gebruiker

lily

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Wanneer ik kies voor afsluiten of afmelden, start de computer opnieuw op.

(Als er geen gebruiker is aangemeld, gaat afsluiten wel goed).

Daarnaast krijg ik regelmatig de melding dat er een fatale fout is opgetreden.

Pc draait op besturingsysteem Windows XP.

Hebben jullie goede tip(s) om mij hiervan af te helpen.

Groeten,

Lily

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel kun je openen via volgende stappen:

Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel

In het venster zie je 3 verschillende dingen staan die je kan doen:

• Een eerdere status van deze computer herstellen
  • Een herstelpunt maken
  • De laatste herstelbewerking ongedaan maken

Kies de eerste functie en druk op: volgende

Nu zie je een kalender met de verschillende herstelpunten. De computer maakt zelf geregeld herstelpunten aan. Maar ook als je programma's installeert worden herstelpunten aangemaakt.

Kies een dag en druk op 'Volgende'

Let erop dat alle programma's gesloten zijn

Vervolgens wordt de PC 'herstelt' en opnieuw opgestart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lily,

welkom

Het feit dat er een melding verschijnt dat er een fatale fout is opgetreden (melding) kan veroorzaken dat de pc opnieuw wordt opgestart.

U kan dit tegengaan (het heropstarten) als volgt:

Start -> deze computer -> rechts klikken -> eigenschappen ->tabblad Geavanceerd -> bij 'opstart en herstelinstellingen' kies je 'instellingen' en 'de computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken. Kies Ok. Probeer het nu even opnieuw.

Normaal zou dit moeten opgelost zijn. Helaas is de oorzaak van de fatale oorzaak nog niet opgelost. Wat kunt u hieraan nog aan doen:

Ik raad je aan even TuneUp Utilities te draaien en pc wat op te schonen, deze is iets krachtiger en met beetje geluk haalt hij de fout weg.

hier vind je de versie die je nodig hebt

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=file&id=92

installeer deze even en voer dan '1-click maintenance' uit. (staat op bureaublad na installatie normaal.

en daarna TuneUp RegistryCleaner (complete scan) (paar keer doen tot hij 0 fouten geeft)

Laat even horen wat het resultaat is.

Mocht het niks geven laat even iets horen dan kijk ik nog even verder voor je.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, de maintenance en complete scan hebben wel veel problemen gevonden (504), maar de problemen zijn hierdoor alleen maar groter geworden.

Als ik nu de computer wil afsluiten loopt hij vast. Er komt een blauw scherm dat begint met:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voor komen IRQL-NOT_LESS_OR_EQUAL .....

De computer kan alleen nog met de aan/uit (achterop de computer) worden uitgezet. Dit probleem blijft zich herhaaldelijk voordoen, wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foutcode heb ik zojuist ook in een ander onderwerp voorbij zien komen, deze namelijk .

als u daar zou kunnen volgen wat er daar uitkomt dan bent u misschien ook weer een stuk wijzer en kunnen we daarna ook hier kijken of dat voor u ook werkt aangezien het om dezelfde fout gaat.

groeten

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, de maintenance en complete scan hebben wel veel problemen gevonden (504), maar de problemen zijn hierdoor alleen maar groter geworden.

Als ik nu de computer wil afsluiten loopt hij vast. Er komt een blauw scherm dat begint met:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voor komen IRQL-NOT_LESS_OR_EQUAL .....

De computer kan alleen nog met de aan/uit (achterop de computer) worden uitgezet. Dit probleem blijft zich herhaaldelijk voordoen, wat nu?

Dat is wel vreemd. Dit kan normaal niet aan TuneUp utilities liggen, want dit is een probleem met hardware/drivers volgens de foutcode.

De wijzigingen die teweeggebracht zijn in TuneUp utilities kan je ook terug ongedaan maken. dit doe je via: TuneUp rescue center. Kies Undo Tasks en kies dan Restore. doe dit voor alle items die in de lijst aanwezig zijn.

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.