Ga naar inhoud

Nieuwe router --> Internet Gateway

Robo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb Telenet draadloos internet met D-link router. Mijn router had het begeven en heb nieuwe router D-link DIR615 gekocht.

Na heel wat gesukkel met installatie kan ik eindelijk draadloos op internet maar zit nog met een aantal problemen.

- Bij mijn netwerkverbindingen staat er plots volgende verbinding Internet Gateway. Voor zover ik weet heb ik dit niet geïnstalleerd. ALs deze verbinding niet ingeschakeld is kan ik ook niet meer online. Vanwaar komt dit en kan ik dit wegdoen zonder mijn verbinding te verliezen?

- Ik kan niet meer inloggen op de router zelf. Ik geef zoals vermeld in de handleiding 'admin' op en dan geen paswoord. In het begin ging dit maar nu lukt het mij niet meer. Hij geeft aan dat login en paswoord verkeerd zijn. Waarschijnlijk kan ik pas terug inloggen als ik de router reset?

- Bij de handleiding van de router staat er dat er bij een kabelverbinding (Telenet) de optie "Clone MAC Adress" ingeschakeld moet zijn. Hoe doe ik dit? Waarschijnlijk is dit al ingeschakeld want anders zou ik geen verbinding hebben denk ik?

Alvast bedankt voor de support!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gateway is de IP adres van uw router.

Internet gateway dat hebt je zelf geinstalleerd. Waarschijnlijk hebt je internet delen toegevoegd.

Clone MAC Adress: dat moet je niet doen. Dat is voor iets anders. Staat ook Optional (indien nodig wilt dat zeggen)

Om naar uw router te gaan moet je 192.168.0.1 typen in uw browser

Als je nooit in de router ben geweest dan Admin en wachtwoord leeg laten.

Indien je toch een wachtwoord moet ingeven en u weet de wachtwoord niet dan zal u de router moeten resetten zodat die weer in fabriekinstelling staat.

Dan kan u weer inloggen zonder wachtwoord.

Je hebt 2 mogelijkheden om internet te installeren:

1) internet connection setup wizard

2) Manual internet connectie setup

Ik weet niet of je een Nederlandse handleiding hebt maar ik heb een Engelse handleiding. Als je wilt dan zal ik u wel helpen wat je moet invullen want veel dingen moet je niet invullen.

Wilt toch zelf doen dan kies je voor DHCP en al die andere is voor adsl of andere soorten verbinding zoals ISP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor de info.

Mijn internetverbinding en browser werken nog steeds.

Een week geleden heb ik een Playstation 3 gekoppeld aan het draadloos netwerk. De PS3 deed alles zelf. Kan het hierdoor zijn dat die Internet Gateway aangemaakt werd en dat dit dan automatisch ging?

Voorlopig zal ik van de router afblijven gezien alles werkt.

Als ik bij netwerkverbindingen ga kijken dan staat er bij details 'door DHCP toegekend'. Ik veronderstel dat deze 'DHCP' dan ook ingeschakeld is?

Daarnet viel het mij plots op dat deze Internet Gateway bij 'netwerkverbindingen' niet meer vermeld staat. Vreemd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nog Internet Gateway ziet dan dit eens doen.

start

uitvoeren (zoekopdracht bij vista)

typ cmd

typ ipconfig /all (ipconfig spatie /all)

Scroll een beetje beneden bij draadloos lan en maak daar een screen van.

Screen maakt je door op toets Prt Scr te klikken en plakken in een tekenprogramma.

Pas het een beetje aan en upload dat.

Misschien word ik daar wat wijzer van.

Maar normaal gezien is niks aan de hand.

'door DHCP toegekend' is volledig OK.

Je kan uw computer handmatig een IP adres geven ofwel automatisch door DHCP te laten toe kennen. Dat is de meest veiligste. Bij handmatig en zeker bij veel computer bestaat het gevaar dat er een conflict is omdat ergens in het netwerk twee indentieke IP adres is toegekend. Zoiets kan zelfs een volledige netwerk lam leggen.

Dit kan bij DCHP niet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.