Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een dekstop (de kast zelf dus) straalt elektromagnetische straling uit.

De kast van de pc werkt als een kooi van Faraday,daarom kan het schadelijk zijn om je pc buiten de kast te bouwen.

Omdat er dan vanalle stralingen aan je moederbord zouden kunnen komen...

Dit verkort de levensduur maar hoeveel is niet bekend, het gaat zeker niet over jaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een oude crt scherm nog gebruikt dan geeft die straling doch niet gevaarlijk.

Als je met de blote arm over de scherm zonder te raken dan voelt je dat.

Bij de moderne LCD schermen is dat een pak minder.

Ok. merci

---------- Post toegevoegd om 10:40 ---------- Vorige post was om 10:35 ----------

Een dekstop (de kast zelf dus) straalt elektromagnetische straling uit.

De kast van de pc werkt als een kooi van Faraday,daarom kan het schadelijk zijn om je pc buiten de kast te bouwen.

Omdat er dan vanalle stralingen aan je moederbord zouden kunnen komen...

Dit verkort de levensduur maar hoeveel is niet bekend, het gaat zeker niet over jaren...

Ik vraag mij af of dat iets te maken heeft met mijn vermoeidheid. Als ik voor mijn pc kruip dan wordt ik vrij vlug moe. Dit kan zelf uitputtend werken.

Ik voel mij zelf al minder goed na amper een kleine 10 min. Ik word er zelf uitgeput van als ik langere tijd achter de pc zit. Dat moet daarom niet eens meer dan een uur zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone desktop pc bestaat uit een computerbehuizing en beeldscherm.

Nu de beeldscherm:

Als je een platte scherm hebt dan geeft die heel weinig straling.

Hebt je geen platte scherm dan hebt je een oude scherm en die geven meer straling af.

Nu de computer behuizing zelf:

Misschien is Aaronk1 niet zo duidelijk voor u maar hij heeft wel gelijk.

Als je de computer opstart dan start u voeding, moederbord, videokaart enz ook op.

Die produceren allemaal warmte maar ook wrijving.

Door de wrijving in combinatie van warmte geeft dat straling af.

Wat is straling in dit geval:

Dat is niks anders dan statische elektriciteit.

Dit geldt voor alles.

Bijvoorbeeld: je hebt een wollen trui en als je over de wol met de hand hard wrijft dan voel je statisch elektriciteit.

Alles wat wrijft in combinatie van warmte geeft statische elektriciteit af zoals wasmachine, auto enz.

Is straling gevaarlijk?

Dat is een heel moeilijk vraag want niemand weet dat. De ene geleerde zegt van wel en de andere niet. Daar zijn ze tientallen jaren mee bezig.

Nu is het wel zo dat de ene mens veel gevoeliger is voor statische elektriciteit.

Een bekend voorbeeld is dit: je raakt een auto en plots voelt je een stroomstoot.

In dit geval ben je heel gevoelig voor statische elektriciteit.

Kan men dan niks doen?

Jawel hoor en dat doen ze ook.

Een voorbeeld:

Een computerkast geeft statische elektriciteit.

Daarom moet een computerkast minimaal uit geleid materiaal vervaardig worden zodat de grootste deel van de statische stroom geaard weg kan. Zoals je ziet is uw stopcontact geaard. Maar ook andere materiaal kunnen helpen zoals de voorkant van sommige computerkasten die van PVC bestaat. PVC houd statische elektriciteit tegen.

Daarom moet men zeker voor gevoelige mensen alles aarden.

In verband met uw vermoeidheid als je voor de computer zit.

Op de beeldscherm ziet je een beeld.

Maar om een bepaalde tijd verandert de beeld. (Refreshen)

De oude beeldschermen refreshen veel langzamer dan de moderne beeldschermen.

Bij sommige flikkeren de beelden.

Het is dat flikkeren dat uw ogen vermoeid.

Dit kan je een deel verhelpen door een beeldscherm te kopen met zeer lage responstijd.

