Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb eeen vraag inzake de i-processor van intel. deze is de beste processor voor gaming. Kan deze vergeleken worden met de Quad core of de Duo Core ? Ik wil daar mee zeggen de kloksnelheid. de kloksnelheid bij een i processor gaat ook maar tot 3,2 Ghz maar kan deze snelheid vergeleken worden met de andere processoren ? Want bepaalde games vragen een kloksnelheid van 3 ghz maar is voor een i-processor een lagere snelheid toegelaten gezien zijn prestaties of moet ook wel de 3 Ghz gerespecteerd worden ?

Geplaatst:

Je zit een beetje fout met de I serie, zo zeggen ze dat eigenlijk niet.

Jij bedoelt de Core i7 reeks, kan je best gewoon i7 zeggen dan weet iedereen wat je bedoelt ;-)

En een Intel Core i7 is de opvolger van de Core 2 Quads, deze heeft de Nehalem structuur.

De geheugen controller zit nu in de processor en er zijn nog vele veranderingen gedaan.

Ook is er geen dual channel maar triple channel. En de ondersteuning voor DDR3 geheugen.

Qua kloksnelheid liggen ze inderdaad lager, maar de prestaties zijn een stuk beter!

De Core i7 920, de laagste telg van de Core i7 reeks draait op 2.66Ghz, maar verslaagt met gemak de hoogste Intel Core 2 Quad QX9770.

En laten we er ineens AMD erbij halen, die kunnen de i7's al helemaal niet volgen.

Maar binnen een maand of twee komen de Core i5's, deze zijn de mid-end reeks van Intel.

Geplaatst:

Bedankt voor jouw berichtje. Ja ik weet mijn zeven is in mijn PC blijven hangen sorry kan soms voor verwarring zorgen. Bedankt voor de uitleg. Want in de wereld van de processoren nu is het niet altijd duidelijk wat er sneller is en beter en hoe men moet vergelijken. Zoals bij bepaalde programma's staat er meestal verwijzing van minimum processor type intel, maar inzake AMD staat er soms niets vermeld en zeker nu met de i7 welke lager kloksnelheid hebben maar toch krachtiger zijn is het helemaal al in het duister tasten. Want ik mag uit de kenmerken opmaken dat de i7 reeks zoals de i7 920 gerust programma's aankan die een kloksnelheid van 3 Ghz vragen. Ik vind dat de bedrijven die de programma's / spelen uitbrengen hun informatie achteraan wat zouden mogen uitbreiden en updaten naar de nieuwe technologie die te vinden is.

Bedankt voor uw reactie

Eldritch65

Geplaatst:

Die vraag krijgen we héél veel.

Op de achterkant van een game staat er meestal zo "System Requierements" en daar staat 3.0Ghz or higher.

Het slaat dan op een Intel Pentium 4 wat natuurlijk voor trager is dan een Core i7 die op 2.66Ghz loopt.

Je kan qua kloksnelheid niet met elkaar vergelijken, je moet benchmarks opzoeken, meer kan je niet doen.

Of een vraag stellen hier op het forum mag natuurlijk ook altijd

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.