Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen upgrade ??

kalalumba

Aanbevolen berichten

Nu lees ik zonet in het tijdschrift van Computer easy, het volgend artikkel voor de maand September 09.

Op 2 Oktober ligt het nieuwe besturingssysteem W7 in de schappen.Microsoft moet van de EU een versie uitbrengen zonder Internet Explorer.In Europa wordt geen upgradeversie van W7 uitgebracht, omdat het technisch niet mogelijk is om Windows Vista met IE op te waarderen naar W7 zonder IE.De prijzen voor W7 beginnen vanaf 119 euro.

Zijn ze daar bij Microsoft soms aan het zwanzen of gaan ze hun eigen bedrijf nekken.

Dan zullen de Vista gebruikers zeker niet mee gaan lachen, ik al blij dat ik een Apple heb, maar bezit nog wel een goede krachtige laptop van HP met Vista erop die ik wil upgraden naar W7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer simpel om al je bestanden en programma's van Vista naar 7 te verplaatsen met windows easy transfer, ook steken ze IE niet automatisch in 7 dankzij de anti-trust aanklacht van jaren geleden, ze kunnen moeilijk elke browser er in stoppen dus doen ze het maar zo, het is nog steeds simpel om alles over te zetten, een beetje zoekwerk mogen we nog steeds doen.

Zelf ben ik zeer tevreden met windows 7 (RC1), niets te klagen en ik zal deze tool waarschijnlijk moeten gebruiken omdat er geen upgrade functie is van RC1 naar de retail versie (dacht ik).

Zo moeilijk is het niet, gewoon moeite doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer simpel om al je bestanden en programma's van Vista naar 7 te verplaatsen met windows easy transfer, ook steken ze IE niet automatisch in 7 dankzij de anti-trust aanklacht van jaren geleden, ze kunnen moeilijk elke browser er in stoppen dus doen ze het maar zo, het is nog steeds simpel om alles over te zetten, een beetje zoekwerk mogen we nog steeds doen.

Zelf ben ik zeer tevreden met windows 7 (RC1), niets te klagen en ik zal deze tool waarschijnlijk moeten gebruiken omdat er geen upgrade functie is van RC1 naar de retail versie (dacht ik).

Zo moeilijk is het niet, gewoon moeite doen.

We mogen weer zoekwerk doen, ik denk om mijn laptop buiten te schotten en een laptop van Apple extra bij aan te schaffen, ik kan mijn alleen maar verbeteren. Spellen spelen doe ik niet meer en met mijn iMac ben ik al zeeeer tevreden, al keur ik Windows niet af hoor. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou pas oordelen als de Windows 7 difinitief te verkrijgen is want dan zullen de laatste afgewerking gedaan zijn.

Op basis van huidige Windows 7 zal het flink verbeteren maar of vele ook dit goed zullen vinden zullen we moeten afwachten.

Het probleem van niet overzichtelijkheid van de mappen voor de gewone pc gebruiker zal ik een minpunt vinden en dit ook in Windows 7

Ik hoop dat Microsoft al die snelkoppeling van sommige mappen weg doet want als je erop klik dan kan je soms niet binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou pas oordelen als de Windows 7 difinitief te verkrijgen is want dan zullen de laatste afgewerking gedaan zijn.

Op basis van huidige Windows 7 zal het flink verbeteren maar of vele ook dit goed zullen vinden zullen we moeten afwachten.

Het probleem van niet overzichtelijkheid van de mappen voor de gewone pc gebruiker zal ik een minpunt vinden en dit ook in Windows 7

Ik hoop dat Microsoft al die snelkoppeling van sommige mappen weg doet want als je erop klik dan kan je soms niet binnen.

