Ga naar inhoud

Internet valt uit

Gast

Aanbevolen berichten

Hallow iedereen. :-)

Ik zit met een irritant probleempje.

Mijn internet valt namelijk vaak gewoon uit. Connection down zegt ie dan bij men router.

Connecten gaat dan niet meer. De enige oplossing is dan om naar de router te gaan, en hem even af en op te zetten.

Simpel op te lossen dus, maarnee... dit doet hij soms meerdere keren per dag. dus is nogal vervelend om elke keer te doen.

Ik dacht, mail even naar men provider. Mss dat zij dit probleem kennen.

Met hetvolgende antwoord:

Beste,

Uit de volgende logs kunnen we u mededelen dat u de instellingen van uw router dient na te kijken.

"'keep alive" met de nodige seconden. Indien u "Connect on demand" hebt geactiveerd dient u de "keep alive" optie aan te duiden. Dit kan u terugvinden in de handleiding van uw modem.

Echter kan het ook zijn dat uw modem zijn geest aan het begeven is. Indien het een probleem op de lijn zou zijn zou het signaal van ADSL wegvallen maar zeker niet elke keer herconnecteren op een zelfde patroon. Uit onze volgende logs zien we dat uw sessie 5 minuten en 5 seconden elke keer verbreekt en terug herconnecteert. Dit kan echter niet te wijten zijn aan de lijn. Gelieve uw modem na te kijken en indien mogelijk een andere modem te testen.

en daar een hoop logs onder die aantonen dat ik blijkbaar steeds reconnect.

Ik dook dan maar even in de instellingen van men router. Die stond inderdaad op 'On-Demand', dat heb ik dan op 'Always-on' gezet.

Maar dat heeft dus geen effect op mijn probleem.

Zonet, om 11 uur, viel men internet weg. Heb ik even naar de logs gegaan van men router.

Stond er dit:

02:00:47:27 PPPOE: Sending PADT packet for PPP , Session 0x15d6 is closed

02:00:47:21 lcp: link dead - closing connection

lcp link dead?

Het probleem doet zich nog maar een paar weken voor ofzo. Werkte vroeger perfect.

Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke type en merk router hebt je? Je ziet dat aan de onderkant.

netopia cayman 3347w

edit:

@kweezie wabbit: liefst even een andere oplossing zoeken? Ik heb macadres beveiliging, dus dan ga ik alle mac adressen moeten terug zoeken, moet ik hier alle pc's gaan opzetten,... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans zegt de website dat het nu versie 7.5 is.

Netopia -- International Equipment Firmware Updates

Alvorens update te doen moet je eerst naar uw mac adressen gaan in de router en de mac adressen opschrijven ofwel een screen maken door op toets Prt scr te klikken en plakken in een tekenprogramma en eventueel aanpassen en afdrukken.

Alvorens update te doen moet je eerst naar uw mac adressen gaan in de router en de mac adressen opschrijven ofwel een screen maken door op toets Prt scr te klikken en plakken in een tekenprogramma en eventueel aanpassen en afdrukken.

er staat een knop in het adminpanel van mijn router 'update software from server'. Maar die geeft 'File update failed'.

er staat een link in het adminpanel van mij router ' Check Software from Server'. Die brengt mij naar Netopia - Belgacom Software Upgrades

die zegt dat men firmware uptodate is.

Nu ok, ik wou wel even via de site update.

Op die link die je gaf klik ik dan op 'Click Here to proceed to the next step!'. Vraagt die wat info. En dan kom ik op de pagina om de firmware te update.

Zie ik dit:

router.jpg

Wat ik dus zie dat hij voor belgacom nog up to date is.

Nu zal ik je even een verhaaltje vertellen, kzalt kort houde:tongue:

Ik had vroeger belgacom adsl go, waar we ook de router hebben gekocht. Dan zijn we naar 'fulladsl' gegaan. Fulladsl is blijkbaar een deel van scarlet.

Maar zoals ik al zei, het probleem doet zich nog maar enkele weken voor. En we zitten al wel enkel maanden bij fulladsl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.