Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe pc, welke is beter?

eeffie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Mijn moeder is zich aan het orienteren voor een nieuwe pc, die van haar (zeer oude en giagntisch trage) is gecrasht...er is geen beter moment om een nieuwe te kopen! Ze is bij een winkel geweest bij haar in het dorp en heeft 2 aanbiedingen meegekregen. In haar geval lijkt het me een prima idee om de pc bij een winkel te kopen, die ook als helpdesk kan functioneren.

Maar wat zijn de verschillen tussen de systemen en de voor- en nadelen als je ze tegen elkaar afzet? Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Ze gebruikt hem met name voor internet, documenten en fotos (opslag). Eigenlijk vrij simpel en niets bijzonders.

De eerste:

XXODD XCA 103 complete set met 19inch scherm, toetsenbord en muis

Systeemkast ATX XXODD SKII/371 MidiTwr Black 400 watt voeding

Processor AMD Athlon 64 LEI 640 processor

Moederbord MSI K9N-L

VGA kaart nVIDIA shared VGA 512 MB

Geheugen 1GB DDR 667MHz geheugen

Harddisk 320GB Hitachi 7200rpm S ATA harde schijf

DVD-(RE) DVD +/- brander

OS microsoft Windows XP SP3

De tweede:

Instapsysteem alleen computerkast met inhoud

Systeemkast ATX XXODD PC 373 NicroATX Black 400 watt voeding

Processor Intel Pentium Dual Core E5200 Processor

Moederbord MSI P6NGM-L

VGA kaart nVIDIA shared VGA

Geheugen 2GB DDR2 667MHz geheugen

Harddisk 320GB Hitachi 7200rpm S-ATA harde schijf

DVD-(RE) DVD +/- brander

OS microsoft Windows XP SP3

Extra in / uit D-sub 6x USB2.0 LAN audio in/uit

Hopelijk kunnen jullie bovenstaande een beetje vergelijken met name op hardware-gebied, dat zou super zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betaal je ongeveer voor die twee pc's?

Anders kan je volgens mij een veel beter systeem laten samenstellen.

Nu vind ik het wat "zwakjes" maar als ik moest kiezen ga ik voor de tweede.

Voor 500 euro of iets meer heb je al een snelle pc, toch meer als genoeg voor internet en dergelijke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee wat ze voor deze systemen gaaat betalen, maar ze heeft haar mind nu geset op deze winkel en systemen, al hoor ik graag wat er dan ontbreekt. Het zijn natuurlijk standaardpakketten, die uitgebreid kunnen worden. Het gaat overigens zeker niet om het geld, das niet de kwestie. En ze wil perse bij die winkel kopen vanwege service in dorp etc, best begrijpelijk voor iemand van 60+.

Aaron, waarom zou je voor de 2e gaan en wat zou je eventueel vervangen in het 2e pakket als je dat zou kunnen wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso moet het ram geheugen omhoog, 2 gb en 1GB is veel te weinig voor nu.

Het beste is 4GB wat zo'n 40-50 euro kost.

Voor de rest is het een mooi systeem voor 500-600 euro maar meer zou ik er niet aan uitgeven.

Kan je misschien de naam van die winkel geven? Misschien dat ik daar iets leuks kan uitzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.