Ga naar inhoud

draadloos netwerk: probleem met toevoegen laptop

Klaas122

Aanbevolen berichten

Dag,

Hier thuis hebben we een draadloos netwerk, maar daar geraak je niet op door bij netwerkverbindingen te gaan en het paswoord van onze verbinding in te toetsen.

Het draadloos netwerk wordt 'beheert' door een vaste computer waar de router mee verbonden is.

Op deze computer beslis je dus welke andere computers tot dit netwerk toegang krijgen.

Nu is mijn zeer eenvoudige vraag, hoe voeg ik mijn pasgekochte laptop aan dit netwerk toe?

Ik zocht al op internet maar vond niets bruikbaars (misschien ook omdat ik de benamingen voor dit soort netwerken niet weet).

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk eens na of in de router de MAC-filter geactiveerd is voor draadloze verbinding. Als dit zo is, moet je het mac-adres van de nieuwe laptop toevoegen aan de lijst.

Verbind de nieuwe laptop eens via een draad aan de router. Kan je dan op het netwerk en op internet?

Welke router gebruik je?

Een D-link wireless adsl2+ router, type: DSL-G624T

Neen, dat lukt ook niet: er staat dat de toegang tot verbinden geweigerd is door het netwerk.

Hoe voeg ik het mac adres toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,

ga naar start

Klik op uitvoeren (zoekopdracht bij vista)

typ cmd

typ ipconfig /all

Je moet nu wel scrollen.

bij lan-draadloos moet je de fysieke adres nemen zoals 00 75 23 56 58

schrijf dat op.

Nul is 0 met een streep door.

Ga nu eender welke computer die verbonden is met internet dus ook de draadloos computer en typ 192.168.1.1

Bij wireless moet je dan de mac adres invullen en niet bij dhcp want dat de IP adres van de router. (Waarschijnlijk staat die bij geavanceerd)

Moest je niet binnen kunnen in de router dan typ je 192.168.1.8 en verandert de dhcp in 192.168.1.1

Dus niet dit:

Op deze computer beslis je dus welke andere computers tot dit netwerk toegang krijgen.

Nee, alle computer die verbonden is met de router kan in de router met 192.168.1.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat het een wireless mac adres is en geen lan

Ik heb wel uw mac adres getest op mijn router en die is blijkbaar correct.

Hebt je ook geprobeerd zonder tussen streep dus 00-75 maar dan 0075

Anders moet je router de type en merk opgeven die u aan de onderkant ziet en dan zal ik eens kijken.

Ik vermoed dat je adsl hebt van Belgacom.

Nog iets: sommige laptop moet je op een knopje drukken om de internet te forwarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een D-link wireless adsl2+ router, type: DSL-G624T

Dat knopje op de laptop ligt aan.

Ja ben zeker dat het mac is, ook zonder streepjes al geprobeerd maar gaat ook niet...

Het rare is dat het gwn is alsof ik op niets klik, als ik op de 'add' knop klik, hij wordt gewoon niet ingedrukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo staat het letterlijk

Configure Wireless Access Control

To create a list of MAC addresses that are banned or allowed association with the wireless access point:

1. Click in the Enable Access List option box to select it.

2. Select the action to perform on the MAC address to be specified. Choose to Allow or Deny association.

3. Type in the MAC Address in the entry field provided.

4. Click the Add button to add the MAC address to the list. The MAC address will appear listed in the table below.

5. After compiling the list of MAC addresses as desired, click the Apply button to enforce access control for the MAC addresses in the list.

To remove any MAC address from the list, click the radio button in the left column of the list for the MAC address to be removed and click the Apply button.

Je kunt dat niet?

Hebt je misschien probleem met internet explorer zelf?

Hebt je in de windows de draadloos internet goed ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is dus eindelijk gelukt dat mac adres aan de lijst toe te voegen.

Ik gebruikte firefox ipv IE, wist niet dat dat een verschil maakte...

Nu, staan we alweer voor een volgend probleem, het lukt nog steeds niet...

Mijn juiste mac adres staat nu nochtans in de lijst van computers die toegang hebben tot het netwerk, maar als ik probeer verbinding te maken met ons netwerk krijg ik nog steeds de foutmelding dat mij de toegang is geweigerd...

Ik veronderstel dat het met iets van instellingen te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.