Ga naar inhoud

nieuwe harde schijf + meer RAM

melgiesrobbie

Aanbevolen berichten

hoi,

mijn zus heeft een pc, maar sinds kort, verdwijnen er stukken van programma's waardoor deze niet meer of niet goed meer werken. Eergisteren begon de pc dan constant vast te lopen en zichzelf opnieuw op te starten. Ik heb dit probleem vroeger eens met mijn pc gehad en toen heeft men de harde schijf vervangen. Ik neem aan dat dit nu hetzelfde probleem is bij haar.

Gegevens PC : Intel® Pentium® 4

CPU 1500 MHz

Kloksnelheid 1.50 GHz

384 MB RAM (SDRAM)

Interne Harde Schijf : Capaciteit : 37.2 GB

Maxtor 4K040H2

Ik wil dus voor haar de harde schijf vervangen door een nieuwe (en grotere). Is er iets waar ik op moet letten bij de aankoop van een nieuwe harde schijf? Of maakt het niet uit wat voor éne ik neem? Ik had gedacht ene te nemen met 250GB capaciteit.

Dan SDRAM zou ik ook willen vergroten. Toch minimum 512 MB erin plaatsen, liefst 2x 512 MB. Kan ik gewoon twee 'kaartjes' kopen?

alvast bedankt,

mvg

Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog een IDE schijf, dus als je er een koopt moet je goed uitkijken dat het IDE of ATA is en geen Sata is.

Ook zal je maar een schijf vinden van 80GB of van meer.

Deze zul je hoogstwaarschijnlijk tweedehands moeten kopen.

Het ram is vrij zeldzaam en het komt niet veel voor.

2 x 512mb zou zeker goed zijn, maar het kost wel redelijk veel.

Ik heb hier nog een 80GB IDE schijf liggen van Hitachi, een vrij snelle toch.

En nog 2 latjes SD Ram geheugen van 512mb, misschien dat je geintresseerd bent?

Je kan best nog met CPU-Z kijken wat voor geheugen je nu hebt...

En dan onder het tabje "Memory" kan je daar een screenshot van nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.