Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik werk al jaren met mijn Sony Mini-DV Handycam DCR-TRV12E. Dit is een digitale camera, maar hij slaagt de film op op een Mini-DV, een soort cassette. Toch is het mogelijk de informatie op te slagen op de computer, dat deed ik vroeger altijd.

Mijn vorige computer was echter meer dan 10 jaar oud en ik had dringend een nieuwe nodig. Ik was dom genoeg om er een met Windows Vista te kopen, het meest instabiele besturingssysteem waar ik ooit mee gewerkt heb (behalve Windows ME, maar dat noem ik amper een besturingssysteem). Windows Vista zorgt voor heel veel vertraging (neemt maar liefst 150 MB RAM-geheugen in) en zorgt voor compatibileitsproblemen, alsook met mijn videocamera.

De stuurprogramma's die met de camera zijn meegeleverd zijn sowieso al verouderd. Ik kan ze gewoonweg niet installeren, Windows weigert dat.

Dus ga ik naar de website van sony en download de nieuwste driver voor Windows Vista 32-bit. Zoals vermeld op de website verwijder ik eerst de oude driver en installeer dan de nieuwe in compatibilteitsmodus Windows XP. Dit doe ik, en na de computer opnieuw opgestart te hebben zegt de PC "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn correct geïnstalleerd." Dat zijn ze dus niet, ik heb meerdere programma's geprobeerd om de media te importeren, maar ze zeggen allemaal iets als "Er kan geen compatibel videoapparaat gevonden worden."

Weet er iemand wat ik hieraan kan doen? Is er überhaupt wel een oplossing? Graag jullie antwoord, want Sony wilt niet antwoorden op mijn berichten. Als jullie nog iets willen weten over mijn computer, vraag dan maar raak.

Met vriendelijke groeten,

Bib-lost

Geplaatst:

Zodra je die venster met die compatibel modus ziet dan klik je toch op this program installed correctly?

Als de camera zelf niet gezien wordt dan dit doen:

Klik op Computer met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op Hardware

Klik op apparatenbeheer

Zorgt dat de muis op de bovenste computer staat

Klik op bovenaan op actie

Klik op zoeken naar nieuwe apparaten.

Geplaatst:
Zodra je die venster met die compatibel modus ziet dan klik je toch op this program installed correctly?

Als de camera zelf niet gezien wordt dan dit doen:

Klik op Computer met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op Hardware

Klik op apparatenbeheer

Zorgt dat de muis op de bovenste computer staat

Klik op bovenaan op actie

Klik op zoeken naar nieuwe apparaten.

De camera wordt wél gezien, maar ik kan hem niet gebruiken. De computer zegt dat hij correct geïnstalleerd is, maar dat is hij niet:

Apparaatbeheer.JPG

Zie je?

Geplaatst:

Als je op deze pagina ben dan staat dat de programma niet compatibel is met Vista http://support.sony-europe.com/hotnews/vista/vista.aspx?site=odw_nl_BE&m=DCR-TRV12E&sc=DV

De driver kan u gebruiken en dat is gelukt.

De programma kan u niet gebruiken.

Ik vind dat wel dubbelzinnig.

Wel driver maar geen programma.

Dus moeten we een andere programma nemen om uw video te bewerken.

Je kan deze eens proberen doch is niet gratis:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Home/

Hebt je ook geprobeerd met Moviemaker van windows zelf?

Geplaatst:
Als je op deze pagina ben dan staat dat de programma niet compatibel is met Vista Startpagina |  Sony Europe Portaal voor Klantenservice

De driver kan u gebruiken en dat is gelukt.

De programma kan u niet gebruiken.

Ik vind dat wel dubbelzinnig.

Wel driver maar geen programma.

Dus moeten we een andere programma nemen om uw video te bewerken.

Je kan deze eens proberen doch is niet gratis:

Pinnacle Nederland - Exclusieve kortingen, tv op je pc - Pinnacle Oplossingen

Hebt je ook geprobeerd met Moviemaker van windows zelf?

Sorry voor mijn onduidelijke uitleg. Het probleem ligt wel degelijk bij mijn driver. Ik heb namelijk inderdaad meerdere programma's gebruikt zoals Moviemaker.

Het probleem is dat Windows zegt dat de driver wel geïnstalleerd is, maar er is gewoonweg geen enkel programma dat ik kan gebruiken. Ik weet 100% zeker dat het probleem bij de driver ligt. Daarom dat dit ook zo'n complex probleem is.

Geplaatst:
Ga naar start

Typ bij zoekopdracht dit: services.msc

Kijk of je daar iets ziet dat te maken zou kunnen met Camera.

Wat staat daar?

Nop, niets met camera. Wel iets met mijn fotocamera, Canon, maar niets anders dan dat.

Geplaatst:
Kijk eens in configuratiescherm of je daar iets ziet van die camera en ook eens kijken bij scanner en camera. (Wel aansluiten)

Nope. Enkel bij apparaatbeheer, maar niet bij scanner en camera ofzo.

Geplaatst:

Ik heb de handleiding voor een deel gelezen en weet ik het hoe je moet doen.

Je hebt een usb kabel ontvangen en hiermee hebt je moeilijkheden.

Als de driver installeert dan moet je eerst installeren en dan pas de camcorder aansluiten.

Maar uw camcorder kan wel iLink kabel aansluiten op uw pc.

Dat kan u optioneel kopen.

iLink is wel compatibel met vista.

Waarschijnlijk hebt je geen iLink op uw pc.

Dit kan je oplossen door iLink naar firewire kabel te kopen zoals hieronder.

fire wire ieee 1394 digitale video i-link kabel - fire wire ieee 1394 /<br> digital video kabel /<br> i-link kabel, <br> 1.80 meter

Je kan dit lezen op pagina 201 van de handleiding

http://pdf.crse.com/manuals/3080368421.pdf

Je typt bovenaan in vakje (1/320) dit: 201

Hopelijk dat het nu opgelost is.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.