Ga naar inhoud

internet verbinding valt weg

candise

Aanbevolen berichten

ik heb problemen met mijn internetverbinding om de 5 minuten valt mijn verbinding weg voor zeker een halve minuut ... iets downloaden is dus echt een ramp, waar ik vroeger in een uurtje een bestand van 1 gb binnenhad doe ik er nu dus tot meer dan het vijfdubbele over, ik heb draadloos internet en ik werk met dlink, ik woon in een straat met enkel maar appartementen, en in zeer korte tijd hebben heleboel mensen internet aangevraagd, als ik doe verbinding maken in mijn netwerkcentrum zie ik bijna al mijn buren staan, en zijn er zeker wel stuk of 10 ... zou het daaraan kunnen liggen dat mijn internet zo traag is geworden of zou het kunnen liggen aan het feit dat mijn netwerkkaart realtek rtl8187b kritsch staat ? als ik vraag aan packard bell hoe ik dit moet oplossen zeggen ze dat ik daar niet moet achter kijken , maar waarom staat er dan origineel op mijn bureaublad packard bell updater als dit toch (zogezegd) niet nodig is om dit up te daten ? wat denken jullie ? moet dit af en toe upgedate worden je muis, toetsenbord, geforce, scherm, geluid enz ...

en hoe los ik dit op van mijn verbinding ? alvast bedankt !

540343026.png

ik heb er nog 2 bijlagen bijgevoegd, om aan te tonen dat als ik verbonden ben dat het wel degelijk allemaal normaal is, snelheid is in orde, maar meestal krijg ik dan dingen te zien als probleem bij het laden van ... IMG%5D

post-5744-1417703859,8381_thumb.jpg

post-5744-1417703860,284_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens je draadloos op een ander kanaal te zetten.

Of de telenet modem resetten.

en hoe doe je dat ? op een ander kanaal zetten ?

ik heb geen boekje noch cd van die dlink, is er één die ik gebruik van een vriend omdat ik met de dlink die ik kreeg van telenet maar snelheden haalde van 5 ipv 11 ... en de telenet modem resetten dat heb ik wss al gedaan, is dat electricteit uitdoen voor 15 seconden, dat was toch de raad die ik kreeg van telenet zelf, denk dat ik meer baat zal hebben met da ander kanaal

---------- Post toegevoegd om 12:55 ---------- Vorige post was om 12:54 ----------

Hebt je mac adressen toegevoegd aan de router?

ik weet het niet, ik kom daar nooit aan aan de router, is dat als je met een apple werkt of zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het hoog tijd dat je naar de router wat verandert met zoveel draadloos verbinding in uw buurt. Het is normaal dat iemand gebruikt maakt van uw eigen verbinding om zo te downloaden.

Om welke router merk en type gaat het?

Hebt je adsl (belgacom) of kabel (telenet) of ander provider?

nee, dat is niet het geval, ik download zelf nogal veel en heb al peer keer telemeter in gaten gehouden en dagen dat ik niet online kom zie ik dat ook aan telemeter, en mijn draadloos is beveiligd, dat is het probleem niet, ik denk dat iedereen op dezelfde frequentie zit ! ik heb telenet, expresnet , en gebruik dlink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zo, ik dacht dat je nooit in de router ben geweest.

Dan gaat je naar de router en bij kanalen en SSID kan je uw kanaal wijzigen.

De meeste zullen waarschijnlijk kanaal 6 nemen.

Kies een andere kanaal bijvoorbeeld 7 of 8

Dan opslaan.

Bij wijzigen van kanaal zal het wel eventjes duren eer je weer internet hebt.

Bij de router kan je mac adressen toevoegen zodat alleen die computer via uw router op internet kan maar je kan nog extra doen en dat is bij firewall van de router ook de mac adressen toevoegen voor extra beveiliging.

Het is wel zo dat bij Telenet de snelheid ook wordt bepaald door hoeveelheid gebruikers per lijn zijn tot volgende centrale punt. Hoe meer hoe trager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zo, ik dacht dat je nooit in de router ben geweest.

Dan gaat je naar de router en bij kanalen en SSID kan je uw kanaal wijzigen.

De meeste zullen waarschijnlijk kanaal 6 nemen.

Kies een andere kanaal bijvoorbeeld 7 of 8

Dan opslaan.

Bij wijzigen van kanaal zal het wel eventjes duren eer je weer internet hebt.

Bij de router kan je mac adressen toevoegen zodat alleen die computer via uw router op internet kan maar je kan nog extra doen en dat is bij firewall van de router ook de mac adressen toevoegen voor extra beveiliging.

Het is wel zo dat bij Telenet de snelheid ook wordt bepaald door hoeveelheid gebruikers per lijn zijn tot volgende centrale punt. Hoe meer hoe trager.

maar dat is het juist, ik weet niet hoe ik in de router kom, ik heb dat nog nooit gedaan, ik weet niet hoe ik het kanaal verander anders had ik dat al lang gedaan, ik heb geen cd noch boekje van mijn dlink en dat van die mac adressen lijkt me te ingewikkeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit krijg ik dus constant te zien als ik aan het surfen ben, je moet maar eens proberen van online te bankieren op die manier , of proberen van je budget online bij te houden, telkens je iets nieuws moet invoeren lukt het niet, de enige moment dat ik eigenlijk online iets kan doen is 's nachts, kan er mij aub iemand vertellen hoe ik in godsnaam mijn kanaal kan veranderen of de frequentie of hoe dat ook mag noemen ?

post-5744-1417703860,5247_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.