Ga naar inhoud

Laptop toevoegen aan bestaand netwerk

peecee

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb een probleempje. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Ik heb twee computers op een netwerk draaien. Op de ene computer met de netwerkkaart draait Windows XP. op de andere draait Windows ME. Het loopt via een draadloze router (Belkin, type F5D6231-4). Alles werkt perfect. Nu heb ik een laptop gekocht, een Acer Aspire 9305AWSMi met Windows Vista.

Ik lukt mij niet hem toe te voegen aan mijn netwerk. Wat heb ik gedaan ?

Op de comp. met netwerkkaart heb ik mijn MAC-adres opgevraagd (uitvoeren, cmd, ipconfig/all). Vervolgens heb ik mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de router en in de adresbalk 192.168.2.1 ingetikt. Je komt dan in het inlogscherm van de router. Daar klik ik in het linker rijtje op MAC-adres en tik daar het adres in wat ik dus via de comp. met netwerkkaart heb opgevraagd. Vervolgens klik ik op 'apply' en zou de verbinding tot stand moeten zijn gekomen. Nee dus! Wat doe ik fout ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

u zou ook eens kunnen proberen om via het normale netwerk wizzard een netwerk aan te maken.

start--> comfiguratiescherm--> netwerk en internet-->netwerkcentrum--> en dan in het linkervak draadloze netwerken beheren.

als het niet lukt laat het dan even horen

veel succes

groeten

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

u zou ook eens kunnen proberen om via het normale netwerk wizzard een netwerk aan te maken.

start--> comfiguratiescherm--> netwerk en internet-->netwerkcentrum--> en dan in het linkervak draadloze netwerken beheren.

als het niet lukt laat het dan even horen

veel succes

groeten

yannick

Hallo,

Ik krijg nu drie netwerken te zien die ik kan weergeven en aanpassen. Dit zijn de belkin54g, default en NETGEAR. Allen onbeveiligd en type:alle ondersteunde netwerken. Bij de belkin54g geeft hij aan '' Automatisch verbinding maken'' en bij de anderen ''handmatig verbinding maken''.

Maar nog steeds geen internetverbinding.

Misschien nog een andere mogelijkheid ?

In ieder geval alvast bedankt.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Internet & netwerk - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.