Inderdaad de overzichtelijkheid van Windows 7 zal ook te wensen overlaten, het is en blijft gewoonweg een zeer slordige boel waar de mensen nog dikwijls hun weg niet in terug kunnen vinden t.ov. het besturing van het OS X Leopard en Snow Leopard dat meer gebruiksvriendelijker is en veel minder rommellig is wat ik nu ervaar naar de overstap naar een iMac, ik vind het veel overzichterlijker en gebruiksvriendelijker en nog sneller en dit is niet voor te stoefen. Gewoon mijn ervaring, een ander denkt daar messchien weer anders over. Voor mijn geen Windows meer dat er andere vervangingen moesten gebeuren van aankopen dan wordt het enkel nog Apple. ;-)

post-2413-1417703862,5446_thumb.jpg

post-2413-1417703862,569_thumb.jpg

post-2413-1417703862,5913_thumb.jpg

post-2413-1417703862,6092_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger moet je Windows hebben voor sommige zaken.

Maar tegenwoordig houden ze steeds meer rekening met andere besturingsytemen.

Als je geen games speelt dan is uw besturingsyteem een goede versie.

Maar ik ben voor sommige zaken toch verplicht om Windows te hebben.

Anderzijds kan ik ook dit vaststellen:

De nieuwe besturingsyteem van iMac is op intel processor gebasseerd.

Dus kan je iMac ook op andere computers installeren.

Maar wat stellen we dan vast: Geen drivers beschikbaar.

Dus doet Apple in principe hetzelfde: bijna verplicht om iMac te kopen die toch wel aan de dure kant is tenzij ik me vergist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger moet je Windows hebben voor sommige zaken.

Maar tegenwoordig houden ze steeds meer rekening met andere besturingsytemen.

Als je geen games speelt dan is uw besturingsyteem een goede versie.

Maar ik ben voor sommige zaken toch verplicht om Windows te hebben.

Anderzijds kan ik ook dit vaststellen:

De nieuwe besturingsyteem van iMac is op intel processor gebasseerd.

Dus kan je iMac ook op andere computers installeren.

Maar wat stellen we dan vast: Geen drivers beschikbaar.

Dus doet Apple in principe hetzelfde: bijna verplicht om iMac te kopen die toch wel aan de dure kant is tenzij ik me vergist.

Apple is vast niet te duur, velen laten hun afschrikken en de prijzen zijn ook al wat aan het zakken. Maar denk er wel aan met Apple kan je toch ook alle kanten uit, je kan toch Windows naast hun besturing installeren zonder probleem en alles wat je niet kan in Apple kan dan gewoon op Windows installeren 2 besturingen op 1 machine toch gemakkelijk. En trouwens Mac moet zeker niet onderdoen voor Windows hoor. Wat ik vroeger deed op Windows doe ik nu ook op mijn Mac en heb er heus geen spijt van. :-)

Het ene en het andere wat ik heb ontdekt met mijn Mac is dat ik minder geheugen nodig heb en toch snel blijf werken en nog eens stabieler, sneller opstart en sneller afsluiten enz...... ;-) En daarop moet ik geen hele hoop bla bla bla te installeren voor al die veiligheid en snelheid te garanderen, zoals ccleaner en register opruimers en nog wat spyware programma's en niet meer defragmenteren, ho dit is zo zalig dat dit vervalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 is echt een verademing vind ik hoor! Veel mensen die het nog niet helemaal onder de knie hebben maar ik vind het echt leuk werken.

Helemaal niks slordigs of onduidelijk het werkt gewoon hoe het moet werken.

En ik vind zeker geen Microsoft fanboy, maar Windows is wel het os dat ik het prettigst vind werken.

En niet omdat ik geen ervaring heb met Linux, ik draai Fedora al heel lang op mijn laptop. Omdat dit lekker licht is en genoeg is wat ik op een laptop doe.

Maar ik wil meer, ik wil kunnen gamen ik wil dat een programma installeren makkelijk gaat. Veel makkelijker dan in Windows kan het niet hoor.

En Nelie Kroes heeft iets tegen grote bedrijven. Mac verkoopt hun Safari ook bij hun computers. Dan ben je al helemaal gedaan.