Tegenwoordig is de responstijd van de beeldscherm tussen 2 ms en 25 ms.

Het beste is om een beeldscherm te kopen tussen 2 ms en 5 ms.

Ms = Milliseconden. (1 duizendste van een seconde)

Straling kunnen ook de mens vermoeien maar dat is eerder beperkt bij computers. Door de straling worden de hersenen warmer en dat kan vermoeidheid veroorzaken bij zeer gevoelige mensen.

Maar ook de lichtsterkte van uw beeldscherm kan vermoeidheid veroorzaken.

Dit kan u oplossen door de lichtsterkste van uw beeldscherm te verlagen zodat uw beeldscherm wat donkerder is.

Maar je mag ook de oogarts niet vergeten.

Het kan ook zijn dat je een leesbril moet gebruiken als je voor een scherm zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die ms is waar, maar het verschil tussen 2 - 5 - 8 is miniem, ik denk niet dat veel mensen een TFT zien flitsen.

Ook moet je uitkijken bij het beeldscherm dat de kleuren niet flets zijn, als ik bijvoorbeeld op mijn laptop zit (Acer) welke een glossy scherm heeft met heel fletse kleuren dan krijg ik hoofdpijn.

Maar met mijn Samsung T220 kan ik uuuren erachter zitten zonder nog maar ergens last van te krijgen. Je moet vooral een goed scherm hebben!

Schermen die ik dan niet aanraad zijn die van HP (zijn goede schermen) en Acer en sommige modellen van Philips. Welke ik dan wel zeer goed vind is Samsung en LG.

De hlederheid mag niet te hoog maar ook niet te laag staan!

Als je moeite moet doen om letters te lezen is ook helemaal niet gezond!

Toetsenbord en muis kunnen ook voor vermoeiheid. Als je met je pols de hele tijd op de rand van de bureau gaat, dan sluit de bloedstroom af.

Goede muis en toetsenbord zijn ook zeker aangeraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die ms is waar, maar het verschil tussen 2 - 5 - 8 is miniem, ik denk niet dat veel mensen een TFT zien flitsen.

Ook moet je uitkijken bij het beeldscherm dat de kleuren niet flets zijn, als ik bijvoorbeeld op mijn laptop zit (Acer) welke een glossy scherm heeft met heel fletse kleuren dan krijg ik hoofdpijn.

Maar met mijn Samsung T220 kan ik uuuren erachter zitten zonder nog maar ergens last van te krijgen. Je moet vooral een goed scherm hebben!

Schermen die ik dan niet aanraad zijn die van HP (zijn goede schermen) en Acer en sommige modellen van Philips. Welke ik dan wel zeer goed vind is Samsung en LG.

De hlederheid mag niet te hoog maar ook niet te laag staan!

Als je moeite moet doen om letters te lezen is ook helemaal niet gezond!

Toetsenbord en muis kunnen ook voor vermoeiheid. Als je met je pols de hele tijd op de rand van de bureau gaat, dan sluit de bloedstroom af.

Goede muis en toetsenbord zijn ook zeker aangeraden!

Ahzo.

Maar kan dat ook zijn omdat de een persoon gevoeliger is dan de andere.

Ik bedoel daarmee dat het daarom niets te maken heeft met statische elelectriciteit en of al of niet goed staan van het scherm maar er toch gewoon moe van wordt van mss die pc onbewust te horen draaien en contstant naar dat ene scherpke zitten te kijken. En u dan eventueel wat opjaagen. (daarom dat nog niet eens) Dat het u niet af gaat. Dat je echt uitput graakt.

Als mijn pa mijn kamer binnen stapt zegt hij regelmatig dat mijn wezen (gezicht) er weer naar staat. Ik voel mij dan ook wel uiteput. Ik zie er dan soms al uit als een levende zombie! En aan mijn ogen is niets mis. De oogarts zei dat alles nog perfect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.