Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem met internet/netwerk verbinding 2 PC's


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Thuis hebben wij 2 computers staan. Eentje draait op XP en de andere op Vista. Toen ik mijn computer (Vista) aan heb geschaft, hebben we d.m.v. een router een LAN-internet verbinding aangesloten.

Dit werkte tot 2 weken terug zonder problemen. Echter 2 weken terug hadden we soms plots geen internet meer. Door een harde reset (stekker eruit en 5 min. wachten) toe te passen kregen we de verbinding weer terug.

Het vreemde is nu dat mijn (vista) computer totaal geen internet verbinding heeft en niet meer krijgt door resetten. Terwijl de andere computer (XP) WEL internet heeft/krijgt. Dit terwijl niets aan de instellingen (tenzij dit gebeurt bij resetten) is veranderd. We hebben de router er een keer tussenuit gehaald en de computer direct op de modem aangesloten. En ook hier kreeg alleen de computer met XP een internet verbinding. Wanneer ik de IE browser open krijg ik direct te zien dat de pagina niet beschikbaar is. Kan het aan de kabel naar de VISTA computer liggen?

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

groeten,

Geplaatst:

Het kan aan de kabel zijn maar ik denk van niet.

Je hebt de router gereset zegt je en dan hebt je terug in fabriekinstelling gezet.

Dus denk Vista dat router naam niet meer bestaat.

Bij XP is dat minder het geval.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op netwerkverbinding.

Zie je daar uw router

Zo ja zet het hoger indien deze lager staat en verwijdert de oude.

Geplaatst:

Het probleem is opgelost mede door uw suggesties bedankt daarvoor. Het probleem was dat de computer de DNS niet meer herkende. Na volledig uitschakelen plus wat instellingen terugzetten (m.b.v. bijgeleverde software en manual), is mijn internet verbinding volledig hersteld.

Bedankt voor uw reactie

groeten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.