Ga naar inhoud

pc problemen - kan XP niet installeren

michaeltheone

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb problemen met mijn pc, sloot gisteravond me pc af zonder problemen. Start vanmorgen op en kwam maar tot de laad scherm van XP en toen liep de pc vast na rebooten dan de pc bleef zelfde vast lopen.

Heb paar keer via de Veilige modus de systeem hersteld mocht niet baten. heb hardeschijf leeggemaakt via ander pc en geprobeerd opnieuw te installeren mocht ook niet baten bij de blauwe laad scherm van de XP installatie nadat die dingen heeft geladen komt het tot zwart scherm met links in beeld balkje knipperend en verder niets.

had al nieuwe hardeschijf een SATA aangeschaft wellicht dan wel goed is maar dan ook zelfde verhaal na blauwe laad scherm zwart beeld en dan balkje knipperend.

heb een zwager (computer techneut) al geinformeerd wat probleem kan zijn weet het ook niet. had verder een computerzaakvoor hulp gevraagt wat probleem kan zijn weten het ook niet.

De onderdelen in de pc zijn pas 2-3 maanden oud hardeschijf wat langer maar nooit problemen mee gehad.

wordt beetje hopeloos van hele dag googlen om probleem te vinden kan niks over vinden en de pc zelf kom ook geen meter mee vooruit.

Weten jullie misschien wat probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op.

Klik op F1 of F2 of DEL om naar de bios te gaan.

Kijk daar hoe warm de processor is.

Kijk ook of de geheugen wordt herkend.

Hallo,

heb even gedaan wat u zei, de temperatuur van de processor is normaal temperatuur.

heb 4GB werkgeheugen in de pc en de bios geeft gewoon aan dat er 4GB beschikkbaar is dat zal de probleem niet kunnen zijn waarom ik XP niet kan installeren op me oude hardeschijf en de nieuwe SATA schijf die vandaag nieuw heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in principe wel 4GB hebben, alleen heb je misschien een 32 bit besturingssysteem?

Deze kan maximaal overweg met 3.25GB oid, ook nemen andere dingen zoals het BIOS/IGP geheugen in beslag waardoor de volledige 4GB niet gebruik kan worden.

Als je 4GB steekt is het geen probleem, ze garanderen alleen niet dat je van alle 4GB gebruik kan maken.

Ik denk eerder dat er een ram latje kapot is. Kan je er eentje uithalen en dan verder installeren?

Zonee, moet je het andere latje nr 2 erin laten, en die andere eruit.

Opstarten met 2GB ram dus, sommige oudere XP en zelfs Vista installaties maken daar problemen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.