Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte,

misschien een stomme vraag maar, ikzelf eigenaar van een doodgewone desktop computer, ik zou graag mijn computer willen versnellen, ik heb nu een gewone IBM computer met een IBM-merk RAM erin denkik, mijn vraag is nu; Als ik nu een Kingston ram zou kopen van 1GB zou die dan ook werken op mij IBM? of een Dell?

Kort samengevat: als je RAM's koopt, moet het dezelfde merkt zijn als je desktop, of werken alle merken zowatop alle computers zolang het DDR2 blijft?

Geplaatst:

Eerst en vooral moeten we weten over welke moederbord het gaat.

Als je niet weet dan dit doen:

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Geplaatst:

Hierzo dit is nu echt een oude bak, maar die IBM die ik zou willen versnellen was van mijn neef, maar pak nu dat ik deze zou willen versnellen.. Ik zie nu dat deze

"Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)"

is. Welke heb ik dan nodig?

Report.txt

Geplaatst:

Neen, de log die ik gaf van de Dell was expres, ik moet die van een vriend opvoeren maar ik kon gisteren niet geraken aan de logs, maar mijn vraag is gewoon. Stel nu dat ik een Kingston DDR2 Ram heb van 1GB, kan ik die dan op alle computers gebruiken die DDR2 supporten? Het moet niet per se een latje zijn van Dell om op Dell te kunnen ofzo hé? Of IBM latjes voor je IBM computer?

Groeten

Geplaatst:

In principe is het beter om bij Dell computers / laptop onderdelen van Dell te nemen doch niet verplicht:

Dell - Zoeken - Alles op Dell.com

Die van Dell is 400 mhz en volgens de log hebt je een van 512 mb - 266 mhz.

Maar vreemd genoeg zit die in slot2 en niet in slot1

Het kan zijn dat u huidige geheugen in slot1 defect is.

Wat betreft: IBM ben ik bijna zeker dat je IBM producten moet nemen maar dat moet ik nog aan iemand vragen of hij dat weet.

Geplaatst:
In principe is het beter om bij Dell computers / laptop onderdelen van Dell te nemen doch niet verplicht:

Dell - Zoeken - Alles op Dell.com

Die van Dell is 400 mhz en volgens de log hebt je een van 512 mb - 266 mhz.

Maar vreemd genoeg zit die in slot2 en niet in slot1

Het kan zijn dat u huidige geheugen in slot1 defect is.

Wat betreft: IBM ben ik bijna zeker dat je IBM producten moet nemen maar dat moet ik nog aan iemand vragen of hij dat weet.

Ik heb het ondertussen geprobeerd met een oude computer (niet Dell) ik heb er een latje aan toegevoegd van 256 en het werkt perfect, er zitten er 3 verschillende latjes in nu (allemaal DDR SDRAM) dat werkt.

Betreft IBM heb je gelijk denkik, een kennis van mij zei het ook, en ik vroeg het hier voor de zekerheid. :)

Bedankt Stegisoft ^^

Geplaatst:

het beste kies je je geheugen allemaal van de zelfde zo hoog mogelijke snelheid, de snellere latjes zullen namelijk aanpassen aan de langzame latjes.

let alleen wel op dat niet elk moederbord de hoogste snelheden ondersteunt en het in sommige gevallen helemaal niet zal doen, dit is moederbord afhankelijk, dus goed opletten!

ook is het verstandig om een even aantal latjes te vullen, heb je dus ruimte voor 4 stuks, vul er dan 2 of 4 (liefst in de zelfde kleur bankjes) dit verhoogt namelijk de snelheid! (dualchannel draaien) (dit telt enkel niet voor moederborden met de X58 chipset, hier moet je altijd 3 of 6 latjes plaatsen, maar dat is hier niet aan de orde)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.