Ga naar inhoud

[OPGELOST] ruimteprobleem

MarionL

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

totale grootte 37,2 GB beschikbaar 2,10 GB

XP 2002 SP2 (of3)

Specs. HP dc 5000 SFF (PW016ES) intel®

Pentium 4 CPU 2.40 GHz

Kloksnelheid 2.39 HGz 1.24 GB

uitbreiding gehad DDR 400 1GB

Kom ik er nu met alleen een nieuwe harde schijf of wat moet ik doen?

Gaarne advies

Ik heb veel m.n. foto's

Groet

Marion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst een schijfopruiming.

Open "deze computer", klik met rechter muisknop op de harde schijf en kies onderaan voor "eigenschappen".

Klik nu op de knop "schijfopruiming".

Windows maakt nu een analyse van de harde schijf en zoekt de bestanden die kunnen opgeruimd worden en toont dan een lijstje met het resultaat.

Je kan dan zelf nog bepalen of de bestanden ook echt weg mogen.

Zet vooral een vinkje overal bij "tijdelijke" bestanden en bij de prullenbak.

Zet ook een vinkje bij "oude bestanden comprimeren" en klik dan op OK.

Windows gaat nu alle bestanden verwijderen en de oude bestanden comprimeren.

(Oude bestanden zijn bestanden die reeds meer dan 60 of 90 dagen niet meer gebruikt zijn.) Deze operatie kan even duren.

Nu de vraag over een nieuwe schijf.

Je kan kiezen tussen een interne of een externe schijf.

Externe schijf is het makkelijkst; die zijn plug&play (inpluggen en klaar)

Als de schijf niet overal mee naartoe moet, neem je best eentje met een eigen voeding.

Bij een interne schijf komt heel wat meer kijken.

Je moet dan rekening houden met de aansluitingen voor de voeding en het moederbord (ide of (s)ata), de master-slave instellingen juist zetten, nazien of de voeding sterk genoeg is om een extra schijf aan te hangen en waarschijnlijk nog een paar dingen die ik nu vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke gedaan alleen bij oude bestanden comprimeren stond geen vinkje deze dus aangevinkt

Maar volgens mij pakt hij dat niet want er blijft 58.823 kb staan

diverse malen geprobeerd.

???

---------- Post toegevoegd om 16:55 ---------- Vorige post was om 16:53 ----------

Hoe moet ik dat trouwens zien dat b.v. oude brieven etc. gecomprimeerd worden?

kan ik ze wel gewoon weer aanklikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ze iets trager openen en sluiten (vanwege het comprimeren) maar gecomprimeerde bestanden blijven gewoon bruikbaar.

Je kan bij de mapopties instellen dat dat gecomprimeerde mappen (en bestanden) in een andere kleur moeten weergegeven worden en dan staan die in het blauw in de verkenner.

Open de verkenner en ga naar extra - mapopties. Open de tab "beeld" (view) en blader in het kader tot je de juiste optie hebt en vink deze aan.

Sluiten met OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, meer kunnen we niet doen voor je huidige schijf.

Ik zat in een gelijkaardige situatie en ik heb me een externe harde schijf van 1 TB aangeschaft. Nu heb ik plaats genoeg :-)

Als je advies nodig hebt over externe (of interne) schijven, kan je altijd een discussie openen in de rubriek Hardware algemeen

Als je wil mag je dit onderwerp dan afsluiten door onderaan rechts op deze pagina te klikken op de link Markeer deze vraag als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.