Ga naar inhoud

Vista

nitr00

Aanbevolen berichten

Hoi ,

ik werd helemaal ziek van xp fouten .

dus ik heb vista van een maat van me gekocht voor vrienden prijsje

maar dus nu heb ik de cd , maar hoe instal je zoiets en hoe gooi je windows weg ??? ,

als ik op de cd zelf klik ( ik heb nu nog xp sp2 ) dan krijg ik :

Your computer cannot run this version of the Operating System.

nouja , iig de vraag is , Hoe instal je vista ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

vista installeren gaat als volgt.

u maakt eerst een backupje van al uw bestanden(u plaatst ze op een 2e harde schijf of u brand het op een dvd)

als dat is gebeurt doet u de vista dvd er in en start u de pc opnieuw op.

als de computer dan vraagt "druk op een toets om op te starten van cd" druk dan op een willekeurige toets.

als de computer normaal opstart dan moet u in het bios veranderen dat de pc eerst van cd moet booten i.p.v. hardeschijf.

hertart de pc en druk dan op delete/f2 (afhankelijk van uw moederbord maar staat altijd wel aangegeven hoe u in bios kunt geraken)

u verandert dan de bootvolgorde en zet cdrom bovenaan.

start de pc weer opnieuw op met vista dvd er in en druk dan op een toets om door te gaan.

de installatie procedure spreekt voor zich. gewoon de stappen volgen.

de pc herstart tussendoor een keer en vraagt dan nogmaals of u op een toets wilt drukken. doe dit NIET. hij gaat vanzelf verder met de installatie als u heel even wacht. en anders bestaat de kans dat hij de installatie opnieuw begint.

als u bezig bent met de installatie zult u een scherm te zien krijgen met de vraag op welke schij u vista wilt zetten.

u kunt vanuit hier de oude xp harde schijf leeg gooien (selecteren en verwijderen)

u maakt hier een nieuwe partitie aan (ntfs) en installeert uw vista daar op.

ik hoop dat dit heeft kunnen verduidelijken hoe de installatie werkt van vista. als dit niet het geval is laat het ons dan even weten dan veranderen we het.

ik zeg er wel bij dat vista ook niet alles is hoor vergeleken met xp.

veel software werkt er niet op, en ook niet alle hardware word ondersteunt.

het beste is dat u even de vista upgrade advisor download om te zien wat dat programma zegt over de software die u nu draait en of dit ook op uw volgende pc gaat.

kunt u ook meteen zien of de pc wel krachtig genoeg is om vista op te draaien en wat er eventueel beter kan.

veel succes, laat ons horen of alles is gelukt (of in de soep is gelopen)

groeten

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.