Ga naar inhoud

[OPGELOST] WORD 2007/ foutmelding bij opstart: functie bevat macro's

valuc

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd verschijnt er een foutmelding als ik word 2007 opstart: "De functie die u probeert uit te voeren, bevat macro's of inhoud waarvoor macro-ondersteuning vereist is....... Dan moet ik enkele malen op "OK" klikken alvorens ik met Word kan beginnen. Is er een slimmerik onder jullie die een oplossing kan bieden aan dit probleem. Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de macro beveiliging in de instelling verlagen.

Standaard wordt die met extra beveiliging geinstalleerd.

Start

Klik op linker bovenhoek op de ronde geel / rood circeltje.

Klik rechts onderaan het vakje op Optie voor Word

Dan links op vertrouwingscentrum

Dan rechts op instelling voor vertrouwingscentrum

Bovenaan op Alle macro uitschakelen met melding. (tweede boven)

Klik ok en nogs OK

Sluit Word.

Start Word weer op en dan krijgt je die melding niet meer.

Zo moet je ook doen voor Excel enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de macro beveiliging in de instelling verlagen.

Standaard wordt die met extra beveiliging geinstalleerd.

Start

Klik op linker bovenhoek op de ronde geel / rood circeltje.

Klik rechts onderaan het vakje op Optie voor Word

Dan links op vertrouwingscentrum

Dan rechts op instelling voor vertrouwingscentrum

Bovenaan op Alle macro uitschakelen met melding. (tweede boven)

Klik ok en nogs OK

Sluit Word.

Start Word weer op en dan krijgt je die melding niet meer.

Zo moet je ook doen voor Excel enz.

Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Zo'n snelle reactie had ik niet verwacht.

Voor ik de vraag op jullie site zette, had ik al enige acties ondernomen.

Vooreerst gelezen wat de foutmelding me vertelde en dan had ik de macro beveiliging al verlaagd. Maar zonder gunstig resultaat. Vervolgens heb ik het tabblad "ontwikkelaars" geactiveerd en proberen te achterhalen welke macro de oorzaak is, maar er zijn geen macro's terug te vinden. Ik heb een officiële word-versie met bijbehorende CD. De herstelfunctie office 2007 hielp ook niet. Dan heb ik "word" verwijderd en er weer opgezet. Maar dit bracht ook geen soelaas. Vermoedelijk blijft er toch nog wat achter van de vorige installatie.

De foutmelding komt reeds voordat een document geopend wordt. Daarom vind ik het raar dat er al iets over een macro gevraagd wordt. Gewoon "word" opstarten met een leeg blad en de foutmelding verschijnt. Na enkele malen op "ok" klikken werkt de tekstverwerker normaal. Maar toch is het lastig en zou ik graag dit probleem oplossen.

Alle raad is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of dit kan:

Ga naar Visual Basic Editor (EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR óf ALT-F11)

Het zou kunnen dat er ergens nog een code voor macro bij zit.

Bedankt "Stegi":top:. Het is opgelost, dankzij jouw tip!!!!!"Visual Basic for Applications was niet geïnstalleerd. Vandaar die foutmelding.

In 't lang en in 't breed: Ik heb een Microsoft Office Enterprice 2007. Die werkt niet met dat "extra"-menu. Je moet eerst het tabblad "ontwikkelaars" actief maken, want standaard wordt het niet weergegeven(Klik op de Microsoft Office-knop en klik vervolgens op "Opties voor programmanaam", waarbij programmanaam de naam is van het programma waarin u werkt, zoals bijvoorbeeld "Opties voor Word" en klik op Populair en schakel het selectievakje Tabblad Ontwikkelaars op het lint weergeven in.) Bij tabblad ontwikkelaars vind je dan het icoontje "Visual Basic". Bij het aanklikken ervan verscheen bij mij dezelfde foutmelding als bij de opstart van "Word". Dus: "De functie die u probeert uit te voeren, bevat macro's of inhoud waarvoor macro-ondersteuning vereist is....... " Dat deed het vermoeden rijzen dat de macro-ondersteuning niet in orde was. Dit werd bevestigd door te proberen om een macro op te nemen. Dan verscheen dezelfde foutmelding. Door de office CD nog eens te runnen bleek dan dat de "gedeelde onderdelen van office" niet geïnstalleerd waren. Ik installeer altijd selectief, wegens mijn verouderde computer. Door de onderdelen: "Visual Basic for Applications" en "digital certificaat voor VBA-projecten" (dit laatste is misschien niet nodig?) te installeren, was het probleem van de baan.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan. In alle geval is mijn probleem hier mee opgelost!!!!!! Thanks Stegisoft!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.