Ga naar inhoud

Leek zoekt pc

Popje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen, budget 650 euro max. Dat is enkel voor de toren, een scherm heb ik al.

Hij zou moeten gaan dienen als pc voor gewoon gebruik + wat games a la call of duty. Ik wil niet per se alle games op max settings spelen, maar wil wel nog een twee-drietal jaar meekunnen.

Graag wat hulp bij de volgende vragen:

Intel core 2 Duo of Quad core?

welke grafische kaart?

DDR2 of DDR3-ram, wat is het echte verschil, en is dit merkbaar in de praktijk?

Welk moederbord?

Ik heb even op alternate twee pc's samen gesteld:

Intel core 2 Duo E7500 @ 2.93 GHz 3MB L2 (119€) /tel core 2 quad Q8200 @2.33GHz 4mb L2 (129 €

Nvidia GTX 260 896GDDR3 448 bit GPU @ 576 MHz (139€)

Asus P5Q SE plus moederbord (79€) / Asus P5QC (105€)

OCZ StealthXstream 700W voeding (79€)

Cooler Master Centurion 5 case (2 koelers: 1x 80 mm 1x 120 mm) (55€)

HDD 320 GB (45€)

Samsung SH-S222L dvd-brander (25€)

GeiL 4 GB DDR2-1066 kit (75€)/ Geil DIMM 4 GB DDR3-1333 kit (75€)

Totale prijs 1e pc: 616 €, tweede config 652€

Welke van de twee voldoet het meest aan mijn eisen?

Over de graka, is die GTX 260 beter dan een Raedon HD4890 (1024MB GDDR5 256 bit)?

Jullie mogen natuurlijk ook zelf iets voorstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD4890 is beduidend sneller dan een GTX260.

Rond het niveau van een GTX275/GTX285, dus wel een stuk beter!

Als platform zou ik niet meer voor Socket 775 gaan!

Maar eerder voor AM3, zoals dit:

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Als je wat verder spaart heb je een systeem dat wat meer op de toekomst gericht is zoals dit:

http://www.alternate.be/html/tu.html?sc=-465590361

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het wat debiel om te zeggen, maar is amd wel vergelijkbaar qua kwaliteit met Intel? Zelf weet ik dat niet zo goed, maar de lokale pcboer sprak nooit over een amd-processor.

Kheb het even opgezocht, en op PassMark CPU Benchmarks - Common CPU's blijkt dat dat weldegelijk een meer dan goede processor is. Is die handelaar dan een leugenaar?

Voorts, wat bedoel je met een socket 775 is niet toekomstgericht?

Wat dat sparen betreft, ik zou hoogstens wachten tot het einde van het schooljaar, denk je dat er tegen dan qua prijs een noemenswaardig verschil zal zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD processors worden soms gezien als minderwaardig terwijl ze qua kwaliteit even goed zijn als Intel.

AMD is qua prestatie wel minder, maar AMD is voor een goedkopere pc wel veel beter.

Veel handelaars hebben liever Intel, waarom weet ik niet, wel is Intel niet altijd eerlijk geweest, en hebben ze ervoor gezorgd dat producenten geen AMD's zouden verkopen.

Hier op het forum zijn genoeg mensen met AMD's (waaronder ik, en Yannick heeft zelfs verschillende modellen)

En ik heb er nog nooit eentje kapot zien gaan, dus op dat gebied moet je eigenlijk niet twijfelen.

Voor Socket 775 komen geen nieuwe processors, dus als je nu een nieuwe S775 koopt kan je er over een paar maand bijvoorbeeld geen nieuwe kopen.

Terwijl dit bij AM3 hoogstwaarschijnlijk wel gaat gaan, en ook omdat deze met DDR3 werken.

Als je niet per se nu eentje wil hebben kan je voor die "goedkope" gaan, ik denk dat je daar nog steeds heel erg blij mee gaat zijn.

En met games ga je nog goed meekunnen, dus dat ze wel goed.

Als je doorspaart tot je het duurdere systeem kan kopen, heb je wel een stukke betere processor.

De prijzen zullen dan wel een stuk gedaald zijn, maar misschien zijn er dan weer wel nieuwere processors.

Het is juist wat jij wil, ik zou er nu eentje kopen, want in computerland kan je altijd blijven wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog wat benchmarktests bekeken, (Compare Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core Processor, )

en ik denk dat ik toch voor die phenom x4 955 ga gaan. Op alle testen scoort hij beter dan de Q8200 (buiten beschouwing gelaten dat hij duurder is), en ik denk dat in deze opstelling ik een degelijke pc zal hebben:

Grafische kaarten ATI Radeon HD4000

Club 3D CGAX-48724DDC

CPUs Socket AM3

AMD Phenom II X4 955

Voedingen tot 600 Watt

OCZ StealthXStream

Behuizingen Midi Tower

Cooler Master Centurion 5

Moederborden Socket AM3

MSI 785GM-E51

Harddisks 3,5 inch SATA

Hitachi HDT721032SLA380

Geheugen DDR3-1333

GeiL DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit

Totale prijs: 647 €

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een mooie pc!

Alleen die hardeschijf zou ik een ander merk nemen.

Zoals Western Digital, Samsung of Seagate, deze zijn over het algemeen iets bekender.

En ik heb wel wat slechte ervaringen met Hitachi's.

Voor 10 euro meer heb je een veel en veel betere hardeschijf!

Zoiets als dit, is vele male sneller en betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.