Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Via een software-update programma werd mijn geluidsprogramma (van realtek) geupdate en sindsdien heb ik geen geluid meer. Ik heb ondertussen gezocht naar driverupdates van mijn moederbord, maar ik heb de laatste nieuwe... Iemand een idee waar dit aan ligt?

Geplaatst:

Mijn geluidskaart is deel van mijn moederbord, volgens mij is dit mijn geluidskaart: Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [b-1] PCI

en dit mijn moederbord: Intel Eatonville D915GEV

Geplaatst:

Probeer alvast de laatste drivers te verwijderen. Heb je ze gedownload van de website van Realtek zelf? Staat er trouwens een geel vraagteken bij je geluid in Apparaatbeheer?

Geplaatst:

Verwijder hem ook in aparaten beheer.

En je zei over drivers van moederbord dus heb je mischien onboard?

uit je berichtje maakte ik op dat je ze via de realtek zelf heb gedownload ga is naar je moederbord site en zoek daar je driver is op.

als je hem gevonden hebt instaleer je die driver.

maar wees eerst ckr dat je alles verwijdert hebt voor dat er drivers door elkaar raken

Geplaatst:

Heb mijn driver daar afgehaald, pc heropgestart, windows plug and play zijn werk laten doen door driver te installeren volgens mijn audioapparaat. Resultaat: heb geen geluid bij itunes, maar bv wel bij filmpjes via m'n firefox webbrowser, maar wel met een zware ronk op de achtergrond.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.