Ga naar inhoud

Computer start helemaal niet meer op

Qwertis

Aanbevolen berichten

Als ik de power in druk, gaan de fan’s aan, lichtjes branden enz. Maar het beeld scherm blijft zwart. Geen boot menu of bios piepjes, niks. Het beeldscherm gaat wel “aan” (blauw lichtje) maar na een tijdje gaat tie weer “uit” (oranje/geel).

Een hele tijd geleden sputterde de computer ook al tegen, maar toen was geheugen kapot (toen wel bios piepjes, deze 2 geheugen kaartjes had ik omgewisseld (elk in een ander slot > dus geen nieuwe) En m’n computer had er weer vrede mee. Dit ging een maand of 2 goed. Tot vandaag. (zie boven aan)

Dus ik naar m’n beste vriend Google > moederbord kapot (?)

Of heeft tie weer ruzie met het geheugen? Of allebei?

Mocht het zo zijn dat het geheugen is, hoe kan je zien welke van de 2 (allebei 512 uit m’n hoofd) dood is?

Groetjes

:viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als een kapot moederbord.

Als de ram latjes kapot waren zou er nogaltijd een piep moeten komen lijkt mij.

Je kan testen of ze kapot zijn daar er eentje in slot 1 te steken, en de andere er uit.

Als die dan nog niet start probeer je het andere latje erin, en het ander eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedank voor de moeite. Ondanks dat bijna iedereen zei dat het waarschijnlijk het moederbord was, die ik er overigens bijna had uit gesloopt. Bleek het toch m’n videokaart te zijn. (want zonder doet tie het wel). Nu heb ik een nieuwe vraag, welke video kaart moet ik kiezen? Omdat die vraag niet bij dit topic past, graag reageren op het volgende aders;

http://www.pc-helpforum.be/f57/hoe-een-grafische-kaart-kiezen-17185/#post88169

Bedankt!

Ps. Nog even over m’n geheugen, Ik heb “mentest” (http://www.memtest.org/) gedaan, 0 errors. (ondanks de bios piepjes van een maand of wat geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.