Je kan het gewoon zien als iets dat bij het os hoort, ik vind die boetes zwaar overdreven en wij boete er alleen voor.

En een goed onderhouden Windows installatie werkt veel sneller dan een Apple hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 is echt een verademing vind ik hoor! Veel mensen die het nog niet helemaal onder de knie hebben maar ik vind het echt leuk werken.

Helemaal niks slordigs of onduidelijk het werkt gewoon hoe het moet werken.

En ik vind zeker geen Microsoft fanboy, maar Windows is wel het os dat ik het prettigst vind werken.

En niet omdat ik geen ervaring heb met Linux, ik draai Fedora al heel lang op mijn laptop. Omdat dit lekker licht is en genoeg is wat ik op een laptop doe.

Maar ik wil meer, ik wil kunnen gamen ik wil dat een programma installeren makkelijk gaat. Veel makkelijker dan in Windows kan het niet hoor.

En Nelie Kroes heeft iets tegen grote bedrijven. Mac verkoopt hun Safari ook bij hun computers. Dan ben je al helemaal gedaan.

Je kan het gewoon zien als iets dat bij het os hoort, ik vind die boetes zwaar overdreven en wij boete er alleen voor.

En een goed onderhouden Windows installatie werkt veel sneller dan een Apple hoor.

Helemaal niet mee eens, Software verwijderen en installeren op Windows is een echte ware klucht. Gemakkelijk voor een hoop rotzooi binnen te halen en dan gezwegen voor het verwijderen van programma's er blijft dikwijls een hele troep achter in het register en dan weer register cleaner gebruiken en nadien nog sporen nalaten, ik ben niet de eige die dit ervaar hoor. Ik heb ook jaren met Windows gewerkt vanaf Windows 98 SE

Over de snelheid en goede onderhoud van Windows grote twijfels, je moet het toch wel eens defragmenteren en een goed programma gebruiken om rotzooi te verwijderen zoals Ccleaner, wees nu eerlijk het is toch waar. Zonder onderhoud van Windows zou je snel problemen ondervinden, waarbij je bij een Mac veel minder zorgen hoeft te maken voor onderhoud en het blijft lekker soepel draaien.

Mijn Apple werkt sneller dan die i7 920 Intel die mijn zus nu heeft, ik vindt mijn programma's rechstreeks terug om mijn bureaublad en openen razend snel, naargelang de processor veel lichter is en maar een duel core 2 is t.o.v. i7 920 dat een veel hogere processor kracht heeft. Voor het gamen is Windows beter dat geef ik zeker toe, maar gamen is niets voor mijn. Laat Windows 7 een snelheidswinst maken althans er personen bij zijn die geen verschil merken met Vista of maar een klein beetje. De ene werkt graag met W7 de andere met XP enz.. Ik heb goede en fantastische ervaringen met Apple, ieder zijn keusje xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Aaronk1 zegt ga ik ook akkoord.

Wat Nelie Kroes doet is geen verstandig oplossing doch wat Microsoft voorstelt vind ik wel een verstandige oplossing. Zet in Windows 7 alle browsers en laat de mensen de keuze geven. Maar anderzijds werkt Linux ook in principe op die manier en toch is het dan weer een moeilijke keuze voor welke programma of browser kies ik.

Beste zou zijn dat een besturingsysteem naakt word geinstalleerd met een keuze als browser.

Ziet besturingsysteem dat er geen programma is voor een bepaalde doel aanwezig is dan zou die dan de zijne kunnen voorstellen en bij goedkeuring ook installeren.

Dat zou het beste zijn. Niet meer installeren dan nodig is.

Met Kalalumba ben ik niet eens.

Want als er heel veel programma's waren voor Mac dan zal die hetzelfde probleem hebben als Windows. Dus ook rommel.

Het probleem zit niet in Mac of Windows zelf maar aan degene die dat allemaal installeert.

En als er veel Mac's zijn zal zullen de hackers dan ook voor Mac virussen maken en dan wordt het misschien nog erger dan Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.