Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik werk al jaren met mijn Sony Mini-DV Handycam DCR-TRV12E. Dit is een digitale camera, maar hij slaagt de film op op een Mini-DV, een soort cassette. Toch is het mogelijk de informatie op te slagen op de computer, dat deed ik vroeger altijd.

Mijn vorige computer was echter meer dan 10 jaar oud en ik had dringend een nieuwe nodig. Ik was dom genoeg om er een met Windows Vista te kopen, het meest instabiele besturingssysteem waar ik ooit mee gewerkt heb (behalve Windows ME, maar dat noem ik amper een besturingssysteem). Windows Vista zorgt voor heel veel vertraging (neemt maar liefst 150 MB RAM-geheugen in) en zorgt voor compatibileitsproblemen, alsook met mijn videocamera.

De stuurprogramma's die met de camera zijn meegeleverd zijn sowieso al verouderd. Ik kan ze gewoonweg niet installeren, Windows weigert dat.

Dus ga ik naar de website van sony en download de nieuwste driver voor Windows Vista 32-bit. Zoals vermeld op de website verwijder ik eerst de oude driver en installeer dan de nieuwe in compatibilteitsmodus Windows XP. Dit doe ik, en na de computer opnieuw opgestart te hebben zegt de PC "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn correct geïnstalleerd." Dat zijn ze dus niet, ik heb meerdere programma's geprobeerd om de media te importeren, maar ze zeggen allemaal iets als "Er kan geen compatibel videoapparaat gevonden worden."

Weet er iemand wat ik hieraan kan doen? Is er überhaupt wel een oplossing? Graag jullie antwoord, want Sony wilt niet antwoorden op mijn berichten. Als jullie nog iets willen weten over mijn computer, vraag dan maar raak.

Met vriendelijke groeten,

Bib-lost

Geplaatst:

Zodra je die venster met die compatibel modus ziet dan klik je toch op this program installed correctly?

Als de camera zelf niet gezien wordt dan dit doen:

Klik op Computer met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op Hardware

Klik op apparatenbeheer

Zorgt dat de muis op de bovenste computer staat