Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:confused:

Ik heb een publiciteit gezien in de krant bij Lidl :

Externe Harddisk 400 GB met aanduiding "niet geformatteerd" , waarschijnlijk een domme vraag : wat betekend dit ? :rolleyes:

Verder in de publiciteit is er melding "geformatteerd voor Window XP en Windows 2000" !

Dank u op voorhand voor jullie uitleg !

Geplaatst:

niet geformatteerd betekend dat de schijf nog niet klaar is voor gebruik, je moet hem als ware nog een taal* leren.

die andere schijf is geformatteerd voor windows, dat kan dus in 2"talen" fat of ntfs

de niet geformatteerde schijf kan je dus bijvoorbeeld ook een andere taal leren zodat linux er mee kan werken, want zoals u waarschijnlijk wel begrijpt werken concurrerende besturing systemen niet met dezelfde "taal"

als u dus windows hebt kunt u beide schijven gewoon kopen, als u de niet geformatteerde schijf dan op de pc aansluit en u wilt hem openen dan vraagt de pc of u hem wilt formatteren.

het beste kunt u dat dan in het ntfs formaat doen omdat deze verstandiger omgaat met zijn ruimte dan fat(32)

ik hoop u zo voldoende uitleg te hebben gegeven, als het u nog niet helemaal duidelijk is laat het dan even horen.

groeten

yannick

*ik noem het maar even een taal zodat het dan makkelijker te begrijpen is.

Geplaatst:

geen enkel probleem :mrgreen: het zijn immers de bedankjes waar wij het voor doen :D

als u verder nog iets wilt weten kunt u dat altijd vragen natuurlijk.

yannick

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.